کد خبر: ۲۰۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
حقی فام جزئیات بحران برق خوزستان را تشریح کرد
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در نشست "علل خاموشی‌های گسترده اخیر خوزستان" با اشاره به تشکیل پنج گروه مستقل پژوهشی برای آنالیز وضعیت برق استان به‌دستور وزیر نیرو، گفت: اولین موضوع مورد توجه استانداردهای طراحی در منطقه هستند که باید تغییر کنند و در نحوه طراحی آن‌ها بازنگری شود.
سرویس صنعت برق نیوز: محمودرضا حقی‌فام در نشست "علل خاموشی‌های گسترده اخیر خوزستان" که امروز، 11 اسفندماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر اتفاقی در منطقه‌ای رخ دهد که بیش از 30 درصد برق منطقه از دست برود، پدیده فاجعه‌باری است؛ به عبارت دیگر منشا این پدیده خارج از اراده عوامل برق است.

شبکه برق خوزستان بر اساس استانداردهای منطقه‌ای طراحی شده و بیش از 30 سال است که در این شرایط آب و هوایی دوام آورده و مقاومت کرده است، بنابراین اشتباهی در طراحی آن اتفاق نیافتاده است.

وی افزود: مهندسان، طراحان، بهره‌برداران و... در خوزستان بر اساس حالت عادی، شبکه برق را طراحی کرده‌اند و در این شرایط خاص که 30 درصد برق شبکه به‌طور یکجا قطع شود، یعنی پدیده‌ای غیرطبیعی و فاجعه‌آمیز رخ داده و مشکل خوزستان، از این نوع است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ادامه داد: وزارت نیرو با حساسیت کافی و سرعت بالا به‌طور شبانه‌روزی روی این موضوع کار و مدیریت بحران می‌کرد؛ شاید در عرض 2 روز نزدیک به 500 نفر در قالب اکیپ‌هایی از سراسر کشور، وارد این منطقه شدند و این مسأله مانور خوبی بود. کاری که در اهواز انجام شد، از نظر حجم مدیریت بحران یکی از رویدادهای بزرگ صنعت برق دنیا است. ما توانستیم بیش از 80 درصد مقره‌های برق را بازدید و این مسأله را مدیریت کنیم.

حقی‌فام عنوان کرد: در خصوص مدیریت بحران، وزارت نیرو خوب وارد عمل شده اما باید از جوانب دیگری نیز کنترل شود که مردم از لحاظ روانی، آرام باشند؛ ما انتظار داریم که مدیریت روانی در بین مردم بهتر از این، انجام شود تا خدمات‌رسانی با سرعت بیشتری صورت گیرد. تا حدود یک هفته دیگر، عملیات در زمینه توزیع برق خاتمه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در تمام دنیا، گروه‌های تحقیقاتی شکل می‌گیرند و مشکلات را بررسی می‌کنند و نتیجه آن را ارائه می‌دهند. در خصوص ماهیت خاک توسط آزمایشگاه‌های مختلف در حال آزمایش هستیم. برای اطمینان از نتایج آزمایش نیز از مراجع وزارت نیرو کمک خواسته‌ایم و نتایج آن به‌زودی منتشر خواهد شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر تصریح کرد: اکنون گروه‌های مختلف پژوهشی شکل گرفته است. در 2 هفته گذشته، به اتفاق افراد صاحب‌نظر با حکم وزیر نیرو به اهواز آمدیم و از مناطق مختلف بازدید کردیم و حدود پنج گروه مستقل شکل دادیم که وضعیت را آنالیز کنند و حتی نحوه مدیریت بحران را ببیند.

وی درباره کارهایی که باید انجام شود، گفت: اولین موضوع مورد توجه ما استانداردهای طراحی در منطقه هستند که باید تغییر کنند؛ این‌ موارد استانداردهای خاصی هستند که اگرچه اشتباه نبودند اما باید در نحوه طراحی آن‌ها بازنگری شود. همچینن باید بررسی شود که آیا تجهیزات مورد استفاده برای خوزستان نیاز به تعویض دارد یا خیر.

حقی‌فام اظهار داشت: در حوزه بهره‌برداری با توجه به آلودگی زیاد هوا، باید بهتر به اکیپ‌های شست‌وشو پرداخته شود؛ در این زمینه تأمین اعتبار شده است که مقره‌ها مرتب شسته شوند، نه اینکه پس از رخ دادن حادثه به فکر شست‌وشوی آن‌ها باشیم؛ همچنین گروهی در زمینه نانو به کار گرفته شدند اما این گروه موفق نشدند که راهکار قابل اعتمادی برای این مشکل پیدا کنند زیرا راهکار آن‌ها تنها تضمین یک‌ساله ارائه می‌داد.

وی با بیان اینکه اکنون سه زیرساخت مهم برق، آب و مخابرات است، گفت: دلیلی ندارد که آب و مخابرات با این حوادث قطع شوند. شبکه برق در سطحی پراکنده و آسیب‌پذیر است، اما در خصوص تأمین آب از منابع دیگر پیگیری انجام شده و امیدواریم این مشکل حل شود.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: اهواز می‌تواند از انرژی خورشیدی به‌خوبی استفاده کند که در این زمینه هنوز کاری انجام نشده است؛ همچنین تلاش می‌کنیم از هادی‌های روکش‌دار استفاده کنیم و در مناطقی که هادی‌ها از مقره‌ها خارج شده‌اند، به فاصله 0.5 یا یک متری با PVC سبک پوشیده شوند.



منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۹۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
5
27
تناقض تا کجا! در پاراگراف اول فرموده اند "شبکه برق خوزستان بر اساس استانداردهای منطقه‌ای طراحی شده و بیش از 30 سال است که در این شرایط آب و هوایی دوام آورده و مقاومت کرده است، بنابراین اشتباهی در طراحی آن اتفاق نیافتاده است."
بعد چند ثانیه بعد فرموده اند:
"اولین موضوع مورد توجه ما استانداردهای طراحی در منطقه هستند که باید تغییر کنند؛ این‌ موارد استانداردهای خاصی هستند که اگرچه اشتباه نبودند اما باید در نحوه طراحی آن‌ها بازنگری شود"
بالاخره طراحی درست بوده یا نه! کجای دنیا با این حجم آلودگی ریز گردها از مقره معمولی استفاده می کنند! نظارت توانیر در این نزدیک به دو سالی که شما مصدر کار هستید تا حالا کجا بوده! حتما باید بحران پیش بیاید و کار به جاهای باریک بکشد بعد بیایید با یک سخنرانی مساله را رفع و رجوع کنید!!! مطمئن باشید خدای ناخواسته در تهران کوچکترین مشکلی پیش بیاید بحث بسیار جدی و هولناک خواهد بود....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز اقلیم خوزستان تغییر شگرفی کرده است طراحی های قبل درست بوده ولی با توجه به شرایط جدید در بهره برداری و طراحی باید بازنگری کرد این کجاش تناقضه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
7
25
میگن وقتی مورچه رو یه لیوان آب ببرتش فکر میکنه دیگه دنیا رو سیل برده
دقیقا قضیه ایشونه
حالا فهمیدن اینجا کلاس درس نیست و فرمولا جواب نمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
فرمولا جواب میدن حتما شما ها که در ناکجا آیاد مدرک گرفته اید و دم از مهندسی میزنید جواب نمیدین اونهایی که تو اون منطقه مشغولند و اکثر مدیران توانیر مثل شما هستند که فکر می کنند فرمولا جواب نمیدن!!! الان مثل ... تو گل موندن اگر توانیر به آدم حسابی ها سپرده بشه اوضاع را می توان مدیریت کرد
ایرانی منطقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
4
22
ی چهار نفر نیرو متخصص تو صعنت برق دارید هی اذیتشون نکنید بزاریدشون واسه این بحران ها نمونه اش همین اپراتورها اینقد واسه حقوقشون خون ب دلشون نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آی جونم!!! اپراتور های دانشمند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز. جدیدا اپراتورا دارند داشنمندم میشن. افراد جدیدی که دارند میان تو اپراتوری اکثرا با مدرک ارشد دارن میان
کربلایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
25
6
خواستم راجع به دو کامنت اول که از جانب افرادی معلوم الحال در توانیر برون داده شده بگویم:
۱. دکتر حقی فام برای رعایت حال برخی مدیران و کارشناسان و همچنین با توجه به اینکه این آلودگی ۱۰ سال است که وجود دارد و ماقبل آن نبود گفتند در سابق بر اساس منطقه سبک شبکه یا ایزولاسیون آن طزاحی شد و امروز یا از ۱۰ سال پیش باید منطقه فوق سنگین لحاظ می شد که البته نشد.
پس این تقصیز این ۱.۵ سالی که ایشان آمدند تیست بلکه مشکل از فبل بود آیا باید می گفت اسبق اشتباه کردند و آب به آسیاب دشمن می ریخت؟ شنوده متخصص باید عاقل باشد . البته افراد مغرض و غیر متخصص که هر طوری حرف بزنند باد هواست.
۲. دفتر تظارت بر توزیع که ۱۲ سال یا بیشتر است که مدیرش همچنان است باید پاسخگو باشد. آیا ن
می شود مدیری زیز مجموعه به شما تحویل شود و شما بتوانی کار کنی؟
۳. اگر ایشان استاد سابق دانشگاه است شما هم اگر مدرکت معتبر باشد و با کنکور رفته باشی دانشگاه پس دانشحوی سابق هستی پس اینقدر حرف نزن.
۴. ایشان بخوبی می داند چه باید شود و چه در قبل شد. اگر پدل باشد و سیستم اجازه دهد آنوقت امثال تو هم باید بروید بازنشسته پیش از موعد شوید یا بروید پژوهشگاهی جایی که کار روزمره کنید و جایتان متخصص خواهد آمد.
۵. دکتر حقی فام درست صحبت ها را مدیریت کرد. ابتدا توهین نکردند به کسی، بعد احترام گذاشتند به طراحان و اعتماد بنفس به آنها دادند و پیغام داند به آنها که محترم هستند، نهایتا آمدند راهکار دادند.
اگر خوب نفهمیدی دوباره متن را بخوان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
یشگیری وظیفه اصلی توانیر است.
همین تهران با کوچکترین اتفاق بیشترین حجم خاموشی را در تاریخ صنعت برق دنیا خواهد داشت! نه اتوماسیون درستی و نه طراحی صحیحی! تمام ابزارها و امکانات در دست است و اینکه ایشان گفتار درمانی کنند و بعد نیروی های خارج از وزارت نیرو بیایند روی مقره ها با خودروهای نظامی آب بپاشند یک فاجعه مدیریتی است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شما وکیل مدافع دکتر حقی فام هستید!؟ روابط عمومی توانیر هستید! مسئول تدراکات توانیر هستید! هر کامنت انتقادی چاپ میشه شما مدافع عملکرد توانیر میشوید!؟
طراح خط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
24
4
خوب دکتر صخبت کرد. هم نگفت سلفی ها اشتباه کردند که البته اشتباه کردند.
بعد اومد راهکار داد و گفت با طراحی قبلی رو برای اهواز و برخی شهرهای خوزستان که الان چند سالیه یدجوری آلوده اند همانند مناطق فوق سنگین گرفت.
براوو دکتر گل گفتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ین طراح و تئوریسین جنگ با فرمانده نظامی جنگ زمین تا آسمان تفاوت است! هر طراح جنگی لزوما جنگنده خوبی نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
کل استاد گفتار درمانی هستیم! کل مملکت برقش بره با یک صحبت ماستمالی میشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
3
23
بله واقعا این حجم خاموشی و تعداد دفعات قطع برق در تاریخ صنعت برق ایران سابقه ندارد! از این جهت درست می گویید. ولی بازگردندان شبکه به حالت عادی با این وقفه و این همه صرف انرژی که می توانست بسیار کم هزینه تر و پیشگیرانه باشد نیاز به خودستایی و خود تعریفی ندارد! اهل فن باید از کارتان تعریف کند. اینکه خودمان از هم تعریف کنیم اصلا خوب نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
5
21
توانیر نیروی اجرایی ورزیده میخواهد. دقیقا یک لودر و نه یک تئوریسین!
"سیاهی لشکر نیاید به کار توانیریان، یکی مرد جنگی به از صد هزار ارشد و دکتران"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
الان دست لودره که اوضاع افتضاحه ... معلومه لودرها چقدر جواب داده!!!!
ناشناس
| Germany
نکته اين است که علم و عمل هر دو نياز و مکمل هم هستند. بولدوزور هم بود اگر مقره برای شرایط آلوده طراحی نشده باشد دچار مشمل می شد. مشکل دکتر حقی فام آن است که اصولا از وقتی وارد صنعت شد همان قالبها و کلیشه های قبلی را استفاده کرد و طرحی نو در نيانداخت...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
صحیحش این است:
"سیاهی لشگر مقالات نیاید بکار توانیریان. یکی مرد میدان کار به ز صدها هزار دکتر مدعیان"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
معلومه کسی که این کامنت رو نوشته عقده گرفتن مدرک کارشناسی ارشد تو دلش مونده، بیچاره آخیی......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیز چه بخواهی و چه نخواهی آینده مملکت متعلق به دانشمندان و تحصیل کرده های دانشگاه های برتر است نه چندتا کارمند دون پایه که حتی عرضه نوشتن یک پایان نامه کارشناسی ارشد رو ندارند و دست به دامان پایان نامه نویسان میدان انقلاب می شوند. متاسفم به سیستمی که کارمندان آن به خاطر گرفتن مدرک و گرفتن پست دنبال سرقت علمی می روند.
حضرتی
| Iran (Islamic Republic of)
آی بابا کلی خندیدم...
طرف معلوم نیس مدرک نامعتبر کارشناسیش رو از کدوم یالقوز آبادی گرفته حالا داره برای ارشد و دکترا شعر می نویسه...
عرضه تو همونه که شاعر بشی نه کارشناس و متخصص برق.
بنده خدا اون مدیری که می خواد با کمک شمای بی سواد سیستم برق کشور رو اداره کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
در پاسخ به جناب حضرتی 21:45:
ادب مرد به ز دولت اوست. سوادی که نتیجه اش تحقیر دیگران باشد پشیزی ارزش ندارد. از نوشتار شما تفرعن و تکبر بیجا کاملا مشخص است. عبارات یالقوز آباد و بی سواد نشانگر شخصیت و منش شماست!
مهندس با فهم و شعور و باکمالات یک تار مویش می ارزد به هزار دکتر متفرعن کم ادب!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
میتونم بگم اون کسی که در بازار دانشگاههای مهندسی رو تو ایران باز کرد خوب میدونست که داره چیکار میکنه و طوری شده که الان هر روز مملکت داره پسرفت میکنه و به هیچکسم نمیشه ایرادی گرفت. خانه از پایبست ویران است. بعد از اینهمه بازار مدرک گرایی ببینید وزارت بهداشت چقدر خوب خودش و شانشو حفظ کرد که اگر مثل وزارت علوم عمل کرده بود الان کنار هر سوپری یه مطب بود. حاشا به مدیریتشان و بدا به مدیریت ما مهندسین نگون بخت از بالا تا پایین
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
3
22
صحبت ابشان مثل این می ماند 40سال ماشینتان را تعویض روغن نکنید و نشورید بعد که روشن نشد بگوید یک بحران نادر در دنیا بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مثال بسیار زیبایی است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بی انصاف نباشید شبکه در این وضعیت اخیر مشکل دار شد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
18
5
فقط تغییر این مدیران عامل توزیع برق خوزستان و منطقه ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
فقط تغییرات گسترده در توانیر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
22
5
یادمه در جلسه ای که دکتر حقی فام با نوزیع خوزستان و اهواز داشت گفت دستورالعمل گرید کد تعریف شود برای استان خوزستان با توجه یه شرایط فوق سنگین. لذا طراحی های جدید بر این اساس باشد نه شکل سابق الان باید آلودگی را لحاظ کرد.
مریران عامل این دو شرکت در شهریور قول دادند انجام گیرد که نگرفت . لذا ما پرسنل این دو شرکت می خواهیم دکتر حقی فام با این دست مدیران قاطع و سخت برخورد کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
حرف که بسیار زده شده! عمل کو؟!
ناشناس
| Germany
من که هنوز هيچ برنامه مکتوب و مدونی ندیدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
13
4
دکتر حقی فام استاد درجه یکیه. خیلی خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خیلی نازه
همکار توزیع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
6
4
به دور از تعصب و نقد سازنده به اطلاع می رساند در شهریورماه و مرداد ماه نامه ای از معاون هماهنگی توزیع در خصوص pmوشبکه بالادست به شرکتهای توزیع ارسال شد.متاسفانه نه دفتر تخصصی نظارت برتوزیع این موضوع را مدیریت نکرد و نه شرکتهای توزیع و نه شرکت توانیر لااقل بودجه های مقاوم سازی را تصویب و ابلاغ نکرد.پس این شرایط از قبل توسط معاون هماهنگی توزیع هشدار داده شده بود ولی یکصدایی تو صنعت برق نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
11
3
اگر هر شخص دیگری به جز دکتر حقی فام بر مسند معاونت توزیع بود تا الان هم هنوز مشکل برطرف نشده بود و مردم خوزستان در خاموشی به سر می بردند
صنعت برق ایران دیگر جوابگوی افرادی همچون ... نیست
گیل مرد مونده در برف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
9
3
دوست عزیز ناشناس فکر کنم مدرکت از دانشگاه دوزاری است یا شاید تو دانشگاه به شما یاد ندادند وقتی 30%شبکه بی برق می شود از منظر ieeeچه دسته بندی های انجام می شود.و بقیه مطالب که انشالله میری مطالعه میکنی.
موضوع دوم که اقای دکتر حقی فام به روشنی شرح دادند شرایط طراحی موجود که از 30سال قبل انجام می شد در عمل مشکل نداشت ولی دقتی شرایط الودگی و اقلیم تغییر کرد حتما طراحی و اجرا تغییر می کند.لذا این موضول تحت عنوان گرید کد مطرح می شود که نیاز است برای جنوب کشور تدوین گردد.
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
3
12
به نظرم دکتر حقی فام باید شجاعت داشته باشند و فرد قوی را بر نظارت بر بهره برداری توزیع قرار دهند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چرا سانسور کردید نظرمان را؟؟
مدیر پایگاه امکان انتشار بقیه کامنت وجود نداشت. نمی توان هر عنوان و القابی را به یک فرد به بهانه انتقاد یا دلسوزی نسبت داد
در پاسخ برق نیوز
| Iran (Islamic Republic of)
لقب فرماندهی را جناب کردی به ایشان دادند و ما فقط پیشنهاد کردیم که فرماندهی ... کل کشور را بر عهده بگیرند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. پیشنهاد خوبی نیست برق نیوز جان؟
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
8
والا خاک اخیر رو از تو خونه ها با آب خالی نمیشد برطرف کرد چه برسه به تجهیزات شبکه برق. بدون شک همیشه جای کار بهتر و دقیق تر هست و قطعا کاستی هایی هم هست اما یادمون نره این شبکه تا چند ماه پیش با گرمای 65 درجه. با زحمت کارگران برق در شرجی و خاک و گرما کار می کرد و برخی هجمه ها بی انصافیست. اما بنظر میرسه برخی از این بحران دارن برای تسویه حساب و گماردن مدیران دلخواه خود استفاده می کنند.کسانی که حتی آدرس خیابون های اهواز رو بلد نیستن چه برسد به شبکه. برق شوخی بردار نیست دنبال افراد شایسته باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
برق نیوز در سانسور خیلی حرفه ای شدی! دیروز عصر 18 کامنت تحت بررسی تا ساعت 19:15 بود یکمرتبه با صفر مورد غیر قابل انتشار تنها 3 تاش را چاپ کردی و بقیه را شیفت دیلیت کردی!
مدیر پایگاه بله متاسفانه در اغلب موارد دقیقا یک کامنت را بارها ارسال می کنند در غیر اینصورت حتی اگر قابل انتشار نباشد به غیرقابل انتشارها منتقل می شود.
قدیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
15
4
دکتر حقی فام معمار نوین توزیع نیروی برق ایران است. این انسان شریف و وارسته که دارای متانت و ادب وافری است بسیار تسلط بع کارش دارد. هرچند عده ای ظاهر فریب جاه طلب که ظاهری مومن بر خود گزیدند اما از طلحه و زبیر بدترند دارند چوب لای چرخ می گذارند و می خواهند با این پرده دری ها و بی حرمتی ها و بد دهنی ها پست خود را حفظ کنند.
پول و مقام و شهرت اینها را روانی کرده است. به خدای علی قسم این طور پست حفظ کردن و پست گرفتن از آب بینی بز هم بی ارزش تر است. این طور پول در آوردن ها در مملکت صاحب الزمان عواقب وخیمی دارد.
نکنید کاری که دودش خدای نا کرده خدای ناکرده به چشم کسانی دیگر برود.
کاری کنید که فرزندانتان به شما حتی در آینده هم افتخار کنند. طوری رفتار کنید که چند صباحی دیگر که عنقریب است و بازنشسته می شوید به عملکرد خود افتخار کنید.
بس است بی حرمتی و بداخلاقی و تنگ نظری و بی مهری.
خداوند همه ما را در زمره عباد مخلصش قرار دهد انشالله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ایشان استاد گرامی است. ولی از ایشان قدیس نسازیم. اشتباهات بسیار زیادی در کار ایشان است که مهمترین آن عدم بکارگیری نیروهای ورزیده توانیر و صنعت برق است و بجای آنها از یک عده دانشجوی دکترا که تاحالا یک پست توزیع را از نزدیک ندیده اند است. همچنین عدم هماهنگی دفاترشان کاملا مشهود است. موارد زیاد دیگری هست که مطمئنا برق نیوز آنها را شطرنجی میکند و منتشر نمیکند....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آخه طلحه و زبیر چه ارتباطی به صنعت برق دارد!
انتقاد تخصصی را با جواب تخصصی پاسخ میدهند! داستان سرایی لازم نیست!...
ناشناس
| Germany
بنده هم با نظر 10:29 موافقم. ايشان توان مديريتی مناسبی ندارد. انتظار می رفت ايشان بستر ساز و زمينه ساز تغيير ساختار شرکتهای توزيع شود و اداره آنها را از حالت هیاتی به حالت مدرن سوق دهد. افراد تاثير گذار و با دانش را جايگزين افراد سياسی مشرب، حراستی، پارتی دار و ... کند. متاسفانه ايشان نه تنها تغييری ايجاد نکرد بلکه خود را با ساختار ناکارآمد تطبيق داد و خودشان هم سمت و سوی سيساسی بازی پیدا کردند. بنده ترس دانشگاهیان از صنعت را از قبل بسيار ديده ام. اينها تا وقتی پشت فرمان نيستند تئوری رانندگی ارائه می کنند ولی حالا که فرمان به دست آنهاست جرئت تغییر و اصلاح مسير را ندارند. بنده به عنوان دلسوز خدمت ایشان اين مطلب را عرض ميکنم. به عنوان کسی که عطای صنعت را به لقايش بخشيده و امید به سلامت دوباره آن ندارم. تغییر بده و نامت را ماندگار کن. هنوز هستند انسانهایی که اگر در راه درست گام برداری حمایت کنند. فرصت را از دست مده تا نامردان ریشه مردان را خشک نکرده اند که برای تو هم فرصت زیادی باقی نیست عزیز. سرت را از گریبان بیرون بیار و فراتر از دانشجویان و عناصر ناپخته و سرد و گرم نچشيده اطرافت طلب کمک کن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
17
4
درود بر فرزند شجاع ایران زمین حقی فام عزیز.
دست مریزاد مرد. خدا قوت اخوی. خدا قوت دلاور. خدا قوت بسیجی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
درود بر دانشجویان ساعتی کار که دستمزدشان در گرو تایید آخر ماه است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
17
3
بی شک فقط حقی فام است که می تواند این کشتی شکسته توزیع در دریای متلاطم برف و طوفان و گرد و خاک شمال و جنوب کشور را به سر منزل مقصود با شایستگی برساند.
الهی علی یارت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
به کجا برساند! به خوزستان و گیلان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بی شک ایشان با این وضع مدیریت رکوردار ایجاد خاموشی در صنعت برق خواهند شد! فعلا دو نمونه نقد آن در گیلان و خوزستان را تحویل بگیرید....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز عزیز: این کامنتهای ... خواری را لطفا منتشر نکن! برای خود دکتر حقی فام هم خوب نیست!
مالک اشتر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
16
4
دیگه زمان تیمور لنگ ها گذشته اخوی. دیگه زمان عربده کش های طاغوتی تمام شد.
الان زمان دانشمندان اجرایی است. الان حقی فام های متعهد هستند که باید پای کار بایستند.
هر کی به سی خود.
بله الان باید پرفسور حقی فام باشد ولو تو بیسواد نخواهی. ولو نویی که بزرگترین افتخارات تو این بیش از ۲۰ سال کار کردن در توانیر مینوت نامه گرفتنه. حالا می خوای ریش پرفسوری بذاری یا از ته بزنی. فرقی نمی کنه. یادت باشه:
تن آدمی شریف است به جان آدمیت
نه به این لباس زیباست نشان آدمیت.
اگه ریش نرم بذاری یا نذاری، اگه خوش تیپ باشی یا نباشی و اگر هر طوری باشی اگر نشان آدمیت نداشته باشی از گردونه مهر الهی خارجی.
نشان شیطان و داوود و فراماسونی هم ممنوعه.
کلام آخر:
اینقدر با کامنت های مزخرف سعی نکن راه درستی که حقی فام ها می گشایند را چون تو لایق همراهی نیستی و چون بیسوادی و نمی خوانت، مسموم کنی.
برو خودتو اصلاح کن تا اصلاحت نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بازهم حرفهای صدمن یه غاز و شعار! صنعت برق جای این حرفها نیست و کار تخصصی می طلبد و با این شعارها مشکلات دکتر حقی فام بسیار بیشتر میشود. چون بد دفاع میکنید از ایشان! لزوما هر منتقد دلسوزی را نرانیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
تیمور لنگ با صنعت برق ارتباطی دارد؟ فراماسونها در صنعت برق چکاره اند. متنی بنویس که بعد از نوشتنت خودتان که خواندید نخندید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز عزیز: این جملات موهن که اصلا جایش در صنعت بر نیست و مبحثش هم متعلق به قرن 21 ام نیست را منتشر نفرما!
ناشناس
| Germany
حرص نخور . ما عملکرد وزارت نیرو را می بینیم که از پایه و اساس مشکل داره. حق فام اگر هم خوب باشه کم کم همرنگ جماعت میشه.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of)
الان حقی فام کیف کرد این کامنت دید
فکر میکنه واقعیه
توزیع مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
1
6
باید در آن دفتر متخصصین با تجربه باشند نه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
10
1
شیخ ما گفت که
یک وامانده از پست همیشه معترض رفته ۲۰ تا کامپیوتر اجاره کرده و از این کافی نت به اون کافی نت می ره و هی منفی لایک می کنه برای کامنت های صادق.
ول کن بچه این کارای نخ نما شده رو. بسه.
همه مسئولین که بد نمی شن. هر کی اومد تو مخ مخ مخالفی. خیته نشدی پیزمرد؟
محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
1
11
این نظرات اقایان مالک اشتر -ناشناس دو بار و قدیس که مسلما هر چهار تا یک نفر میباشند ودر عرض پنج دقیقه این همه از حقی فام تقدیر میکنند دلیلی ندارد این همه تعریف الکی.
خوزستان غرق درمشکلات است
امار سازی حقی فام و کردی دردی را دوا نمیکند.
یک بار نشده یک عذر خواهی الکی بکنند.
یک روز خانواده خود را بیارید در این منطقه.
هر کس جای حقی فام و کردی بود خودش استعفا میداد حیف که رو نیست....

برق نیوز خواهش میکنم نظراتو بزن و مدافع نباش
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
1
12
رویداد بزرگ برق دنیا ما را کشته.
بالاخره همه باید به فکر آینده شغلیشون باشند.
پاسخ ها
رضایی
| Iran (Islamic Republic of)
خخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
1
15
واقعا اینها دیگه آخر ... هستند! افتضاح بیشترین میزان و مدت زمان خاموشی در صنعت برق ایران را که با اقدامات پیشگیرانه قابل جلوگیری بود را بعنوان بزرگترین رویداد مدیریت بحران در جهان!!!؟ به خلق الله میفروشند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
دانشی که به کار نيايد جه حاصل؟ زنبور بی عسل چه حاصل؟ ايشان که از حوادث ايلام تجربه نياندوخت چه فرقی با من بيسواد دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
6
تجربه این چندسال نشان داده که افرادی که با اسمهای بزرگ علمی وارد کار اجرایی میشوند، برای همرنگ شدن با مجموعه و دائما مطرح بودن، مکررا حرفهای عجیب و دهان پرکن و آمار شیک، ارائه میدهند
برقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
2
واقعا شستن شبکه برق به این گستردگی زمان بر است
فقط یک نفر بخواهد با ماشین کل شبکه را ببینید دو سه روز زمان می برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
6
1
شیخ ما گفت که
یک وامانده از پست همیشه معترض رفته ۲۰ تا کامپیوتر اجاره کرده و از این کافی نت به اون کافی نت می ره و هی منفی لایک می کنه برای کامنت های صادق.
ول کن بچه این کارای نخ نما شده رو. بسه.
همه مسئولین که بد نمی شن. هر کی اومد تو مخالفی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
هذیان مینویسید!!؟ شیخ! وامانده! ول کن!
ناشناس
|
Spain
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
0
7
آقاي دكتر در انتها فرمودند از انرژي خورشيدي در خوزستان اسفاده نماييم . به نظر ميرسد آقاي دكتر آلودگي اهواز را نديده و ميخواهد براي آن نسخه بپيچد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ایشان کلا بیمار را ندیده نسخه می پیچند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
7
1
واقعا باید سیستم برقرو نوزیع مخصوصا توزیع پاکسازی شود . کسانی که اصلا شبکه ررا نمی شناسند می روند از این ور و اونور چهارتا کلمه یاد می گیرن بعد فکر می کنن متخصصن. سال هاست حقوق بیت المال رو می گیرن و می شینن تو توانیر و هی غر می زنن به جون همه.
بعد ادعای مدیریت هم دارن.
پسرجان استاد این کار رو آوردن برو ازش کار یاد بگیر. با یه لیسانس دوزاری که معلوم نیست از کجا و چه جوری گرفتی اینقد حرف زدی که خودت هم باورت شد یه چیزی می دونی.
شده قضیه
خود گویم و خود خندم و خود مرد هنرمندم.
به سیاست و اقتصاد و صنعت ورود می کنین و هی اعتراض. بسه از این اعتراض.
اگه دلت بحال مملکت می سوزه وافعا برو استعفا بده جات ۴ تا متخصص تحصیلکرده واقعی جوان بیارن تا کنار استاد علم و علم کار کنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
7
1
واقعا باید سیستم برق رو نوزیع مخصوصا توزیع توانیر پاکسازی شود . کسانی که اصلا شبکهررا نمی شناسند می روند از این ور و اونور چهارتا کلمه یاد می گیرن بعد فکر می کنن متخصصن. سال هاست حقوق بیت المال رو می گیرن و می شینن تو توانیر و هی غر می زنن به جون همه.
بعد ادعای مدیریت هم دارن.
پسرجان استاد این کار رو آوردن برو ازش کار یاد بگیر. با یه لیسانس دوزاری که معلوم نیست از کجا و چه جوری گرفتی اینقد حرف زدی که خودت هم باورت شد یه چیزی می دونی.
شده قضیه
خود گویم و خود خندم و خود مرد هنرمندم.
به سیاست و اقتصاد و صنعت ورود می کنین و هی اعتراض. بسه از این اعتراض.
اگه دلت بحال مملکت می سوزه وافعا برو استعفا بده جات ۴ تا متخصص تحصیلکرده واقعی جوان بیارن تا کنار استاد علم و علم کار کنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
3
در تمامی این بحران ها علت را بر سر شرایط جویی انداختند در صورتیکه هرمزگان هم همین حالات جوی را تجربه کرده است. فقط یک سوال بهره برداری طی سال های گذشته چه در بخش توزیع و چه در بخش فوق توزیع چه کرده است. خلاص فقط حقوق و مزایا داده ایم و حتی یک ذره از مزایا و پاداش حضرات کم نشده است. فقط تشویق و تنبه در بخش برق اصلا جایی ندارد.
هیچ راهی به جزء تخصصی کردن کارها نداریم، منابع مالی واحد و متمرکز با اصل شرکت داری مغایر است و عملاً بخش توزیع و انتقال دست در جیب یکدیگر دارند و هر از چند گاهی با بحرانی که بوجود می آید تازه ایده های نو ظهور پیدا می کند.
ساختار برق کشور و خصوصا توانیر نیاز به تغییرات اساسی دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
4
حقی فام:"مقره‌ها مرتب شسته شوند، نه اینکه پس از رخ دادن حادثه به فکر شست‌وشوی آن‌ها باشیم"
چه گسی میبایستی باید موضوع را هماهنگ کند؟ به نظر من اگر:
خا موشش برابر یا کمتر از 8 ساعت طول کشیده کارگر مسئول است، اگر 16 شاعت ریس اداره مسئول است و باید بازخواست شود. اگر 24 ساعت مدیر منطقه ، 36 ساعت مدیرعامل ، 48 ساعت مدیر منطقطه ای ، سه روز آقای حقی فام و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
4
0
حقی فام هر چه باشد از معاون قبلی بهتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
صرفا آمارهایش شیک تر است
پرفسور سمیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
2
0
در پاسخ عده ای منفی که همیشه اعتراض دارند و فرق دوغ و دوشاب رو نمی فهمند باید گفت؛

میگویند روزی لئون تولستوی در خیابانی راه می رفت که ناآگاهانه به زنی تنه زد :
زن بی وقفه شروع به فحش دادن و بد وبیراه گفتن کرد

بعد از مدتی که از فحاشی زن گذشت
تولستوی کلاهش را از سرش برداشت و محترمانه معذرت خواهی کرد و در پایان گفت :
مادمازل من لئون تولستوی هستم

زن که بسیار شرمگین شده بود
عذر خواهی کرد و گفت :
چرا شما خودتان را زودتر معرفی نکردید ؟

تولستوی در جواب گفت:
شما آنچنان غرق معرفی خودتان بودید که به من مجال این کار را ندادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خوب الحدالله توانیر پرفسور سمیعی هم داشت تا الان کشف نشده بود! ولی پرفسور سمیعی که ما در تلویزیون دیدیم اینقدر نبود و دائم دانشگاه دانشگاه نمی کرد! توانیر دانشگاه نیست برادر که دارید درس می دهید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بله ما در این چند ماهه فرق مرد میدان و تئوری را از مدیر کل دفتر ... ایشان متوجه شده ایم که حتی یک روز کار اجرایی در توزیعها نداشته اند و مانند اربابها با بقیه شرکتها صحبت می کنند....
برق شناس اصل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
2
0
میخوام یک بار دیگه برا افزادی کم سواد که می گن اینجا دانشگاه نیست چند نکته رو تکرار کنم:
۱. تو که معلوم نیست کجا یه لیسانسی بهت چه جوری دادن و حالا فکر کردی یه پستی می گیری و البته نگرفتی و تازه پاچه خواری هایی که برا معاون سابق می کردی حالا دیگه جواب نمی ده حق داری دانشگاه دانشگاه کنی.
۲. حالا با هر مدرکی داری حقوق چند میلیونی می گیری در صورتی که این پول نفت حق همه ملت ایرانه. کجا کار کزدی؟ چی بلدی؟ کار اجرایی کردی؟ طراحی کردی؟ نه اخوی نشستی پشت میز و هی حرف زدی و حود گفتی و خود خندیدی و حالا هم فکر می کنی خود مرد هنرمندی.
۳. اونی که بهش می گی از دانشگاه اومده استاد استادای تو هست. اگه اون با کرسی استادی ازش خواستن بیاد بهتون یاد بده و کارا رو راست و ریس کنه و از این منجلاب بحران های شمال و جنوب که ماحصل ندانم کاری امثال تو در سالیان گذشته است، پس تو با کرسی دانشجویی اومدی داری حقوق بیت المال رو هاپولی می کنی و جای نحبگان علمی کشور رو گرفتی.
۴. تو و امثال تو حقتونه یه چاله کن تیر برق و کنتور خون توزیع بشه مدیر و معاونتون و دایم بزنه توسرتون و بگه ور نزنید.
۵. یه وقت بگیر از دفترم یه چند ماهی بیا بهت برق یاد بدم که بتکنی حرف در حد یه تکنسین لااقل بزنی فعلا که جوابت خاموشیه چون تو حد یه متخصص نیستی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
جناب برق شناس اصل! اصلا کاری ندارم که طرفدار دکتر حقی فام هستی یا نه و اصلا هم این دوست داشتن یا نداشتن برایم ارزشی ندارد! آنچه که برایم بسیار تاسف بار است طرز بیان و نوشتن شما است که انسان را با هر سطح تحصیلاتی یاد محله آهن فروشان و باراندازان می اندازد! شما که با این ادبیات سخیف از دکتر حقی فام و تیم ایشان طرفداری می کنید یادتان باشد ادب و تربیت پایه انسانیت و شخصیت افراد است و حق ندارید با این لحن چاله میدانی بنویسید! حال معاون وزیر باشید یا دربان توانیر فرقی نمی کند ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
تجربه این چندسال نشان داده که افرادی که با اسمهای بزرگ علمی وارد کار اجرایی میشوند، برای همرنگ شدن با مجموعه و دائما مطرح بودن، مکررا حرفهای عجیب و دهان پرکن و آمار شیک، ارائه میدهند و موقعی که با انتقاد مواجه میشوند از صدها ... بدتر صحبت می کنند و فکر میکنند کار اجرایی محیط کلاس است که با توهین و ارعاب مردم می ترسند.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
با عرض سلام و ادب و تبريك سال نو حضور همه زحمتكشان صنعت برق
آرزوي قلبي همه كاركنان صنعت برق در سال 96 حذف و بازنشستگي معاون محترم برق وزير آقاي فلاحتيان از صنعته برق مي باشد. ايشان صنعت برق را تكه تكه كرد و انسجام را از بين برد و مجموعه افرادی را در سطح توانیر منصوب کرد که کمترین کار میدانی در این مجموعه نداشته اند و مجموعه توانیر از نظر کارشناسی بسیار ضعیف و ناتوان شده است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اصلیت شما را از نحوه نوشتن بی ادبانه تان به وضوح شناختیم! ما هم از طریق شناختن دشمنانمان قابل شناسایی هستیم که گفته اند هر که را میخواهی بشناسی از دشمنانش بشناس!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آقای به اصطلاح دکتر .... شما هستید؟ من قبلا دانشجویتان بوده ام از این برخوردهای خاصتان! سرکلاس زیاد از شما دیده ام!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
2
0
واقعا تنک نظر و بی دانش هستند کسانی که برا مطامع شخصی به اهداف پروفسوز حقی فام ایراد می گیرند.
جواب اینها خاموشی است چون ... هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
پرفسور جایش دانشگاه است نه توانیر! پرفسور توانیر و وزارت نیرو مهندس حائری و حجت و ملاکی و احمدیان و زنگنه بودند! با پرفسور پرفسور کردن دهانی شیرین نشده بلکه خاموشی های بی نظیری علم شده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0
0
جناب دکتر حقی فام عزیز
لطفا برای دفتر نظارت بر توزیع فکری اساسی کن. آخه چطور کسی رو می ذاری مدیر که نه تجربه داره نه کار کرده و نه اصلا مدرک لیسانسش قدرت هست؟ از یه دانشگاه متوسط فارغ التحصیل شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
0
0
ای بابا ما هم شنیدیم سرپرست رشته اش قدرت نیست. رشت درس خونده مخابرات هم خونده یا یه رشته دیگه. کلا قدرت نخونده تو لیسانس.
کار اجرایی هم اصلا نکرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
0
دفتر نظارت بر توزیع توانیر جایگاه مهمیه و باید مدیری توانمند داشته باشه.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار