کد خبر: ۳۹۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸
برای طراحی یک مدار چنج اور اطلاعات و فاکتور‌های زیادی مورد نیاز است. این اطلاعات به دو دسته‌ی آشنایی کامل با تجهیزات برقی و چگونگی گرفتن آن‌ها کنار هم تقسیم می‌شود.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، برای طراحی یک مدار چنج اور اطلاعات و فاکتور‌های زیادی مورد نیاز است. این اطلاعات به دو دسته‌ی آشنایی کامل با تجهیزات برقی و چگونگی گرفتن آن‌ها کنار هم تقسیم می‌شود.
برای طراحی تابلو برق چنج آور چه نکاتی در نظر گرفته می‌شود؟
تجهیزات کلیدزنی به کار رفته در مدار تابلو چنج اور بطور عمده بصورت دو کلید اتوماتیک و دو کنتاکتور و یا یک کلید چنج اور موتوردار می‌باشد. برای بیشتر مشخص شدن شرایط تاسیسات الکتریکی و تصمیمگیری بهتر جهت طراحی تابلو‌های برق چنج اور می‌توان به سوالات زیر پاسخ داد:

۱. تعریفی که از بار دارای اولویت دارید چیست؟ بار هرگز خاموش یا بدون برق نشود و یا اینکه مدت کوتاه خاموش باشد.
۲. هنگام جابه جا شدن منبع تغذیه آیا امکان بی برقی برای بار وجود دارد؟ در برخی از تاسیسات برقی هیچ گاه شرایط بدون برق نباید ایجاد شود، بدلیل حساسیت بالای برخی از تاسیسات

۳. مدت زمان بی برقی و یا خاموشی جهت جابجا شدن منبع اصلی و منبع اضطراری حداکثر چه میزان است؟
۴. نحوه‌ی جدا نمودن و تفکیک بار‌های اصلی از بار‌های با اولویت کمتر به چه صورت است؟ آیا بار‌های اصلی کلید‌ها و سیم کشی جداگانه دارند؟

۵. منبع برق اضطراری که قرار است به عنوان جایگزین به کار گرفته شود چیست؟ برق اضطراری می‌تواند از یک دیزل ژنراتور و یا UPS و یا منبع دیگری از برق شهر همچون یک ترانسفورماتور دیگر و یا فیدر اضطراری برق شهر و یا ترکیبی از هر دو این‌ها باشد.

۶. در چه شرایطی مایلید از برق اضطراری استفاده نمایید؟ منبع برق اضطراری تنها ذدر حالت بی برقی و خاموشی استفاده می‌گردد و یا در زمان‌های پیک بار یا اوج مصرف به مدار می‌آید؟

۷. توان منبع برق اضطراری چه میزان است و یا نسبت آن با منبع برق اصلی چقدر است؟ در هنگام قطع منبع برق اصلی، برق اضطراری چه میزان از بار را می‌باید برق دار کند، کل بار و یا بخشی از بار که دارای اولویت و اهمیت است؟
۸. تجهیزاتی که می‌خواهید جهت کلیدزنی بکار ببرید چه می‌باشد؟ دو کلید اتوماتیک و دو کنتاکتور و یا اینکه یه کلید چنج اور موتور دار و یا غیره.

۹. آیا قرار است منبع تغذیه اصلی با یک یا چند منبع اضطراری پارالل یا موازی شود؟
۱۰. سیستم کنترلی که در تابلوی چنج اور قرار است استفاده شود چگونه است؟ بصورت خودکار و اتوماتیک، کنترل از راه دور، بصورت دستی و یا اینکه ترکیبی از هر دو این‌ها
۱۱. هنگام بروز خطا در مدار فرمان آیا تمایل دارید که بصورت دستی از مدار استفاده نمایید؟
۱۲. حفاظت‌های بکار رفته در مدار چگونه است؟ آیا از اینترلاک‌های مکانیک در کنار اینترلاک‌های الکتریکی استفاده می‌گردد؟
۱۳. خطا‌هایی که تمایل دارید در صورت بروز آن‌ها منبع برق از اصلی به اضطراری سوئیچ شود کدام است؟
۱۴. تاسیسات اضطراری دارای چه سیستم‌های اتوماتیک و یا کنترلی و فرمانی و یا ارتباطی است؟ به عنوان مثال اگر منبع برق ژنراتور است آیا به سیستم روشن و خاموش اتومات و گاورنر و ... مجهز است؟

۱۵. آیا امکان مانیتورینگ اطلاعات مربوط به شرایط مدار و داده‌های مختلف سیستم کنترلی وجود دارد؟
۱۶. تجهیزات لازم جهت نمایش اطلاعات مربوط به کمیت‌های اجزای مدار مانند جریان، ولتاژ، توان، فرکانس و ... در حالت برق شهر و یا اضراری به کار گرفته می‌شود؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار