کد خبر: ۴۴۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۹
سخنگوی صنعت برق با ابراز امیدواری از اینکه مردم ۱۰ درصد در مصرف گاز و برق صرفه‌جویی کنند، تاکید کرد:طی دو شب گذشته خاموشی‌های اتفاقی به دلیل افزایش مصرف گاز و محدودیت در تامین سوخت داشتیم که منجر به خاموشی در ساعاتی از شبانه‌روز شد.

به گزارش برق نیوز،سخنگوی صنعت برق با ابراز امیدواری از اینکه مردم ۱۰ درصد در مصرف گاز و برق صرفه‌جویی کنند، تاکید کرد: با افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی احتمال خاموشی وجود خواهد داشت.

مصطفی رجبی‌مشهدی، درباره احتمال خاموشی به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری اظهار داشت: طی دو شب گذشته خاموشی‌های اتفاقی به دلیل افزایش مصرف گاز و محدودیت در تامین سوخت داشتیم که منجر به خاموشی در ساعاتی از شبانه‌روز شد.

وی افزود: در صورتی که مردم رعایت کرده و در مصرف گاز و برق صرفه‌جویی کنند، مشکلی بابت خاموشی نخواهیم داشت.

مردم صرفه‌جویی نکنند خاموشی خواهیم داشت

سخنگوی صنعت برق با ابراز امیدواری از اینکه مردم ۱۰ درصد در مصرف گاز و برق صرفه‌جویی کنند، تاکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد خاموشی نخواهیم داشت در غیر این صورت و با افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی منجر به محدودیت و احتمال خاموشی وجود خواهد داشت.

نیروگاه‌های تهران مازوت مصرف نمی‌کنند

وی در ادامه با بیان اینکه در هیچ‌یک از نیروگاه‌های تهران و کلان‌شهر‌ها از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: سوخت اول نیروگاه‌های تهران گاز و در صورت عدم تامین و یا افزاش مصرف در بخش‌های خانگی و تجاری گازوئیل مصرف می‌شود.

رجبی‌مشهدی یادآور شد: البته تعدادی نیروگاه بخار داریم که از مازوت استفاده می‌کنند، اما در تهران و کلان‌شهر‌ها به هیچ‌وجه از این سوخت استفاده نمی‌شود.

راندمان نیروگاه‌های کشور به ۴۰ درصد رسید

وی درباره اینکه آیا پایین بودن راندمان نیروگاه‌ها دلیل آلایندگی هوا می‌تواند باشد، گفت: خوشبختانه سال گذشته راندمان نیروگاه‌های کشور به ۳۸.۵ درصد رسید و اکنون راندمان بیش از ۴۰ درصد است و به این ترتیب ما به لحاظ راندمان نیروگاهی در رده کشور‌های پیشرفته قرار داریم.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه به هیچ‌وجه نیروگاه‌های با راندمان پایین در مدار تولید نیستند، خاطرنشان کرد: با توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و بخش بخار راندمان این نیروگاه‌ها به ۵۰ درصد رسیده است و مشکلی از این بابت نیست.
منبع: ایلنا
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
جالبه که دومین مخزن گاز در جهان داریم ولی با کمبود گاز مواجهیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
خیلی اتفاقی برنامه خاموشی دادیم به آدمایی که فقط پست گرفتن براشون مهمه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار