کد خبر: ۹۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷:۲۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
تنی چند از معتمدان و پیشکسوتان شهر بجنورد ضمن ابلاغ پیام تقدیر و تشکر شهروندان، با مدیرعامل و دیگر مسئولان شرکت توزیع برق خراسان شمالی دیدار کردند.


سرویس صنعت برق نیوز:در این نشست صمیمانه که با قرائت بیانیه تقدیر و تشکر از سوی معتمدان مرکز استان همراه بود مواردی از خواسته های شهروندان و نیازهای حوزه برق استان نیز مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این نشست ضمن قدردانی از این حضور به بیان تاریخچه برق کشور و استان پرداخت و مطالبی در خصوص شدت مصرف انرژی و لزوم اجرای قوانین مدیریت مصرفی ایراد کرد.

مهندس "عزت ا... فیاض" با اشاره به تاثیر مستقیم صرفه جویی مشترکان برق بر اقتصاد کشور با ذکر مثالی اظهار داشت: یک لامپ کم مصرف 20 واتی رده انرژی A، در طول عمر خود معادل یک بشکه نفت خام صرفه جویی در بر خواهد داشت.

وی با این توضیح بر اهمیت جایگزینی لامپ های کم مصرف و LED به جای لامپ های رشته ای در تمامی منازل و واحدهای اداری و تجاری و عمومی تاکید کرد و افزود: اگر هر خانوار ایرانی فقط یک لامپ صد واتی از مصارف روشنایی خود بکاهد، در طول یک سال 440میلیارد ریال در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.

وی سپس انرژی های تجدید پذیر را یک ضرورت خواند و گفت: خوشبختانه روند رو به رشدی در خصوص جایگزینی انرژی های تجدید پذیر در دنیا به وجود آمده که کشور ایران نیز می تواند در این زمینه فعالیت های خوبی را انجام دهد.

به گفته مقام ارشد شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گزینه های انرژی بادی، خورشیدی، زمین گرمایی، بیوماس و هیدروژنی به عنوان جایگزین انرژی فسیلی مطرح است و باید به تدریج این جایگزینی را در کشور و استان نهادینه سازیم.

پس از این جلسه یکی از معتمدان شهری که این جلسه به دعوت وی برگزار شده بود در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ما گفت: هدف از برنامه ریزی این نشست، ایجاد تعامل بین شهرداری و شرکت توزیع برق استان به عنوان دو بازوی زیباسازی شهرهای استان بود که از سوی ریش سفیدان شهری صورت گرفت.

"محمدرضا معظمی" با بیان این که این نشست با حضور 28 نفر از اعضای NGO آیینه مهر امام رضا (ع)برگزار شد اظهار داشت: ما در این برنامه ها سعی داریم پیام های مردم را به مسئولان منتقل کنیم و خواسته های مسئولان را نیز به مردم انتقال دهیم و بنابراین با کمک گرفتن از ریش سفیدان شهری سعی در ایجاد تعامل دوسویه و حل مشکلات استان داریم.

وی همچنین در رابطه با دستاوردهای این نشست خاطرنشان کرد: بحران آب و انرژی یکی از مسائل مبتلابه جامعه کنونی است و ما تلاش داریم تا در سطح استانی با بهره گیری از سرمایه گذاران استان، زمینه های بهره مندی از انرژِی های تجدید پذیر به خصوص انرژِی خورشیدی را فراهم کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: مقرر شده تا خواسته مسئولان شرکت برق مبنی بر مدیریت انرژی نیز اطلاع رسانی شود تا از این طریق در پیک تابستان امسال با مشکل کمبود انرژی مواجه نشویم.

"معظمی" از برگزاری  نشست مشترک با جهاد کشاورزی، آب منطقه ای  و شرکت برق به منظور توجیه کشاورزان به همکاری با طرح تابستانه شرکت توزیع برق استان در آینده نزدیک خبر داد.

گفتنی است: مطابق طرح همکاری تابستانه صنایع و کشاورزان، خاموش کردن برق چاه های کشاورزی در 4 ساعت پیک، 20 ساعت برق رایگان نصیب کشاورزان خواهد کرد.
در پایان نشست یاد شده، معتمدان شهر از مرکز دیسپاچینگ، سایت انرژی های نو و CHP بازدید کردند.


ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار