کد خبر: ۴۵۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۵ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
در شهر سویل اسپانیا زمستان‌ها میوه‌های پرتقالی می‌روید که خوراکی نیستند. به همین علت مسئولان شهری تصمیم گرفتند تا پرتقال‌ها را برای یک پروژه آزمایشی جمع‌آوری کنند و با همکاری شرکت انرژی EMASESA آن‌ها را به دو محصول تبدیل کنند؛ پوست‌ها تبدیل به کمپوست می‌شود و آب آن‌ها به بیوگاز (متان) تبدیل می‌شود که برای تولید برق استفاده می‌شود.

به گزارش برق نیوز، در شهر سویل اسپانیا زمستان‌ها میوه‌های پرتقالی می‌روید که خوراکی نیستند. به همین علت مسئولان شهری تصمیم گرفتند تا پرتقال‌ها را برای یک پروژه آزمایشی جمع‌آوری کنند و با همکاری شرکت انرژی EMASESA آن‌ها را به دو محصول تبدیل کنند؛ پوست‌ها تبدیل به کمپوست می‌شود و آب آن‌ها به بیوگاز (متان) تبدیل می‌شود که برای تولید برق استفاده می‌شود. انرژی تولید شده از این طریق صرف تأمین نیازهای الکتریکی کارخانه می‌شود و در واقع نوعی اقتصاد مدور در مقیاس کوچک را رقم می‌زند.

هزار و ۷۰۰ تن پرتقال در خیابان‌های سویل روییده می‌شود.

سویل دارای حدود ۴۶ هزار درخت پرتقال غیر خوردنی است که در خیابان‌ها و میادین این شهر کاشته شده است و به عنوان نمادی از هویت محلی این شهر در نظر گرفته می‌شود؛ تا پیش از این ابتکار میوه آن‌ها توسط سرویس‌های نظافت شهری جمع‌آوری می‌شد و معمولاً سرنوشتشان در محل دفن زباله به پایان می‌رسید اما اکنون این روند در شرف تغییر است.

این پروژه با مقدار اولیه ۳۵ تن پرتقال آغاز خواهد شد. برآوردها نشان می‌دهد هر تن این مرکبات می‌تواند ۵۰ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید کند که برای تأمین مصرف پنج خانوار در روز کافی است، بنابراین مقدار اولیه آزمایش می‌تواند انرژی برق ۱۵۰ خانه را تأمین کند. به طور طبیعی، میوه کافی برای تأمین برق خانگی به طور مداوم وجود ندارد، اما محصول سالانه این شهر می‌تواند انرژی کافی برای تأمین نیازهای تصفیه پسماند EMASESA را فراهم کند.

ادامه این اقدام در سویل، تولید زباله‌های آلی را به صفر خواهد رساند چراکه حتی پوست پرتقال‌ها در این شهر نیز تبدیل به کمپوست می‌شود و در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تولید برق از پرتقال های شهر سویل اسپانیا!

 

منبع: خبرگزاری ایمنا

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار