کد خبر: ۴۳۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: از سال ۹۲ تاکنون، هر سال مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها کمتر و کمتر شد و ما به ازای حدود ۳۴ میلیارد لیتری که در حال سوختن بود، ۱۱ میلیارد دلار با فروش فرآورده به دست آوردیم تا صرف توسعه گاز رسانی در کشور شود.
به گزارش برق نیوز؛ مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در هفت سال گذشته، ۱۱ میلیارد دلار درآمد از توسعه گاز رسانی و جایگزینی گاز بجای سوخت مایع، نصیب کشور کرده است.

ی حسن منتظرتربتی در مراسم افتتاح ۱۸۱ طرح گازرسانی در استان فارس که با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، استاندار و جمعی از نمایندگان این استان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید، افزود: ایران به عنوان کشوری منحصر به فرد در حوزه گاز رسانی، در کل دنیا مطرح است.

معاون وزیر نفت با اشاره به تلاش این وزارتخانه برای توسعه گاز رسانی در ایران، گفت: اتفاقات خوبی که در میدان گازی پارس جنوبی افتاد و باعث افزایش تولید شد، توسعه نهضت گاز رسانی را در سطح کشور در پی داشت.

تربتی افزود: در بند قاف قانون بودجه سال ۱۳۹۳ که به استحصال گاز‌های فلر می‌پرداخت، پولی در کار نبود، بلکه سوختی بود که می‌سوخت و با آلوده کردن محیط زیست از بین می‌رفت.

وی اضافه کرد: معادل ۳۴ میلیارد لیتر سوخت در سال در حال سوختن بود که می‌توانست در نیروگاه‌ها و شهر‌ها و روستا‌هایی که به شبکه گاز متصل بودند مصرف شود و با استحصال این گاز‌ها و صرفه جویی در مصرف این حجم سوخت، سرمایه مورد نیاز برای گاز رسانی به همه نقاط کشور تامین شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: از سال ۹۲ تاکنون، هر سال مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها کمتر و کمتر شد و ما به ازای حدود ۳۴ میلیارد لیتری که در حال سوختن بود، ۱۱ میلیارد دلار با فروش فرآورده به دست آوردیم تا صرف توسعه گاز رسانی در کشور شود.

تربتی افزود: با جایگزینی گاز، ۱۱ میلیارد دلار درآمد کسب شد که تا پایان سال ۱۴۰۲، هم از سوختن این ۳۴ میلیارد لیتر سوخت بطور کامل جلوگیری خواهد شد و هم با افزایش درآمد سالیانه، این رقم درآمدی در مجموع، به ۲۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۲، درصد عمده‌ای از سوخت نیروگاه‌ها از فرآورده‌های مایع و بخش اندکی نیز از گاز تامین می‌شد، گفت: اگر روند سال ۹۲ ادامه پیدا می‌کرد و سهم گاز با آن روند حفظ می‌شد، در این چند سال ۱۵۰ میلیارد دلار فرآورده فقط در نیروگاه‌ها می‌سوخت، اما با اجرای بند قاف، با جایگزینی گاز، به صادر کننده سوخت مایع تبدیل شدیم.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار