کد خبر: ۴۲۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
آمریکای جنوبی با داشتن یکی از قویترین نرخ‌های رشد ظرفیت انرژی تجدیدپذیر در سال‌های آینده، در حال ظهور به عنوان یک منبع قدرتمند انرژی پاک است.
به گزارش برق نیوز، شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی با توجه به مناقصه‌هایی که در این منطقه برگزار شده است، انتظار دارد ۴۰ گیگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر این منطقه تا سال ۲۰۲۵ به ۱۲۳ گیگاوات رشد کند و بزرگترین افزایش ظرفیت مربوط به کشور‌های برزیل، مکزیک، شیلی، کلمبیا و آرژانتین خواهد بود.

همه این پنج کشور مناقصه‌هایی برای انرژی تجدیدپذیر برگزار کرده و یک پروژه بزرگ ۵۰ گیگاواتی برای برزیل و ۴۰ گیگاواتی برای مکزیک برنامه ریزی شده است. با کاهش قیمت‌ها به پایین ۲۰ دلار به ازای هر مگاوات ساعت و حتی ۱۸ دلار به ازای هر مگاوات ساعت، احتمالا مناقصه‌ها با وجود تاخیر‌های مربوط به شیوع پاندمی ویروس کرونا در اکثر کشور‌ها برگزار خواهد شد. با این همه باید خاطرنشان کرد که آینده مناقصه مکزیک پس از آشفتگی سیاسی اخیر، در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

قیمت‌های پایین به همراه دسترسی مناسب به زمین، باعث افزایش رقابت شده و موجی از پروژه‌های عظیم را به دنبال داشته است. از سال ۲۰۱۸ به بعد، دارایی‌های فوتو ولتائیک خورشیدی و بادی با ظرفیت ۵۰ تا ۳۰۰ مگاوات بیشترین فراوانی را در بازار داشته اند و انتظار می‌رود محبوبیت پروژه‌هایی در ظرفیت بالا ادامه پیدا کرده و حدود ۷۰ درصد از دارایی‌های بادی و خورشیدی این منطقه تا سال ۲۰۲۵ را تشکیل دهد.

به گفته تحلیلگران ریستاد انرژی، تکثر پروژه‌ها در ابعاد وسیع و شرایط مناقصه ها، آمریکای جنوبی را به بازار خوبی برای سازندگان اروپایی تبدیل کرده است.

اکثر ۱۰ شرکت برتر که بزرگترین ظرفیت انرژی تجدیدپذیر را در آمریکای جنوبی دارند از اروپا هستند نظیر شرکت اِنِل، ایبردرولا، EDF و انژی که همگی جزء پنج شرکت برتر هستند. این شرکت‌ها حضور پررنگی در مناقصه‌های انرژی تجدیدپذیر در آمریکای جنوبی به خصوص کشور‌های برزیل، مکزیک و شیلی داشته اند.

در حال حاضر پایگاه فتو ولتائیک خورشیدی ویلانوئوا در مکزیک که متعلق به شرکت اِنِل است، بزرگترین مزرعه خورشیدی در منطقه بوده و ۸۲۸ مگاوات ظرفیت تولید دارد. با این حال مزرعه فوتو ولتائیک خورشیدی در میناس گریس برزیل به ظرفیت ۱.۳ گیگاوات که متعلق به شرکت اورورا انرژیاس است، بزودی عنوان برتری را از این مزرعه خورشیدی مکزیکی خواهد ربود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در برزیل چندین مجتمع بادی عظیم وجود دارد که شامل ونتوس دو سانتا آنخلا به ظرفیت ۷۱۶ مگاوات متعلق به اِنِل و مجتمع کامپو لارگو به ظرفیت مجموعا حدود ۷۴۰ مگاوات متعلق به انژی است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار