کد خبر: ۵۴۰۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در نشست مدیران روابط عمومی صنعت برق کشور، ضمن تبیین برنامه جامع اطلاع رسانی طرح تشویقی مشترکان خانگی، بر اهمیت بالای نقش روابط عمومی‌ها در اثربخشی بیشتر این طرح تاکید کرد.

به گزارش برق نیوز، "مصطفی رجبی مشهدی" افزود: وزرات نیرو به قیود فنی و تمام موارد در سطح کلان کشوری توجه دارد، اما به طور ویژه از روابط عمومی‌ها می‌خواهیم، تمرکز کامل خود را براطلاع رسانی جامع به مشترکان با روش‌ها و ابزار‌های گوناگون معطوف کنند.

وی اظهار داشت: بررسی‌های انجام شده در شهر‌های مختلف نشان داده که طرح‌های تشویقی در سال گذشته کارآمد بوده و باعث کاهش مصرف شده است. در سال گذشته توانستیم با وجود افزایش متعارف سالانه مصرف ۵ درصدی برق در بخش خانگی، رشد سال گذشته مصرف برق مشترکان خانگی در دوره‌ی اوج بار منفی چهار درصد و در کل سال در حد صفر بود و از همه مهم‌تر برق پایدار همه مشترکان تامین شد. با اجرای طرح‌های تشویقی همچنین توانستیم در بخش مولد کشور، ۱۳ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ و ۵ درصد نسبت به سال ۹۹ انرژی بیشتری به صنایع تحویل دهیم.

رجبی مشهدی تصریح کرد: برای دست یابی به درک بهتر از شرایط کنونی، باید به بررسی شرایط سال ۱۴۰۰ پرداخت تا با تکیه بر تجربیات به دست آمده از آن دوره، گام‌های موثرتری برداشت. در سال ۱۴۰۰ موضوع خاموشی‌ها در صدر اخبار رسانه‌های معاند قرار داشت و سعی کردند از ناترازی‌های موجود جهت رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. این موضوع تاکیدی شد بر اهمیت نقش رسانه و امر اطلاع رسانی و پر رنگ‌تر شدن نقش روابط عمومی ها. تا آنجا که می‌توان ادعا کرد، امسال موفقیت طرح پاداش صرفه جویی که با حضور وزیر محترم نیرو تبیین شده، در گرو شیوه اطلاع رسانی و همراه سازی مردم توسط روابط عمومی هاست. اگر در گذشته ابهامی در نقش روابط عمومی‌ها وجود داشت، با موفقیت فعالیت‌های دفاتر روابط عمومی در کاهش مصرف سال گذشته، امروزه نقش تاثیر گذار روابط عمومی‌ها در کاهش ناترازی‌ها بر همگان آشکار است؛ حتی بخش‌هایی از طرح ۱۴۰ اقدام، دقیقا به اقدامات روابط عمومی‌ها اشاره دارد.

وی تاکید کرد: امسال از روابط عمومی‌ها می‌خواهیم بر تمامی بخش‌های برنامه تدوین شده ۱۴۰ اقدام اشراف داشته باشند تا بتوانند با اتخاذ روش‌های مناسب برای هر منطقه، تلاش‌های صنعت برق در زمینه‌های گوناگون از برنامه‌های توسعه نیروگاه تا شبکه‌های انتقال و توزیع را اطلاع رسانی کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: در فعالیت‌های روابط عمومی، تمرکز باید بر نتیجه و تاثیر اقدام بر کاهش مصرف باشد. در واقع روش در مقابل نتیجه از اهمیت کمتری برخوردار است و کیفیت اهم بر کمیت اقدامات است. ایشان در جمع مدیران روابط عمومی، بر اثرگذاری بر کاهش مصرف برق مشترکان پرمصرف‌ها را نیز برای صنعت برق و وزارت نیرو بسیار پر اهمیت دانست و گفت: مشترکان پر مصرف نیز برای ما محترم هستند و لزوما از طبقه دهک‌های بالای جامعه نیستند بلکه گاهی پرمصرفی ناشی از عایق بندی نامناسب ساختمان، فرسودگی وسایل برقی خانگی، داشتن بیمار در خانه و ... است. عده‌ای نیز سطح زندگی متفاوتی دارند و از وسایل برقی بیشتری استفاده می‌کنند. به همین دلیل در نهایت از همه این مشترکان درخواست می‌شود مصرف خود را کاهش دهند چرا که تعرفه آن‌ها به صورت پلکانی افزایشی محاسبه می‌شود و تذکرات لازم را دریافت خواهند کرد. از آنجایی که مبنای اقدامات وزارت نیرو برسیستم پاداش است، این گروه نیز می‌توانند با کاهش مصرف خود، قبض رایگان دریافت کنند.

وی در تشریح یکی از سختی‌های امسال صنعت برق اظهار داشت: یکی از سختی‌های امسال، افزایش دمای دوره‌ی گرم نسبت به سال گذشته بر اساس اطلاعات سامان هواشناسی و دیگری افزایش انتظار مشترکان از عملکرد صنعت برق در سال گذشته است.

رجبی مشهدی گفت: روابط عمومی‌ها نقش موثری بر حفظ یکپارچگی بین بخش‌های تولید، توزیع و انتقال دارند و می‌بایست حفظ این یکپارچگی در صنعت برق تداوم داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در پایان به روابط عمومی‌ها توصیه کرد: در اطلاع رسانی‌های خود بر ساعت ملی اوج بار به جای ساعت محلی اوج بار تاکید داشته باشند. به این صورت که مدیریت یا کاهش مصرف در هر نقطه از کشور درساعت‌هایی که سراسری اعلام می‌شود باید مدیریت مصرف صورت گیرد. همچنین تاکید کرد از ابتدای خرداد با نزدیک‌تر شدن به تابستان و افزایش مصرف برق، کارمان سخت‌تر خواهد شد و باید همگی در کنار هم منسجم و با برنامه پیش رویم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
0
0
سلام چرا کسی پیگیر معوقات و افزایش حقوق پرسنل شرکت های توزیع نیست . معوقات پارسال ندادن هیچ دو ماه از سال گذشته ولی همچنان افزایش حقوق اعما ل نکردند. افزایش حقوقی که همیشه سر و تهش با کم کردن اضافه کار و.. کم میکنند . گرونی بیداد میکنه ولی موقع افزایش حقوق که میرسه...... برام جالبه که همه هم سکوت کردند کسی اعتراضی نمیکنه ! فقط یعده پشت سر حرص میخورند. همیشه افزایش حقوق روی حقوق شرکتی ها از ماه اول اعمال میشد ولی الان دوماه گذشته ولی خبری نیست . تفاوت حقوق شرکتی با رسمی چقدر؟!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار