کد خبر: ۴۲۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
پیش از ظهر امروز کارکنان مجموعه فرهنگی، ورزشی برق منطقه‌ای کرمان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و بلاتکلیفی خود مقابل ساختمان اداری برق منطقه‌ای کرمان تجمع کردند.

به گزارش برق نیوز، پیش از ظهر امروز کارکنان مجموعه فرهنگی، ورزشی برق منطقه‌ای کرمان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و بلاتکلیفی خود مقابل ساختمان اداری برق منطقه‌ای کرمان تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض اظهار کرد: همه افرادی که امروز مقابل ساختمان اداری برق منطقه‌ای کرمان تجمع کرده اند، بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارند حتی برخی از آن‌ها نزدیک به ۳۰ سال سابقه کار دارند.

وی افزود: پیش از این مجموعه فرهنگی، ورزشی اداره برق تحت نظر برق منطقه‌ای قرار داشت و حقوق و مزایای ما را پرداخت می‌کرد، اما پس از مدتی به بخش خصوصی واگذار شده و به صورت خودگردان اداره شد.

این کارگر معترض بیان کرد: پس از تعویض مدیرعامل و کم توجهی مسئولان حقوق و مزایای کارگران این بخش از اسفندماه ۹۸ پرداخت نشده و موسسه را تعطیل کردند.

وی یادآور شد: شیوع کرونا بهترین بهانه برای تعطیلی مجموعه و عدم پرداخت حقوق کارکنان بود و اکنون ۴۰ نفر پرسنل این مجموعه بدون حقوق و بیمه بلاتکلیف مانده اند.

این کارگر معترض اذعان کرد: مسئولان به کارکنان گفتند ۳ ماه صبر کنید شرایط به حالت عادی برمی گردد، اما گشایشی حاصل نشد و اکنون با گذشت چندین ماه همچنان بلاتکلیف هستیم.

وی افزود: مسئولان برای پاسخگویی تعلل می‌کنند، هفت ماه صبر کردیم تا داخل مجموعه حل شود و هیچ کس اعتراض نکرد، اما بیش از این صبر فایده ندارد و حقوق خود را مطالبه می‌کنیم.

این کارگر معترض گفت: مهلت قرارداد‌های ما به پایان رسیده نه قرارداد‌ها را تمدید می‌کنند و نه اخراجمان می‌کنند تا دنبال کار دیگری باشیم.

وی ادامه داد: با وجود بی کفایت مدیر این مجموعه، مدیرعامل برق منطقه‌ای پافشاری عجیبی برای ابقای مدیر دارد و پاسخگوی حق ضایع شده کارکنان نیست.

این کارگر معترض در پایان خاطرنشان کرد: به ۱۲ ارگان نامه فرستادیم و خواستار مطالبات خود شدیم، اما هیچ یک از مسئولان حتی شنوای دردا‌های کارگران در این شرایط سخت اقتصادی نشدند.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
1
وقتی بودجه شرکت رو طوری دیدند که حتی حقوق کارمندان خود شرکت را کم کردند و طی چند مرحله می دهند، واقعا مدیر عامل باید فکر اساسی برای مدیران بی لیاقت این شرکت مخصوصا مدیران بودجه و مالی بکند که باعث ناراضی شدن همه کارمندان شده اند یاحق
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of)
من خودم در این مجموعه کارم می کنم. اینگونه قضاوت واقعاً بی انصافی است.اولا کارکنان این مجموعه هیچ وقت قرارداد مستقیم با برق منطقه ای نداشته اند و تمام حقوق و مزایای خود را تا پایان سال ۹۸ دریافت کرده اند و الان هیچ طلبی ندارند و الان همه کارکنان جهت دریافت بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده اند.ثانیا اگر تامین اجتماعی به ما حقوق دوران بیکاری را نمی دهد مدیران مجموعه چه تقصیری دارند.ثالثا مدیران، این مجموعه را تعطیل نکردند بلکه کرونا منجر به تعطیلی موسسه شد. رابعا وقتی قرارداد ما تمام شده و مشمول بیمه بیکاری هستیم اخراج دیگر معنی ندارد مگر در حال کار هستیم که اخراجمان کنند.
تنها مطلب درست در این گزارش شکایت ما به ۱۲ ارگان بود که چون هیچ حرف حسابی نداشتیم و تمام اقدامات موسسه فرهنگی ورزشی برق مطابق قانون بود به شکایات ما ترتیب اثری داده نشد. اگر حرف معترضان درست بود هر ۳۵ کارگر موسسه اعتراض می کردند نه ۷ نفر.
کاش انصاف داشتیم و قدر دان بودیم. یا حق
کرمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
1
1
واقعا پرسنل برق کرمان از دست تصمیم های این مدیران بی لیاقت خسته شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
0
واقعا مدیران بی لیاقتی دربرق هستند باید یک فکری برای این کارگران کرد این مدیران اگر به فکر کارگران بودند همچین چیزی پیش نمیامدکه کارگران بیایید در خیابان اعتراض کنند امام علی علیه السلام فرمودند حق گرفتنی نه حق دادنی بیچاره حقشونه هستند اگر شما مدیران یک ماه حقوقتان عقب بیفته چه اتفاقی برایتون میفته همیشه حق بدین ناطقی خوب نیست
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار