کد خبر: ۹۳۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
علی ‌اکبر مهاجری با بیان اینکه بودجه تحقیقاتی وزارت نیرو بودجه متمرکزی نیست و هر یک از طرح‌های تحقیقاتی متناسب با جایگاهشان به شرکت‌های مادر وزارت نیرو ابلاغ می‌شود، اظهار داشت: در مجموع برای اجرای این طرح‌های تحقیقاتی 3000 یا 4000 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش "برق نيوز" علی ‌اکبر مهاجری در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی که به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای باختر در اراک برگزار شد، گفت: 26 طرح تحقیقاتی بزرگ در زمینه آب و برق به تصویب شورای آموزش و پرورش و فناوری وزارت نیرو رسیده که تدوین اولیه آن در مراکز تحقیقاتی پژوهشگاه وزارت نیرو و موسسه تحقیقاتی صورت گرفته و نقشه راه آنها تهیه شده و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه بودجه تحقیقاتی وزارت نیرو بودجه متمرکزی نیست و هر یک از طرح‌های تحقیقاتی متناسب با جایگاهشان به شرکت‌های مادر وزارت نیرو ابلاغ می‌شود، اظهار داشت: در مجموع برای اجرای این طرح‌های تحقیقاتی 300 یا 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با بیان اینکه رویکرد تحقیقاتی افق جدیدی را در وزارت نیرو ایجاد می‌کند، تصریح کرد: سالانه بالغ بر 100 میلیارد تومان اعتبار در حوزه تحقیقاتی در مجموعه آب و برق هزینه می‌شود.

*توانمندسازی نیروی انسانی اولویت اساسی وزارت نیرو


مهاجری در ادامه با بیان اینکه وزارت نیرو 120 هزار پرسنل دارد که تعداد قابل توجهی از این نیروها توسط شرکت‌های غیردولتی به‌کارگیری شده‌اند، بیان کرد: توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه وزارت نیرو از اولویت‌های اصلی دولت است.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا نظام آموزش‌های شغلی سازمانی ابلاغ شده و در دو سال آتی این نظام مستقر می‌شود تا بر اساس این نظام نیازها و کمبودهای نیروهای انسانی برآورد و آموزش‌های لازم ارائه شود.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو تصریح کرد: آموزش‌هایی که در نظام پیش‌بینی شده آموزش‌های نگرشی، دانشی و مهارتی است که در وزارت نیرو بیشتر به آموزش‌های مهارتی توجه می‌شود.

مهاجری ادامه داد: امروزه در مقایسه با 30 سال گذشته نیروی انسانی فرهیخته‌تری در کشور وجود دارد و می‌توان از بین جوانان متخصص بهترین‌ها را برای اداره صنعت انتخاب کرد، در حالی که در گذشته تعداد مهندسین متخصص در این حوزه بسیار اندک بود.

*ایران جزء معدود کشورهای دارای توانایی ساخت نیروگاه

وی دومین رکن اداره و توسعه صنعت را دانش و مهارت عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه امروز کشور از لحاظ تکنولوژی و فناوری شرایط مطلوبی دارد و جزء معدود کشورهایی است که توانایی ساخت نیروگاه را دارند.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: با تکیه بر تخصص و دانش جوانان این مرز و بوم اکنون کشور در مرحله‌ای قرار دارد که توانسته صنعت برق را بومی کند و به خودکفایی در صنعت برق برسد.

مهاجری برگزاری نشست‌های دوره‌ای شورای هم‌اندیشی مدیران در استان‌ها را فرصتی برای بررسی مشکلات و مسائل و ارایه راهکارها و ایجاد هماهنگی بین نهادها و ارگان‌ها دانست و افزود: این نشست‌ها با هدف ارایه خدمت بهتر، روان‌سازی فعالیت‌ها و وظایف و دسته‌بندی و ارجاع مشکلات به ستادهای مرکزی برگزار می‌شود.

وی یکی از نقاط قوت دولت در مجموعه وزارت نیرو را تنظیم برنامه‌ای بلند مدت برای تحقق افق 1404 که یک برنامه کلان، استراتژی و عملی در پنج حوزه برق و انرژی، آب، آب و فاضلاب، آموزش، تحقیقات و منابع انسانی و صنعت است، بیان کرد.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار