کد خبر: ۴۰۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت:یکی از دلایل افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق استان اصفهان در پاییز امسال، تولید ارز‌های دیجیتال به صورت مخفیانه در واحد‌های صنعتی یا حتی کشاورزی است و یکی از برنامه‌های ما شناسایی این موارد و هدایت آن‌ها به سمت اخذ انشعابات قانونی است.

گروه برق نیوز، مهدی ثقفی، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان، در نشست خبری شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان اصفهان که گفت: یکی از دلایل افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق استان اصفهان در پاییز امسال، تولید ارز‌های دیجیتال به صورت مخفیانه در واحد‌های صنعتی یا حتی کشاورزی است و یکی از برنامه‌های ما شناسایی این موارد و هدایت آن‌ها به سمت اخذ انشعابات قانونی است.

ثقفی اضافه کرد: امسال کرد با همکاری مشترکین صنعتی و اداری پیک بار را در حد مجاز تعیین شده کنترل کنیم و دچار خاموشی نشویم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق با اشاره به اینکه سال گذشته اصفهان دچار خاموشی‌های متعددی بوده است و این مسئله در سال جاری تکرار نشده است گفت: امسال به دلیل وجود آب پشت سد‌ها خاموشی نداشتیم و سطح پیک مجاز برای ما یک هزار و ۸۸۰مگاوات بود که در پایین تراز این حد آن را کنترل کردیم و این کاهش پیک از طریق همکاری مشترکان بزرگ یا همان مشترکان دی ماندی انجام شد. دو‌مشترک بزرگ برق منطقه‌ی اصفهان، واحد‌های صنعتی و بخش اداری بوده است که هر دو‌نسبت به سال گذشته با کاهش مصرف مواجه شده اند.

وی با اشاره به نگرانی درخصوص مصرف برق درسال آینده اضافه کرد: در پاییز امسال با رشد ۱۳ درصدی بار مواجه هستیم که این با مقدار بیشتر به تابستان سال آینده منتقل می‌شود و در حال حاضر نگران افزایش مصرف در تابستان سال آینده هستیم که احتمالا با افرایش ۲۰ درصدی مصرف مشترکان مواجه شویم که باید همکاری صنایع و کشاورزان را داشته باشیم تا تابستان آینده خاموشی نداشته باشیم.

ثقفی با اشاره به شناسایی مصرف کنندگان غیرمجاز تولید ارز دیجیتال گفت: "یکی از دلایل اقزایش ۱۳ درصدی مصرف برق استان در پاییز امسال تولید ارز‌های دیجیتال به صورت مخفیانه در واحد‌های صنعتی یا حتی کشاورزی است و یکی از برنامه‌های ما شناسایی این موارد و هدایت آن‌ها به سمت اخذ انشعابات قانونی است که در دوماه گذشته شرایط قانونی اخذ انشعاب برق برای تولید ارز‌های دیجیتال را ارائه کرده که بالاترین قیمت برق را برای آن مشخص کرده اند همچنین این مراکز اجازه ندارند در دوماه تیر و مرداد که زمان پیک بار است فعالیت کنند".
 
منبع: بازار نیوز
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار