کد خبر: ۵۴۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
نشست مدیریت استراتژیک روابط عمومی‌های صنعت برق نشست مدیران روابط عمومی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق کشور با موضوع "مدیریت استراتژیک روابط عمومی" از سوی روابط عمومی و امور بین الملل توانیر برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، در این نشست مدیرعامل شرکت توانیر در سخنانی با بیان این که ما در صنعتی کار می‌کنیم که بسیار حساس هست و این حساسیت در ذات این صنعت قرار دارد، تصریح کرد: بی احتیاطی در این صنعت می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

نیازمند آرایش جدیدی در روابط عمومی برق هستیم

آرش کردی گفت: برق هم اکنون مانند ریه در بدن انسان تبدیل شده است و بازگشت به خدمات چند سال قبل نیز در این صنعت قابل تصور نیست

کردی با اشاره به این که رویه‌های جدیدی را در حال تدوین پیاده سازی هستیم، تصریح کرد: در دوره کنونی نیازمند آرایش خاصی هستیم و باید به یاد داشته باشیم هیچ اقدامی در صنعت برق بدون پیوست اجتماعی و رسانه‌ای و ارتباطات عمومی آن موفق نخواهد بود و می‌تواند کار را به وضعیت نامناسبی برساند.

وی ادامه داد: به همین دلیل وظایف روابط عمومی نسبت به گذشته بسیار پیچیده، دقیق، با رصد بیشتر است و در عین حال تلاش بیشتری را می‌طلبد.

کردی یاداور شد: به طور مثال درخصوص طرح پاداش خانگی باید این قابلیت در روابط عمومی‌های صنعت برق وجود داشته باشد که براساس شرایط مختلف و بررسی‌های اجتماعی و فنی، از میزان موفقیت یا عدم موفقیت این طرح به روابط عمومی توانیر گزارش کند.

مدیرعامل شرکت توانیر تاکید کرد: روابط عمومی باید نسبت به بخشنامه‌ها و مصوبات، به ویژه در طرح‌هایی که به صورت عمومی اجرا می‌شود، آگاهی کامل داشته باشد.

در این نشست همچنین "مصطفی رجبی مشهدی" مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق گفت: همزمان با روز نخست اجرای طرح پاداش سراسری صرفه جویی در مصرف برق، تا ۴ درصد کاهش مصرف را در اوج بار شاهد بودیم.

سخنگوی صنعت برق در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم بالغ بر ۹ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی وارد مدار شده است، گفت: هنوز طرح‌های مدیریت بار اجرایی نشده است و تنها عامل کاهش مصرف برق در روز نخست اجرای طرح ارائه پاداش به مشترکان خانگی برق است.

وی درباره هدف وزارت نیرو از این طرح نیز خاطرنشان کرد: دیدگاه وزارت نیرو کوتاه مدت نیست و هرچه مشترک بتواند مصرف خود را کاهش دهد، از این پاداش بیشتر بهره مند می‌شود و حتی اگر مشترکی پر مصرف بوده است امسال امکان مشارکت در این طرح برایشان وجود دارد.

سخنگوی صنعت برق در ادامه در خصوص قیمت تمام شده برق نیز اظهارداشت: ۲۰۰ تومان از مشترکان دریافت می‌شود.

رجبی مشهدی درباره مشترکانی که سال گذشته با طرح صرفه جویی و پاداش خانگی همکاری کرده اند، گفت: پاداش ۱۰ کیلووات ساعت صرفه جویی امسال برای مشترکان کم مصرف، برابر با ۴۰ کیلووات ساعت سال گذشته است و بنابراین امسال انگیزه بیشتری برای مشترکان وجود دارد تا بتوانند در این طرح مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی درباره طرح‌های مدیریت بار صنایع نیز گفت: از بین ۶۰۰ هزار مشترک صنعتی ۵۸۰ هزار واحد صنعتی هیچ محدودیتی نخواهند داشت و تنها ۲۰ هزار واحد صنعتی، در نصف روز براساس برنامه‌های از پیش اعلام شده، در طرح‌های مدیریت بار مشارکت خواهند داشت و اگر یک روز خاص در هفته به یک شهرک صنعتی اعلام شده است، تا پایان شهریور ماه همان روز اعمال خواهد شد.

رجبی مشهدی در خصوص ۴۴۰ صنعت بزرگ انرژی بر نیز گفت: برنامه‌های ویژه این صنایع با وزارت صمت هماهنگی شده است تا هیچگونه کمبودی در محصولاتی مانند سیمان، فولاد و مشتقات پتروشیمی در کشور وجود نداشته باشد.

فرصت بهره مندی از پاداش صرفه جویی برای مشترکان در همه نقاط کشور فراهم است

همچنین حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز به تشریح برنامه‌های برنامه‌های مدیریت بار پرداخت و با ارائه مطلبی در خصوص چالش‌ها و فرصت‌های آینده در بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی الکتریکی گفت: ایران هم اکنون ششمین کشور دنیا با شدت مصرف انرژی بالا به شمار می‌رود و در حالی که رشد شدت انرژی در دنیا از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۹ از ۱۸۰ به ۱۱۰ کاهش یافته است این شاخص در ایران ۱۰۰ به ۱۷۹ رسیده است.

وی یکی از هداف برنامه‌های مدیریت بار را کنترل مصرف و حفظ پایداری شبکه برشمرد و افزود: در عین حال افزایش بهره وری و راندمان صنایع، از دیگر اهداف این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
وی در این خصوص افزود: براساس برنامه‌های مدیریت بار صنایع واقع در شهرک تنها یک روز در هفته با برنامه‌های مدیریت بار همکاری خواهند داشت.

وی درباره بخش کشاورزی نیز اظهارداشت: بخش کشاورزی از ۱۱ تا ۱۸ می‌بایست ۵ ساعت در روز با صنعت برق همکاری داشته باشند و این ساعت‌ها به صورتی انتخاب شده است که کمترین میزان آبیاری در این اوقات انجام می‌شود.

پیرپیران با بیان این که در کل کشور ۴ منطقه گرم و یک منطقه عادی داریم افزود: به طور مثال در مناطق عادی مانند تهران که الگو ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است، اگر مشترکان بتوانند مصرف خود را تا ۲۰ درصد مصرف کاهش دهند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش ۲۰۰۰ تومان و از ۵۰ درصد تا الگو ۱۰۰۰ تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر مشترکی درمنطقه عادی سال گذشته ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف داشته و امسال مصرف را به ۲۵۰ کیلووات ساعت در ماه برساند، در مجموع ۱۷۵ هزار تومان پاداش صرفه جویی در قبوض برق آن‌ها لحاظ خواهد شد اگرچه به دنبال راهکار‌های جدیدی برای پرداخت پاداش به مشترکان هستیم تا عایدی آن ملموستر باشد.

پیرپیران با یاداوری این که الگوی مصرف برق در مناطق مختلف براساس منطقه جغرافیایی متفاوت است تصریح کرد: به طوری که در مناطق جنوبی الگوی مصرف ۳ هزار کیلووات ساعت است در حالی که این میزان برای مناطقی مانند تهران ۳۰۰ کیلووات ساعت است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در خصوص اینکه آیا امکان کاهش مصرف برای همه مشترکان وجود دارد گفت: در مناطق عادی که اغلب کولر‌های آبی به عنوان سیستم‌های سرمایشی استفاده می‌شود از دور کند کولر‌های آبی استفاده کنند باعث کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق کولر خواهد شد همچنین در کنار این موضوع، با خاموش کردن لامپ‌های اضافی و ... می‌توان از این پاداش برخوردار شد.

پیرپیران در ادامه درخصوص مناطق گرمسیر نیز با بیان این که امکان بهره مندی از میزان پاداش صرفه جویی بیشتری برای مشترکان در این مناطق وجود دارد اضافه کرد: در صورتی که مشترکان از چند کولر استفاده می‌کننند، تنها یکی را خاموش و یا در ساعات خاصی از روز کولر‌های گازی خود را خاموش کنند، می‌توانند از پاداش قابل توجهی برخوردار شوند.

وی از تحلیل صورت گرفته درخصوص پتانسیل کاهش مصرف با اجرای این طرح گفت: براساس برآورد‌های صورت گرفته امکان کاهش تا ۲ هزار مگاوات در مصرف برق با اجرای این طرح‌ها وجود دارد که این میزان در مجموع ۳ میلیارد کیلووات ساعت در دوره گرم سال خواهد بود.

پیرپیران درباره نحوه مشاهده میزان مصرف برق و پاداش صرفه جویی گفت: در پیامک قبض برق که برای مشترکان ارسال می‌شود، آدرس اینترنتی وجود دارد که در صورت ورود به آدرس مورد نظر، می‌توانند از طریق نرم افزار برق من، جزئیات مصرف برق را مشاهده نمایند.


در این نشست علی اکبری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل توانیر ضمن ارایه توصیه‌هایی پیرامون اجرای کیفی و کمی برنامه‌های عملیاتی و فعالیت‌های مدیران و کارگروه‌های روابط عمومی‌های صنعت برق، ارسال به موقع تولیدات کارگروه‌ها به ویژه کارگروه تولید محتوا را مورد تاکید قرار داد.

محمد علی اکبری در ادامه به ذکر نکاتی در خصوص نحوه برخورد با هجمه‌های رسانه‌ای، تقویت وحدت و انسجام شرکت‌های زیر مجموعه، کمیته‌های ۶ گانه مناطق و ... پرداخت و کاهش ۴.۵ درصدی مصرف برق خانگی در تابستان در مقایسه با رشد متوسط ۶.۲ درصدی مصرف سایر بخش‌ها را نمایانگر اثربخشی اقدامات فرهنگسازی روابط عمومی‌ها در فصل گرما عنوان کرد.

وی همچنین ساعات اوج بار کشور را در محدوده ۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲ و بهترین زمان استفاده از لوازم برقی پرمصرف مانند لباسشویی، اتو و... را ساعات ۱۰ شب تا ۱۰ صبح عنوان کرد.

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
0
7
یعنی واقعا فکر میکنند میتوان مصرف برق در یک روز را با روز مشابه در سال قبل مقایسه کرد و نتیجه گرفت که مردم صرفه جویی کرده اند یا دارند با ما شوخی میکنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
1
1
دیگه یه مشته ... قرار کنار هم چکارکنند این همه داستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
0
4
وی (علی اکبری) همچنین ساعات اوج بار کشور را ۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲ اعلام کرد. خوب یک باره بگید از قبل از ظهر تا آخر شب پیک برقه برای اینکه ما بتونیم مملکت داری کنیم شما برق مصرف نکنید! چرا این «وی» ها تو کشورما تموم نمیشن چرا
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
0
0
اجبار به ناراستی. اینها همه که گفتید چه ربطی به مدیریت استراتژیک روابط عمومی ها دارد!!! همه آنچه گفتید تکرار حرفهای قبلی است. چرا حافظه تان یاریتان نمیکند!!!
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
0
2
جناب کردی بروابط عمومی ها دستور اکید فرمایید تا نسبت به اشاعه فرهنگ رعایت استانداردهای مصوب توانیر در بخش برق نیز فعالیتی جدی داشته باشند..واللا بدون رعایت استانداردها هیچ صنعتی علی الخصوص صنعت برق و انرژی موفقیتی بدست نمیارن
پاسخ ها
یک مهندس
| Iran (Islamic Republic of)
متاسفانه دفتر تحقیقات توانیر کلا تدوین استانداردهای مورد نیاز و اساسی رو تعطیل کرده بخصوص با رفتن مهندس نظافتی پیر تدوین استانداردهای صنعت برق ازین دفتر کلا استانداردنویسی تعطیل شده در توانیر..حیف و افسوس.. هرچه نخبه داریم فراری می دیم..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
فقط مانده روابط عمومی ها کار دفتر استاندارد را انجام دهند
فرهنگی با روابط عمومی
مدیریت مصرف با روابط عمومی
آموزش فرهگ ایمنی با روابط عمومی
الانم استاندارد با روابط عمومی
نمی دونم این دفاتر توانیر چه کاره اند که همه را از روابط عمومی می خواهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
0
0
گفته نشده روابط عمومی کار استاندارد انجام بده...گفتیم فرهنگ استفاده از استاندارد رو ترویج و اشاعه و بعبارتی تبلیغ کنه...هیچ صنعتی بدون رعایت استانداردها محاله موفق بشه..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
0
0
خخخ
مدیریت استراتژیک آن هم در روابط عمومی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار