کد خبر: ۲۴۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
خازن یکی از پرمصرف‌ترین المان‌های مداری است. خازن‌ها در مدار‌ها مصرف‌های بسیار متنوعی دارند. در مدارهای قدرت یکی از مصارف خازن برای اصلاح ضریب توان است. در ادامه با انواع خازن فشار ضعیف آشنا می شوید.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: خازن‌ها و به‌خصوص خازن‌های فشار ضعیف، کاربردهای زیادی در صنعت دارند: از خازن‌های الکترونیکی گرفته تا خازن‌های اصلاح ضریب توان. تکنولوژی همواره به دنبال آن بوده تا خازن‌هایی با حجم کم‌تر، ظرفیت بالاتر، تلفات کم‌تر، مقاوم‌تر، و طول عمر بالا تولید کند.

خازن‌های فشار ضعیف Indoor

خازن‌های Indoor در پست‌ها و تابلو‌ها استفاده می‌شوند که از محیط بیرون جدا شده است و طبعاً به مفهوم پایین‌تر بودن درجة حفاظتی آن‌ها (IP) نسبت به خازن‌های Outdoor است.

خازن‌های Outdoor سه‌فاز

برای آن که بتوان از این خازن‌ها به صورت outdoor استفاده کرد، در محفظه‌های مخصوصی قرار داده شده، کاملاً از محیط بیرون محفوظ می‌گردند. این نوع خاص از خازن‌ها به‌خصوص برای استفاده در چاه‌های آب موتوری در مناطق محروم که امکانات برقی محدودی دارند، بسیار مناسب است.

تست‌های تایپ

هر وسیلة الکتریکی برای به دست آوردن مجوز ورود به بازار مصرف باید تحت آزمایش‌هایی قرار گیرد. این آزمایش‌ها به‌خصوص برای وسایل صنعتی و در اینجا خازن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. این آزمایش‌ها بر طبق بندهای ۱ و ۲ از استانداردهای IEC ۸۳۱ انجام می‌شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار