کد خبر: ۵۴۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۷ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
وزیر نیرو با بیان اینکه در روز اول آغاز طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق شاهد کاهش ۴ درصدی مصرف در بخش خانگی بودیم، گفت: امیدواریم با مشارکت حداکثری و بدون اینکه به رفاه مردم آسیبی وارد شود، شاهد تأمین برق پایدار در فصل گرم سال جاری باشیم.

به گزارش برق نیوز، "علی اکبر محرابیان" در گفت‌و‌گوی زنده با بخش خبر ساعت ۲۱ شبکه یک سیما گفت: تا ظهر روز دوشنبه یکم خرداد ماه ۱۴۰۲ شاهد کاهش یک درصدی مصرف برق در بخش خانگی بودیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه بیشترین حجم مصرف برق در بخش خانگی مربوط به سیستم‌های روشنایی و سرمایشی است و در بعد از ظهر‌ها و اوایل شب وارد مدار می‌شود، بررسی همکاران ما در دیسپاچینگ ملی نشان داد در بعد از ظهر روز دوشنبه میزان مصرف برق در بخش خانگی تا ۴ درصد معادل ۷۹۸ مگاوات کاهش یافته است.

محرابیان در ادامه افزود: با توجه به اینکه در روز اول آغاز طرح قرار داریم و هنوز ۴۰ درصد بار مصرفی تابستان رقم خورده است، هرچقدر هوا گرم‌تر شود ظرفیت برای صرفه‌جویی و کسب پاداش بیشتر می‌شود.

وزیر نیرو ضمن درخواست عمومی از مردم برای مشارکت در طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق اضافه کرد: انتظار داریم مردم عزیز کشورمان از این فرصت استفاده کرده و ضمن دریافت پاداش چند هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده در این طرح، ما را در تأمین برق پایدار برای همه بخش‌ها اعم از تولیدی، صنعتی، کشاورزی، خانگی و ... یاری رسانند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با تداوم مشارکت مردم شاهد کاهش چشمگیر مصارف مازاد بدون اینکه به رفاه مردم آسیبی وارد شود، باشیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
0
0
کاهش مصرف خانگی در عرض یک روز را چطور حساب کردید؟؟؟!
نه امکان رصد هست و نه اینکه نوساناتی که در اثر تغییرات دما اتفاق میافتد امکان مشاهده محسوس این ادعا را فراهم میکند!
دروغگویی حدی داره!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار