کد خبر: ۲۹۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
وزارت نیرو اگر در پی مبارزه با فساد اداری و مالی در صنعت برق است نباید صرفا به برکناری یک یا چند مفسد دلخوش کند. ساختاری که منجر به ایجاد چنین فرصت‌هایی برای سوء استفاده و بروز فساد‌های مختلف می‌شود را باید اصلاح کرد. از توانیر گرفته تا شرکت‌های مختلف حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع در سراسر کشور جائی وجود ندارد که مصداق‌هایی از فساد‌های اداری و مالی در آن پیدا نشود.
سرویس صنعت برق نیوز- مبارزه با فساد اداری و دولتی ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن‌ها برخورد با مفسدان است، اما مهمتر از آن جلوگیری از چنین وقایعی بوده و باید ساختار به نحوی تغییر کند که امکان بروز چنین مواردی سخت و غیر عملی گردد.

انتشار خبر برخورد با یکی از مدیران دارای فساد اداری و مالی در یکی از شرکت‌های توزیع برق استانی واکنش‌های مختلفی را در پی داشت و اکثریت بخش خصوصی از این اتفاق استقبال کردند، ولی غافلگیر نشدند!

غافلگیر نشدند، چون انگار خیلی‌ها از چنین فساد‌هایی مطلع بوده اند! چنانچه در شبکه‌های اجتماعی مصداق‌های متعدد دیگری را نیز برمی شمرند و منتظرند تا ببیند آیا با بقیه هم برخورد می‌شود یا نه. البته انتقاداتی هم به این شیوه برخورد، وارد شد و برخی از آن به عنوان یک تسویه حساب و یا شوی تبلیغاتی یاد کردند.

شیوه برخورد با این فساد پیام روشنی به مجموعه‌های تحت نظارت وزارت نیرو داد. خط و نشانی که برای بقیه مدیران و مفسدان در این سیستم کشیده شد خود از عدم محافظه کاری در دوره اردکانیان حکایت دارد.

این مدل برکناری برای اولین بار بود که در صنعت برق رخ می‌داد تا سرآغازی بر مبارزه با فساد اداری و مالی در شرکت‌های دولتی و خصولتی صنعت برق باشد. اما آیا این شیوه می‌تواند کارامد و موثر باشد؟

شوکی که در این موضوع به صنعت برق وارد شد بیشتر ناشی از رسانه‌ای شدن آن برای اولین بار است و به نظر نمی‌رسد خاصیت بازدارنگی زیادی داشته باشد. اولا دلایل این برکناری تشریح نشد، ثانیا مشخص نشد با حلقه مفسدان چه کرده اند، ثالثا در خصوص جریمه و تنبیه عوامل دخیل در موضوع مطلبی منتشر نشده و رابعا واکاوی نشد که چرا چنین شد...

واقعیت این است که بخش خصوصی بر این باور است که از توانیر گرفته تا شرکت‌های مختلف حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع در سراسر کشور جائی وجود ندارد که نتوان در آن مصداق‌هایی از بروز چنین فساد‌های اداری و مالی را نیافت و رگه‌های از رانت‌های جاری در این صنعت را پیدا نکرد.

فساد گسترده‌ای که صنعت برق را فرا گرفته بیش از آن است که با برکناری چند مدیر بتوان آنرا مهار کرد. ساختاری که منجر به ایجاد چنین فرصت‌هایی برای سوء استفاده و بروز فساد‌های مختلف می‌شود را باید اصلاح کرد.

بخش دولتی و رانت‌ها و فساد‌های جریان یافته در آن، امان صنعت برق را بریده است. نیازی به ارائه مصداق‌های آن نیست. وقتی حراست یک اداره با مدیریت آن همدم و همراه است، وقتی معاونت‌ها با مدیریت فامیل و آشنا در می‌آیند، وقتی شرکت‌های سوری تاسیس می‌شود و با همدستی مدیران و معاونان پروژه‌های سوری هم گرفته می‌شود، وقتی استخدامی‌های بی ضابطه رونق می‌گیرد، وقتی معیار انتخاب مدیران ارتباط فامیلی و سیاسی و... می‌شود، وقتی جلوی شفاف سازی و گردش اطلاعات گرفته می‌شود، وقتی از تخلفات کوچک صرفنظر می‌شود و... نمی‌توان انتظار بروز چنین فساد‌هایی را نداشت.

سرقفلی برخی از پست‌ها در همین ادارات دولتی واگذار می‌شود و چه کسی است که نداند چه لابی‌ها و بده بستان‌هایی که برای گرفتن یک پست نمی‌شود. تظاهر به انقلابی و مومن بودن هم محملی برای سرپوش گذاشتن به فعالیت های برخی از این افراد شده و مگر می شود با آنها در افتاد و از آنها بازخواست کرد!

این شرایط فقط ویژه صنعت برق نیست و خیلی از ابعاد ایران را گرفته است. صنعت برق ایران هم در مقایسه با دیگر صنایع و ارگان‌ها از فساد‌های کمتری برخوردار است، ولی باز هم میزان آن قابل توجه و در موارد متعددی بصورت سازمان یافته صورت می‌گیرد.

رسانه‌ها هم بعنوان یکی از ارکان دموکراسی نقش به سزایی در شفاف سازی و جلوگیری از چنین فساد‌هایی دارند. گردش آزاد اطلاعات و آزادی بیان در شبکه‌های مجازی و به ویژه تلگرام که در سال‌های اخیر ایجاد شده، نظارت بر سیستم‌های دولتی و غیردولتی را چندین برابر کرده و عاملی برای جلوگیری از فساد‌های مختلفی شده است.

در دوران ماقبل تلگرام هم فساد‌های مختلفی در جریان بوده است، ولی رسانه‌ای نشده است، اما اکنون شرایط تغییر کرده است. بار‌ها در وب سایت‌ها و رسانه‌های مختلف صنعت برق از سرنخ‌های فساد در صنعت برق پرده برداری شده، ولی هر بار این رسانه‌ها بوده اند که تحت فشار قرار گرفته اند نه ساختاری که موجب بروز چنین فسادی شده اند.

صنعت برق را مدیران شرافتمند و پاکدستی ساخته اند که هنوز هم در خیلی از بخش‌های آن حضور دارند. افرادی که روز به روز در حال کم شدن هستند و در مقابل کسانی به سیستم اضافه می‌شوند که خوردن و بردن را دلیلی بر زرنگی و مدیر بودن خود می‌دانند.
 
همانطور که دولت می تواند قدرتمندترین قوانین و نهادهای بازرسی را برای گرفتن مالیات و بررسی های اقتصادی و ... در بخش خصوصی فعال کند قطعا می تواند برای جلوگیری از فسادهای اداری و مالی نیز چنین شرایطی وضع نماید گرچه ممکن است با منافع برخی در تضاد باشد.

وزارت نیرو اگر در پی مبارزه با فساد اداری و مالی در صنعت برق است نباید صرفا به برکناری یک یا چند مفسد دلخوش کند بلکه بهتر است ضمن تغییر ساختار فعلی از افراد خوشنامی بهره ببرد که ضمن دارا بودن تخصص از سلامت کاری و اخلاقی برخوردار باشند. سیستمی که دزدپرور است را باید اصلاح کرد وگرنه تا ابد هم دزدگیری ادامه خواهد داشت و بعد از مدتی هم قبح آن خواهد شکست و دیگر به موضوعی روزمره برای جامعه صنعت برق تبدیل خواهد شد.
 
صنعت برق، خیلی بیشتر از رقم اختلاس ها و فسادهای مالی، از وجود مدیریت های نادرست و غیرتخصصی ای لطمه دیده است که نه جائی ثبت شده و نه کسی بابت آن توبیخ می شود اما اثرات آن سالها در بدنه این صنعت خواهد ماند و منشاء مشکلات و هزینه های سرسام آوری خواهد شد. و این حکایت سالهاست که ادامه دارد...
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
1
3
باید سرمنشاء را درست کرد بقیه درست میشود. سرمنشاء کجاست؟ توانیر توانیر توانیر
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of)
سلام و احترام
تا زمانی که دستورالعمل و قوانین با انواع اقسام تبصره و ماده وجود داشته باشد این موضوع است،
راه حل: استقرار مدیریت فرآیند و انجام کلیه کار ها بر اساس فرآیند فارغ از تبصره و ماده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مسئولین توانیر و وزارت نیرو اگر واقعا در پی رفع فساد اداری هستند بهتره از مجموعه خودشان شروع کنند چون یقینا مدیران زیردست اگر خلافی هم مرتکب شوند باچراغ سبز مدیران ارشد هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
4
1
سردبیر محترم برق نیوز
از شما بعیده
مرجع اعلام وقوع فساد قوه قضاییه هست. چرا شما هم سریعا حکم بر وقوع فساد دادید؟ به خدا حساب و کتاب قیامت خیلی سنگین هست. شما هم اشتباه وزارت نیرو را در این بیانیه تکرار نکنید. حق وزارت نیرو هست مدیری را برکنار کند. ولی هیچکس حق ندارد قبل از اثبات وقوع جرم حکم بر وقوع چیزی دهد. حتی بین تخلف، فساد، تخلف اداری یا مالی تفاوت وجود دارد.
خدایا به ما این توانایی را بدهد که در مبارزه با فساد قاطع و در حفظ آبروی مومن راسخ باشیم.
مدیر پایگاه بله حق با شماست و وقتی که به صورت رسمی اعلام شد ما هم خبرش رو عینا تکرار کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
1
2
سرمنشا همه فسادهای اداری و مالی ت...ه والسلام
کارمندبرق اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
1
3
سلام
پس سری هم به شرکت برق منطقه ای اصفهان بزنند.
کارمند صنعت برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
4
بله.بسیار با شما در این نوشته موافقم.خداخیرتان بدهد.و ای کاش بیشتر و ریزتر شفاف سازی می کردید که رسوا شوند که متاسفانه برخی جاها حراست که باید این وظیفه را به نحو احسن انجام دهد لاپوشانی کننده گندهای مدیریت صنعت برق شده از صدر تا ذیل.
عدالت
|
United States of America
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
3
2
تا زمانی ک تبعیض هست فساد هم هست # نیروی شرکتی و نیروی رسمی هر دو یک کار در یک واحد انجام.میدن ولی نیروی رسمی کارمند معمولی سه برابر نیروی شرکتی حقوق میگیره # شماها فکر میکنید وزیر. این تبعیضها رو اطلاع نداره # براش مهم نیست از همان بدر تاریخ **سیر از گرسنه خبر نداره #
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of)
با سلام ضمن احترام به همکاران شرکتی، به اطلاع می رساند این همکاران در آزمون استخدامی شرکت نکرده اند تاز توسط یک نفر آشنا و به قولی با راند وارد سیستم شده اند که این نیز عدالت را برای سایر شهروندان زیر سوال می برد کاش این همکاران به این موضوع نیز توجه کنند ضمنا نیرو های شرکتی برای کار پیمانکاری وارد سیتم می شوند و نمی توان از آنها مشابه نیروهای رسمی در یک دفتر استفاده کرد، اگر شرکتی این کار را انجام می دهد باز غیر قانونی کار می کند، روش جذب نیرو از طریق وزارت نیرو ابلاغ شده است و باید طبق آن اقدام نمود و نیرو های شرکتی نیز نباید بدون آزمون وارد سیستم شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
متاسفانه نحوه ورود افراد حجمی و شرکتی به سیستم اداری اغلب با رانت همراه بوده و معمولا از وابستگان این افراد به جهت جلوگیری از اعمال قانون در خصوص تخلفات استفاده شده است. الان دیگه نحوه رشوه دادن فرق کرده .
یک دل سوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
2
2
در واگذاری شرکت های وابسته و نیروگاهها هم فساد فراوانی در حال وقو عه اگه راست میگید واقعیت رو به مردم بگید ببینید که چطور اموال بیت المال را به راحتی به یغما می برند(نیروگاه را طوری واگذار می کنند که در عرض یک سال کل پول پرداختی رو از برقی که به مدیریت شبکه می فروشند دریافت می کنند)
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
2
1
لطفآ به نحوه اعطای پاداش های کلان همکاری صنایع در مدیریت مصرف و پیک سایی هم توجه شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
3
مطالبی که نوشتید واقعیتی است که نمی‌توان کتمان کرد وساده از کنار ان گذشت فساد در صنعت برق لانه کرده باید به این رسیدگی شود ایادستگاه نظارتی در وزارت نیروو توانیر می دانسته اند وعکس العملی تاکنون نشان نمی داده اند یا خود،،،،،،افراد پاک ومومن را دراین چند ساله باانگ زدن کنارزده اندواین اقایان چیزی نگفتندتا زمینه بر ای سوئ استفاده اماده شود بکارگیری افرادبی تجربه به اسم جوانگرایی تا بتوانندرانت در نیروگاه وصنعت برق را داشته باشند
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
2
فساد اصلی در تولید است. نیروگاه,ها راربه کی فروختیم و چقدر? الان برق ... که سالانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه می,کند چطدر حسابرسی می شود?
چطور مدیران و معاونینش در سعادت اباد خانه ویلایی دوبلکس می خرند?
چطور مولتی میلیاردر شدند و شبکه مافیایی ساختند?
الان تولید در کشور در دستان م..ا هست.
الان بیایید این مدیران برق ... را سیخونک بزنید ببینید چطور در مجلس و محافل همه ننه من غریبم می کنند و فریاد نابودی برق سر می دهند?
در زمان چیت چیان خواستند از دو.ناشین در اختیار یک معاون ... را در توانیر بگیرند نمی دانید چطور واسفا برای اسلام و مسلمین می کرد و می گفت برق به فنا رفت.
اینها ماهیانه شاید بطور متوسط بالای ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان مستقیم و غیر مستقیم کاسبند.
ان وقت می گویید فساد? اینها ام الفسادند و از بیت المال ارتزاق می کنند.
ناشناس
|
Sweden
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
1
5
حراست و سیستم مدیریت فرد حور دو عامل ساختاری بیشتر تخلفات و فسادها در سیستم دولتی است. حراست به سکوی پرش مدیران ناتوان و باند باز و رانت خوار و به ابزار سرکوب آنها تبدیل شده است. وقتی سوء استفاده و اختلاس و ارتشاهای کلان در سیستم رخ می دهد حراست خبردار نمی شود ولی وقتی چهارتا همکار برقی در یک گروه تلگرامی دور هم جمع می شوند تا در باره مسائل صنفی و سازمانی و مسائل اجتماعی بحث و تبادل نظر کنند فورا سر و کله برادران حراستی پیدا می شود و افراد را زیر نظر می گیرند و شروع به تهدید و پرونده سازی می کنند. حراست وظیفه اش چیست ؟ اینکه در حوزه سازمانی جلوی تخلفات را بگیرد و از منافع سازمانی حراست کند یا کارش دخالت و اعمال نفوذ در انتصابات و استخدامها و مناقصات و قراردادها و شریک دزد و همراه قافله بودن و جاسوسی و تفایش عقاید از کارکنان و نقض حقوق شهروندی آنان است؟ برای حل این مشکل لازم است حراست منحل و به سلطه امنیتی آن بر ادارات پایان داده شود. عامل دوم فساد، مدیریت فرد محور و غیر پاسخگو است که علاج ان استقرار مدیریت کایزنی و مشارکتی و کارشناس محور و پاسخگو مبتنی بر عقل جمعی و نظام پیشنهادات است. اگر این تغییرات ساختاری اعمال نشود تعویض مدیران هیچ مشکلی را حل نمی کند‌ و این دور باطل تا ابد ادامه می یابد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
2
3
وقتی معاون برق و انرژی سالها قبل الان بزرگترین شرکت تولید کشور رو داره و معاون برق و انرژی سابق خود یا خانواده اش نیروگاه ... دارند. آن وقت دنبال فساد می گردید?
الان صنعت برق بیش از ۱۰۰ مدیر عامل دارد. به یقین ۸۰ تای انها خانواده شان یا فرزندانشان در اروپا و امریکا و اقیانوسیه هستند. اینها ایا با حقوق حداکثر ۱۵ میلیون تومان خودشان دارند خرج تحصیل و اقامت فرزندان و خانواذه اشان را می دهنذ?
اگر وزیر محترم دنبال گیر انداختن مفسدین است از اینها شروع کند.
وزیر محترم نیرو
فساد تنها چاپیدن مالی نیست بلکه حذف متخصصین ام الفساد است.
الان شبکه مافیایی برق که بی شک بطور غیر مستقیم یا مستقیم توسط موساد و سی ای ای و ام ای سیکس و .. هدایت می شود در حال حذف نخبگان و جا انداختن بیسوادان شارلاتان در بدنه مدیریت است.
امروزه هر کسی مدرکی از دانشگاه ازاد می خرد و می اید می گوید من هم هر کاری بگویید می کنم و چک سفید امضا می دهم و قراداد شیرین می بندم و . , به شرطی که مرا مدیر کنید.
این است وضع ما. خریدن پست از طریق افرادی که واقعا جای تاسف دارد.
نهادهای نظارتی و امنیتی ما از این مسایل می گذرند که اشتباه است.
نباید نهادهای امنیتی و حراستی پیشنهاد مدیر دهند این رانت می شود و گریبان نظام را می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دانشگاه آزادیها خیلی هم با سوادند.شما فراتر از قانون حرف میزنی و معلومه که دستت خیلی خالی مونده.نخبه اگه لیاقت داره و واقعا نخبه هست باید کار علمی و تحقیقاتیشو بکنه و وارد سیستم اداری نشه تا اونجا رو با ضعفهاش خراب کنه.مدیریت لیاقت میخواهد که اون هم به نخبه بودن و محل تحصیل ارتباطی ندارد.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
1
3
با سلام و احترام خدمت خوانندگان
موضوع فساد اداری و مالی در وزارت نیرو مختصص به یک شرکت خاص نیست ، اینکه ما فکر کنیم با بررسی مثلا شرکت توانیر فساد در وزارت نیرو برچیده می شود تفکر نسنجیده ای است ، موضوع فساد در وزارت نیرو ابعاد گسترده تری دارد ، ابعاد که اگر بر شماریم تعداد آنها بی شمار است اما نکته مهمی که در فساد اداری و مالی وزارت نیرو به چشم می خورد هارمونی و سیستم داشتن این فسادهاست ، در زیر به بعضی از مواردی که باعث ایجاد فسادها در وزارت نیرو می شود اشاره می کنیم
۱. عدم توجه به همه بندهای قانون خدمات کشوری و قاون ششم توسعه
۲. دستورالعملهای داخلی در خصوص ، نقل و انتقال ، تغییر وضعیت ، پاداش ، حقوق مزایا، معاملات ، اختیارات مالی ، ... و خیلی موارد دیگر را می توان بصورت بند ۱ مشاهده کرد، که در جهت منافع تصمیم سازان است
۳. باند بازی و شناخت نیروی انسانی فاسد. توسط مدیران ، در جهت انجام فعالیتهای غیر قانونی
۴. عدم اجرای قوانین مربوط به شایسته سالاری در ارتقا نیروی انسانی ، انتخاب مدیران زیر مجموعه بر اساس منافع شخصی
۵. عدم توجه مدیران متخلف به ابزارهای سیستمهای مدیریتی
۶. اجرای مدیریت من در آوردی مدیران در سطح شرکتها
۷. انتخاب و معرفی ذیحساب ها توسط مدیران عامل و یا معاون مالی و پشتیبانی به وزارت اقتصاد و دارایی
۸. انتخاب و معرفی مدیران حراست توسط مدیران عامل ، که این خود داستان مفصلی دارد
۹. دریافت حقوق و پاداش ذیحسابان توسط مدیران شرکتها
۱۰. صوری برگزار کردن ارزیابی عملکرد پرسنل و شرکت
۱۱. عدم برنامه ریزی و مطالعه فرآیندی در طرحهای توسعه وزارت نیرو
۱۲. افزایش اختیارات مالی مدیران عامل
۱۳. عدم توجه مدیران ارشد به قوانین مربوط به منابع انسانی
۱۳. جابجایی منابع مالی در طرحها
۱۴. شایسته نبودن تصمیم سازان در وزارت نیرو
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
1
فساد یعنی نیروگاه بندرعباس بعد از سه سال شروع به کار نکرده آزمون استخدامی که کاملا قانونی بوده
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
1
2
وقتی یکی می خواد مدیر بشه چک سفید امضا می ده خوب باید یه جوری دربیاره که بده بابت دیون.
مشکل در انتخاب مدیران است و بس.
طرف یه لیسانس می گیره می اد پستی می گیره که ....
پس باید هم این اتفاقات بیفته.
وقتی نیروهای ارزشی رو می زنن نتیجه همینه.
دنبال عدالت
|
United States of America
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
1
از بدر تاریخ برده بوده # شرکتی ها بردهای زمانند !!! تنها اولیای خدا هستند ک ب دادخواهی مظلوم میرسند ;; واقعا سزاوار کارمند رسمی 6 میلیون بگیره و نیروی شرکتی یک میلیون چهارصد و هردو یک کار انجام.میدن اگه فردای قیامت از وزیر سوال شد در قبال نیرویهای شرکتی وضعیت معیشتی انها رو چ کردی ؟؟؟ اقای وزیر رسیدگی ب این مشکلات تکلیفی برشماست #
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
1
فساد سازمان یافته است و عده ای فکر می کنند پست دولتی ارثیه پدری اشان است. طرف هر رو از بر تشخیص نمی ده چون ۱۰ ساله مدیره توهم ورش داشته که اون سیستم رو سرپا نگهداشت.
عزیزم پول بیت المال سیستم رو نگهداشت والا تو و امثال,تو سیستم رو نابود کردین.
فساد غالبا در پست های مدیریتی است و بس.
انتخاب غلط مذیران فسادزا است.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
1
ایتی که کامنت
ناشناس|Sweden|۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰ارسال پاسخ 00
حراست و سیستم مدیریت فرد حور ...

گذاشته خیلی مشکوکه. انگار می خواد یکیو خراب کنه و با حراست در بندازه. فکر کنم هدف تخریبه.
لذا باید گفت
وجود حراست لازم است و ضروری و حراست بازدی نظام است و در همه ممالک وجود دارد, اما انشالله همه ما بدانیم که حداکثر,۳۰ سال کارمندیم و شاید ۱۰ سال از ان را بتوانیم برای دیگران تصمیم بگیریم.
پس انشالله طوری عمل می کتیم که همواره به عملکرد خود ببالیم.
یقینا خداوتدگار عالم ما را می بیند.
برادران حراست هم یقینا اینگونه عمل می کنند.
حقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
2
برادر یا خواهر عزیزی که به حراست تاختی و تمام این مفاسد را به گردن حراست انداختی ، با سلام . قبول دارم که بعضی از نیروهای حراست بصورت گزینشی و برای سر پوش گذاشتن بر تخلفات مدیران عامل انتخاب می شوند اما چاره و مشکل چیست؟ وقتی مدیر حراستی توسط مدیر عامل انتخاب و تمامی حقوق و مزایا و ارتقاء و .... ایشان با همان مدیر متخلف است آیا انتظار شق القمر از این مدیر داری؟ این حقیر سالیان متمادی مدیر حراست مجموعه های آب و برق بود بخاطر مبارزه با فساد از سمت خود عزل و بدترین توهینها و تحقیرها را به جان خریدم و مسئولین وزارت نیرو و شخص وزیرمحترم نیرو بجای برخور با مدیران مفسدش با اینجانب برخورد کرد . آیا می شود در چنین دستگاهی کار سالم انجام داد؟ خودتان قضاوت کنید. با تشکر خداوندا کسانی که به حقوق بیت المال و مردم تجاوز و تعدی می کنند در همین دنیا خوار و ذلیل ، و آخر و عاقبت ما را ختم به خیر گردان .التماس دعا
یاقوتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
3
باسلام ای کاش مسئولین وزارت نیرو سری هم به توزیع برق ... بزنن . مدیرعامل برکنارشده ... یک دهم مدیرعامل توزیع ... تخلف نداشته ولی برکنارشد ولی مدیرعامل توزیع برق زندان هم رفت و هنوز سرجاشه!!!!!
پاسخ ها
کارمند
| Iran (Islamic Republic of)
آقای ... شما دیگه چرا ؟؟؟!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
سلام و خسته نباشيد براي وزير محترم و فساد ستيز كه بدون تعلل مدير متخلف را عزل و به اطلاع ملت رسانيد تا درس عبرتي براي ساير مديران باشد
دیده بان بیطرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
با سلام.بحث مبارزه با فساد ساختار اداری و مالی در صنعت برق خیلی گسترده و باز میباشد.موضوع برکناری مدیر عامل یا معاون زخمی را دوا نمیکند اینها همه طرح پانسمانی است اگر واقعا مرد میدان هستیم و اگر میخواهیم حرف و عملمان با مصادیق دین وشریعت مطابقت داشته باشد ، از حرکتهای بزرگ نهراسیم و جرائت جراحی داشته باشیم.برای روشن شدن موضوع چند مثال میزنم.
۱-فساد اداری فقط در چار چوب ذیحسابی و طراز مالی و مسائل از این دست نمی گنجد.
۲-فساد اداری در گنجاندن اقوام و آشنایان و دوستان خلاصه نمیشود.
۳-فساد اداری در برگزاری سمینارها و همایشهای سطح پایین نیز به منظور مطرح شدن یک نفر هم تعریف میشود.

۴-فساد اداری در بزرگداشتهای نمادین و نمایشی با هزینه های نا متعارف هم محسوب میشود.
۵-فساد اداری در خصوص اجاره منازل گرانقیمت در بهترین نقاط شهر برای اشخاص خاص نیز تعریف میشود.
۶-فساد اداری یعنی از امکانات دولت و ملت به نفع خودت تبلیغ و ویترین سازی کنیم و الواح گوناگون با زحمت پرسنل را به اسم خودت تمام کنی.
۷-فساد اداری یعنی شعارهای قشنگ و زیبا و در عمل خلاف آنها.
۸-فساد اداری یعنی از پست و مقام به عوض احقاق حقوق تحت سرپرستی برای خودت حقوق جمع کنی.
۸-و.‌‌‌‌....
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
اونی که به حراست تاخته صمداقا هست.
انگشت می کتم تو چشمتا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
با سلام از زمانیکه .... این شرکت از حالت فنی خارج و به محیط امنیتی تبدیل شد و انگیزه کار و تلاش را از همکاران گرفتند و شاهد این سخن دیگر هیچ کس حق نداشت بعد از ظهر در اداره کار کند مگر اینکه از مجوز بگیرد و حتی بعد از ظهر هیچ کس حق ورود به اداره نداشت
ناشناس
|
India
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
چقدر ما بدبختیم که مدیرانی داریم که واقعا به معنای واقعی,کلمه از,ضعیفترین کارشناسشون ضعیفترن.
ادم این درد رو به کی بکه.
مدیر ارشد برق
|
India
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
فساد ساختاری از مدیر بیسواد و ناتوان اما پست دوست و زیراب زن می اد.
توانیر و معاون هماهنگی توزیع باید فکری به حال این دفتر ... کنند تا فساد از انجا بیشتر نشات نگرفت.
ما در جلسه کاهش تلفات شاهد یک اتفاق نادر بودیم و واقعا ذر انجا تاسف خوردیم که چظور این انتخاب صورت گرفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
با سلام
متاسفانه بعضا حراستی خود را تافته جدا بافته می دانند و به هیچکس پاسخگو نیستند .یکی از عوامل نارضایتی از نهاد و سازمانهای دولتی همین سواستفاده و رانت بازی برخی از پرسنل حراستی است .بویژه از زمانی که ماموریت اینها عمیق تر شد و حتی زندگی شخصی و خصوصی کارکنان را هم زیر نظر داشتند وضع بسیار بدتر شده .من بشخصه آدم سالم و دلسوز واقعی مردم و نظام توی این مجموعه کم دیده ام ...برای تغییر در اوضاع وزارت خانه ها نخست بایستی چاره ای برای رفع مشکل حراستی ها اندیشیده شود .طی این چند سال اخیر ریاکاری در بین عموم کارکنان بشدت افزایش یافته و همش ناشی از اعمال نفوذ حراستیها و تنگ نظریها و البته سواستفاده از موقعیتی که اینها برای خود فرض کرده اند و متاسفانه قوانین نانوشته بسیاری دارند که کارکنان بایستی این قوانین را تشخیص بدهند و گرنه با حراستیها در می افتند .همین موضوعات باعث شده که کارکنان سر در لاک خود برده و بسیاری موارد برخلاف میل باطنی خود رفتار کنند و ریاکاری کنند .بسیار متاسفانه در این چندین سال گذشته ریاکاری به اوج خود رسیده و کسی هم بفکر رفع این مشکلات که می تواند بسیار بسیار خطرناک برای کل سیستم دولتی باشد نیست حراست باید فقط حراست فیزیکی باشد ولا غیر ...با وجود حراستهای فکری از هیچ مدیری هیچ تصمیم سازنده ای ساطع نخواهد شد .بایستی به مردم که هرکدام صاحب این مملکت هستند اعتماد کرد نه اینکه فقط عده ای اندک را همه کاره این حکومت دانست .با این اوضاع روز بروز پسرفت خواهیم کرد چراکه بخش اعظم و اصلی مردم را ساقط کرده و غیر قابل اعتماد کرده ایم ...شایسته سالاری جای خود را به ریاسالاری داده است .یعنی هر کسی توانایی بیشتری در کوچکشمردن خود در مقابل حراستی داشته باشد امکان رشد دارد ولاغیر .متاسفانه تیکه کلام خود حراستیها این شده گذر پوست به دباغ خانه خواهد افتاد ...خلاصه اینکه شرایط و اوضاع چنان شده که شخصی آزاد اندیش یا بایستی قید رشد و ارتقا را بزند یا اینکه دست به تملقگویی و چاپلوسی و ریاکاری برای جلب نظر حراستی ها بزند .
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
فساد سازمان یافته و اختلاس از انتصاب های مدیران ضعیف شروع می شود. همواره اختباس را مدیران می کنند نه کارمندان.
دوستی می گفت ...
کارمند نی قلیون
|
Germany
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
فردی بود در برق منطقه ای که از,سازندگان و مشاوران و پیمانکاران و تامین کنندگان و ... رشوه می گرفت.
روزی این اقا شد مدیر عامل. همه رفتند پیش,معاون وزیر و گفتند اقا این چه انتخابی بود. وی گفت:
به دو دلیل او را انتخاب کردم
اول اینکه مخبر بود و خیلی حرف گوش کن و ..
دوم اینکه این اقا اگر مدیر عامل نمی شد هی خورده ریزه می خورد و آبروی برق می رفت لذا الان که مدیر است کارمندان دست پاک کارها را درست انجام می,دهند و دیگر کسی شکایت ندارد.

بله این است شیوه مذیر انتخاب کردن.
نازنی
|
Germany
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
1
موضوع تهاتر چند میلیاردی در توزیع ... که سبب درامد میلیاردی چند فروشنده شد و پول رشوه هم به جیب ... رفت هم پیگیری کنید.
در ساری باید دقت زیاد کرد.
برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
1
خواستم نظرم را با این جمله از سردار قاسم سلیمانی آغاز کنم که گفته بود" امام خط‌شکن بود. اول خود حرکت کرد بعد مردم را فراخواند، دلیل موفقیت ما در جنگ نیز برگرفته از همین فرهنگ بود، فرماندهان در جنگ جلودار بودند، اگر وزیری در ساختمان بلند بالا و کاخ نشست و دستور صادر کرد، این فرمان تا به نفع ملت اجرا شود نفس مردم را می‌گیرد."
خوب اشاره مشخص است وقتی مدیر حراست فلان برق منطقه و مدیر عامل فلان برق منطقه در برج داریوش و امثالهم زندگی میکنند و هنگامیکه دم از مدیریت مصرف میزنند و در خرج کردن پول بیت المال در پیشبرد اهداف شخصی از بقیه برق های منطقه ای سبقت میگیرند ،واقعا چه میتوان گفت؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
2
صنعت برق انقدر پول بی حساب کتاب داره که هر مومن را وسوسه و آلوده میکند.ادم که آلوده شد حریص هم میشود و میگوید اقتصاد برق خراب است و کفاف نمیدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
1
الان طوری شده که مدیر عامل حاضره حقوق نگیره هیچ! بلکه ماهانه حق استفاده از پست مدیری را هم پرداخت کنه!
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
انتخاب مدیر متعهد متخصص ریشه فساد را می کند.
مشکل ما مدیران ناکارامد مدعی کم سواد هستند.
لاکردار برخی ها استاد دروغ و لابی کثیف و ژیراب زنی و دو دره بازی و ریاکاری و بخور هستند.
با این مدیران نظام و کشور مشکل خواهند داشت.
چاره کار عزل مدیران رانتی کنونی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
آیا قصدی برای مبارزه بافساداداری ومالی هست؟
یا فقط درحدشعارولاپوشانی می باشد؟
یا درپشت این شعارها بازهم افکاروحشتناکی وجود دارد؟
مافیای مدیریت وجود دارد. نمایندگان مجلس وسایربزرگان درانتخاب مدیران دخالت می کنند. مدیران حراست توسط مدیرعامل انتخاب می شود.
سیستم های حسابداری وحسابرسی داخلی علمی وجودندارد.
مدیران اداری ومالی متخصص ومتعهد واقعی وجودنداردو...
بعیدمی دانم وزیرمحترم بتوانددرریشه کنی مشکلات مذکور موفق باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
جهت مبارزه بافسادمالی ، اول می بایست فساداداری ریشه کن گردد، عدالت برقرارشود، فسادمالی خودبه خود ریشه کن می شود.
به الله قسم ریشه کن کردن فساداداری ومالی مثل آب خوردن می ماند، اماحیف اراده ایی دراین زمینه وجودندارد.ازگذشته تاکنون مدیران ومسئولان زیادی ازاین حرف ها زدندولی چرا تاکنون مشکلی حل که نشده روزبه روز نیز بیشتر می شود؟
مامدیون این ملت فهیم وصبور هستیم
ناشناس
|
Spain
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
باز مي گويم و از گفته خود دلشادم يك فساد زماني اتفاق مي افتد كه زمينه آن فراهم باشد و متاسفانه اين بستر در صنعت برق فراهم است و شركتهاي خودموني سازي شده يكي از حياط خلوت هاي مديران عامل برق هاي منطقه اي در صنعت برق مي باشد اين فساد در برق ... نيز بيداد مي كند اگر عزمي داريد براي مبارزه با آن به داد بيت الحال در برق ... برسيد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
در جواب کامنت بنام برق
یکی از مشکلات لاینحل وزارت نیرو برمی گردد به عدم بودجه کافی ...اگر از همان نخست مسئولین می گذاشتند که مخالفین سوری قبل از وجود داعش بشار اسد را سرنگون کنند این همه بودجه کشور خرج سوریه نمی شد .ما فکر می کنیم که در سوریه پیروز شدیم .اما بنطر من این آمریکا بود که به داعشی ها وعده تشکیل حکومت داد و همه را در منطقه جمع کرد و با بودجه ایران همه را قلع قمع کرد .همین داعشی ها بودند که منافع آمریکا ره در سراسر دنیا تهدید ، ترور و بمب گداری می کردند وگرنه گروهای تکفیر با نام جدید داعش بجز مواردی اندک مانند ریگی برای ایران هیچ خطری نبودند .
حالا سردار سلیمانی که با دست خالی نرفته سوریه ...از همین بودجه وزارتخانه ها در سوریه و عراق بر علیه داعش اقداماتی انجام داده ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
در قانون سلامت اداری فساد یعنی جرم.
خدا به همه ی ما رحم کنه.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
راه ریشه کنی فساد و رشد و توسعه انتخاب مدیران از افراد پاکدست و متخصص و باسواد است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
در قانون سلامت اداری فساد یعنی جرم.
خدا به همه ی ما رحم کنه.
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
مرجع اثبات تخلف قوه قضائیه هست.هنوز تو شرکت توزیع برق نامبرده چیزی به عنوان اختلاس ثابت نشده است.پس خواهشا گناه کسی رو نشوریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
2
افرادی که بعنوان مدیر عامل از طریق سیاسی و نمایندگان در شرکتها منصوب می شوند هیچ زحمتی نکشیده اند یعنی بدون زحمت و به راحتی در پستهای مدیریتی نشسته اند ارزش این مدیریت را متوجه نمی شوند یعنی مهم نیست نتیجه و عملکرد چه خواهد بود این یعنی خطر یعنی در آینده اختلاس این یعنی وامدار سیاسیون بودن این یعنی به فرموده حضرت آقا نفوذ یعنی تخریب از درون، تبعاتی که این انتخابها دارد یعنی خیانت به کشور و مردم و به صنعت برق به نظر شما در سازمانی که انتخابها به این شکل اتفاق می افتد پرسنل برای آن سازمان جانسوزی می کنند؟ متاسفانه مدیران ارشد با نمایندگان معامله می کنند .
پاسخ ها
یاقوتی
| Iran (Islamic Republic of)
بانظرشما موافقم پس چرا مسئولین کاری نمی کنن؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
1
با سلام
مطلب برق نیوز حرف دل هزاران کارمند دلسوز صنعت برق است.
در شرکت های توزیع بخصوص در شرکتی که من کار می کنم. فساد مالی و اداری تا بن دندان است.
انتقاد می کنی پرونده حراستی برایت درست می کنند بعد از 27 سال سابقه کار تازه باید از اول گزینش شوی و پرونده گزینش برایت درست می کنند.وای به حال این صنعت.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
1
سلام خاطره نویسان وخاطره خوانان دلتان خوش وسردبیر برق نیوز کیف کن چه انسانهای شریف وبی غل وغش داریم وزیرمحترم مردم عزیز همه می داندولی نمی خواند فقط بخندید
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
1
مدیر دفتر نظارت شرکت توزیع.. قبلا مدیر برق ... بود که تخلفات مالی پبسیاری داشت و از پست مدیریت خود سوء استفاده کرده و از بسیاری از کارمندان برق ... و ارباب رجوع های اداره و مردم ... پول های کلانی چاپیده است. این شخص مدتی کنار گذاشته شد و سپس به دلیل همشهری بودن با آقای... و ارتباطی که با او ایجاد نمود مدیر ... شد
همکار برق غرب مازندران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
1
به داد برق ... برسید
لابی بازی و باند بازی بیداد میکنه
مدیرعامل علنی با پیمانکار لابی میکنه
چرا اقای مدیرعامل با پیمانکار در مکان غیر اداری در ساعت غیراداری جلسه میذاره
همکار برق غرب مازندران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
1
بهترین گزینه برای برق غرب مازندران مهندس سالار هست
مدیرعاملی بومی و دلسوز شرکت بود
مدیرعامل جهادی که شبانه روز در میدان بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
1
چرا در استان .... مدیری را با تخلف میلیاردی عزل میکنند ولی مدیرعاملش قدرتمندانه میتازد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
1
ببخشيد يك سوال تكليف حوزه آب چي ميشه؟
چرا هيچ تغييري نمي كنه؟
معاون آب معلومه خوب رسيده به وزير كه هنوز مونده
اي واي بر اسيري كه از ياد رفته باشد صياد رفته باشد بر دام مانده باشد
الماسی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
2
0
شرکت توزیع برق کرمانشاه از نظرسلامت اداری و پرسنل می تواند سرلوحه دیگر شرکتهای صنعت برق کشور باشد. ان شااله مسئولین محترم توانیر و وزارت نیرو تلاشهای مدیرعامل محترم و زحمتکش این شرکت را که اخیراً مورد بی مهری هایی قرارگرفت بی اجر نگذارند.ایشان با صعه صدر و رأفت اسلامی با زیاده خواهی هاو برخی کج رفتاریهای اندکی از کارکنان معلوم الحال شرکت که بدون منطق مطالباتی از وی داشتند تاکنون توانسته بدون کوچکترین مشکلی شرکت را اداره نماید و تقریبا بیش از 90 درصد پرسنل شرکت از عملکرد ایشان و معاونین شرکت راضی هستنداز اقدامات قابل تحسینی که مدیرعامل شرکت مدنظرداشته ، انتصاب مدیران و معاونین بر اساس شایستگی و کارایی افراد هست . لذا به همین دلیل به جز تعداد انگشت شماری ، بقیه پرسنل نیز از عملکرد مدیران شرکت راضی و خشنود هستند
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of)
برای تو که وام 200 میلیونی کم بهره بهت داد و استخدامت کردو پست مدیریتی بهت داده باید هم ازش تعریف کنی...
جمشیدی
| Iran (Islamic Republic of)
به فرموده امام خمینی(ره) منافقین از کفار بدترند... کافر موضعش مشخصه اما منافق ...
همکار
| Iran (Islamic Republic of)
مدیرعامل توزیع کرمانشاه برای امثال همین آقای ... که بامدرک ... دارای پستهای متعدد مدیریتی می باشد خیلی خوب عمل کرده وبایدم ایشان ازش دفاع کنه . ای کاش ایشان آنقدر انصاف داشتند مسائل دیگه هم مطرح می کردن ... داداش کدام سلامت اداری ... کدام عملکردمثبت.... کدام صعه صدر و رأفت.... کدام شایسته سالاری . آخه چیزی بگو برای خدا و فردا باید جوابگو باشی اگه واقعا اینطورکه شما می گید هست پس چرا ایشان سر از زندان درآوردند ؟آیا سیمبانی که با بیش از 25 سال سابقه انتظار دارد فرزندش که دارای مدرک کارشناسی ارشد برق هست درشرکت توزیع مشغول بکار بشه مطالبه نابجاست . غیرمنطقیه؟ اما از طرف دیگه میبینیم که همه فک و فامیل معاون و مدیر (آقایان خاص شرکت!!!) بدون هیچگونه مدرک مرتبط و هیچ دردسری مشغول بکار شدن این حقه و از اقدامات قابل تحسینه ایشانه؟؟/؟!!! تو باید اون دنیا پاسخگوی خیلیا باشی آقای ....درضمن بیش از 90درصد پرسنل شرکت از عملکرد ایشان ناراضی هستند .
منصور
| Iran (Islamic Republic of)
آقای ... منظورت از 90درصد خودت و سه نفر از مدیرای دور و برتن دیگه !!!!!!!!!؟؟/
همکار
| Iran (Islamic Republic of)
ان شااله خدا بزودی روی تو و بقیه دوستانت رو سیاه کنه
كارمند توانیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
1
وضعیت توانیر و معاونین مالی و پشیبانی و اداری آن بدتر از همه جاها می باشد لطفا رسیدگی گردد
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
1
خدا به داد این کشور برسه؟کلا اکثر انتصابات با پارتی بازی انجام میشه چه توی وزارت نیرو چه جائی دیگه, اگر شایسته سالاری بود که وضعمون این نبود,حراست ها هم که متاسفانه جزء ساخت پرونده کاری ندارند همه با سوادها و اونهائی که کسی هستند یا رفتند کنار یا خارج از کشور
همکار برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
1
اقای مهندس حائری با رفتن شما در دو سال پیش از توانیر اقای ... هر چه مدیر عامل متخلف را اوردند شرکت.
با امدن اقای حایری همه مدیرعاملان متخلف باید بروند.
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
1
1
چرا مدیر عاملی که با پیمانکار زد و بند دارد اخراج نمیکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
1
شرکتی که مدیر عامل با روابط منصوب ... از توانیر رانده شده
بدون توجه به اعتراضات وامنیتی کردن یک شرکت خدماتی نباید بیش از انتظار به وجود آمده در توزیع داشته باشیم حیف به تلاش بی وقفه کارکنان زحمت کش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
1
0
مرجع تشخیص تخلف دستگاه مربوطه می باشد مرجع تشخیص جرم و محاکمه مربوط به دستگاه قضایی می باشد
برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
1
تشکر ویژه از مهندس حائری که با امدنش دست خائنین به شرکت توزیع کوتاه شد
مدیرعاملانی که بعد از رفتن شما از توانیر به صورت مشکوک و برای هدف خاص مدیرعامل شدن
اقای مهندس حائری در دوره ای که مدیرعامل توانیر بودید هیچ مدیر عاملی جرات ارتباط غیر ساعت اداری و زد و بند با پیمانکاران را نداشت
اقای ... با ... شرکت توزیع استان ها را به گند کشیدند
همکار برق غرب مازندران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
1
چرا نظرت ثبت نمیشه.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
مقصرافرادنیستند.فرهنگ عمومی جامعه ومردم کاملا منحط وگرفتاراست همراه باتخریب دیگران وبازی باآبروی افراد.به همین راحتی.لطفاافرادفرمان 8ماده ای امام راحل وآیین دادرسی راکمی مطالعه نموده وبه این راحتی باآبروی افرادبازی نکنند.انشالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
1
ازآقای مهندس حائری خواهش می کنم که ب... از آنها توزیع بخواهد که چرا برضد شعار رهبری سال 1396 اقدام کردند،
چرا باید در تبعید باشم؟آیا این صندلی ریاست لعنتی می ارزد که اموال مردم را نادیده بگیری ؟پس بی خودی نیست از لحاظ سلامت اداری در دنیا،136 کشور فساد دنیا هستیم؟پس بی خودی نیست که رهبری،فساد را به یک اژدهای هفت سر فساد تشبیه کرده،عمده ترین فساد در کشور ما،از ناحیه مدیرانی است که به فکر ریاست و پول هستند ومنافع ملت را نادیده می گیرند،از شما بعنوان معاون وزیر نیرو خواهش می کنم که به این پرونده ورود کنید که چرا باید یک کارمند پاک،مورد حجمه قرار گیرد،اگر تهمت به کسی زدم باید اخراج شوم،دوست ندارم که این موضوع را در اختیار افکار عمومی قرار دهم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
1
جناب اقای دکتر اردکانیان
جناب اقای مهندس حائری
چرا کسی به داد برق ... نمیرسه
مدیرعامل با معاون مالی علنی با پیمانکار تبانی داره و درصدی از حق پیمانکار میگیرن و به خاطر زیر بار نرفتن مدیر بازرگانی اونو عزل میکنند..
دلیل ارتباط با پیمانکار در ساعت غیر اداری در مکان غیر اداری چیست...........
ناشناس
|
Romania
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
پس لطفا قردادهای شرکت سابا در مورد هوشمندسازی و تغییرات چند باره آن به نفع شرکتهای پیمانکار و نادیده گرفتن تعهدات اولیه آنها و..... مورد بررسی قرار دهید برایتان جالب خواهد بود... مبارزه با فساد به حرف نمیباشد به عمل است.
ناشناس
|
Romania
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
1
پس لطفا قردادهای شرکت سابا در مورد هوشمندسازی و تغییرات چند باره آن به نفع شرکتهای پیمانکار و نادیده گرفتن تعهدات اولیه آنها و..... مورد بررسی قرار دهید برایتان جالب خواهد بود... مبارزه با فساد به حرف نمیباشد به عمل است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
2
برق نیوز چرا بعضی از نظرها رو سانسور میکنی؟
واقعته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
بخش دولتی و رانت‌ها و فساد‌های جریان یافته در آن، امان صنعت برق را بریده است. نیازی به ارائه مصداق‌های آن نیست. وقتی حراست یک اداره با مدیریت آن همدم و همراه است، وقتی معاونت‌ها با مدیریت فامیل و آشنا در می‌آیند، وقتی شرکت‌های سوری تاسیس می‌شود و با همدستی مدیران و معاونان پروژه‌های سوری هم گرفته می‌شود، وقتی استخدامی‌های بی ضابطه رونق می‌گیرد، وقتی معیار انتخاب مدیران ارتباط فامیلی و سیاسی و... می‌شود، وقتی جلوی شفاف سازی و گردش اطلاعات گرفته می‌شود، وقتی از تخلفات کوچک صرفنظر می‌شود و... نمی‌توان انتظار بروز چنین فساد‌هایی را نداشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
0
0
سردبیر محترم سلام .در شرکت منطقه ای برق آذربایجان تبریز بعداز توقیف ماینرهای استخراج بیت کوین توسط شرکت برق وکالای قاچاق ماینرها بین افراد مامور توقیف تقسیم شده ومجددا به چرخه استخراج اینبار توسط خودی ها باز میگردد. بقول معروف خانه از پایبست ویران است.متاسفانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
0
0
از فساد گذاشته



ازفساد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار