کد خبر: ۴۵۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶:۵۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
امروز سه‌شنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رضا اردکانیان با بهره‌برداری از طرح‌های ملی صنعت برق در کشور، هفته‌ی ششم پویش هرهفته الف ب ایران انجام شد.
هفته ی ششم پویش الف ب برگزار شد
به گزارش برق نیوز، مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران (دیسپاچینگ ملی جدید کشور) با اعتباری بالغ بر ۱۱۴۵ میلیارد تومان با دستور وزیر نیرو افتتاح شد. همچنین، طرح‌های جهادی بهسازی شبکه برق ۱۰ هزار روستا نیز که قرار است در سال ۱۴۰۰ با اعتبار سه هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد، در فاز اول شامل ۵۶۰ روستا برای ۷۰ هزار مشترک ساکن در استان‌های لرستان، مرکزی و فارس با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

بر این اساس، طرح تحویل ۲۰ هزار دستگاه مولد برق خورشیدی قابل حمل به ۲۰ هزار خانوار عشایر هم که مقرر شده در سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان اجرایی شود، در فاز اول سه هزار دستگاه به سه هزار خانوار عشایر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان تحویل داده شد.
 
هفته ی ششم پویش الف ب برگزار شد
 
هفته ی ششم پویش الف ب برگزار شد
 
پروژه‌ی ﻃﺮاﺣﯽ و اﺣﺪاث ﻣﺮاﮐﺰ راﻫﺒﺮی ﺷﺒﮑﻪ ﺑﺮق (دیسپاچینگ ملی پیشرفته کشور) با سرمایه‌گذاری ۱۱۴۴ میلیارد تومان افتتاح شد.

استفاده از فن‌آوری‌های روز جهان در زمینه ارتباطات و سیستم‌های SCADA/EMS/WAMs، احداث دو مرکز کاملا مشابه با قابلیت‌های یکسان و تحت مدیریت یکپارچه و یک مرکز سوم برای شرایط اضطراری، فعال بودن توامان هر سه مرکز در هر لحظه، استفاده از سرویس‌های پر سرعت و پر ظرفیت فیبر نوری به عنوان محیط ارتباطی بین مراکز کنترل و پست‌ها و نیروگاه‌ها، امکان پایش و راهبری شبکه انتقال برق کشور از طریق سه مرکز و قابلیت اداره شبکه انتقال برق کشور توسط یک مرکز در هر زمان، از جمله ویژگی‌های مهم این پروژه است.

ظرفیت راهبری و پایش شبکه‌ای برای ۳۰ سال آینده، امکان تامین داده‌ها به هر دو روش مستقیم و سلسله مراتبی از طریق مراکز منطقه‌ای، افزونه بودن مرکز ملی با وجود مرکز پشتیبان و مرکز اضطراری، اختصاصی بودن شبکه مخابرات دیسپاچینگ، اتخاذ راهبرد‌های جدید در راهبری شبکه و تغییرات فناورانه در ابزار فرماندهی و کنترل شبکه و امکان مدیریت راهبری شبکه فرا ملی به عنوان هاب منطقه، از مزایای راه‌اندازی این مرکز محسوب می‌شود.
 
 
هفته ی ششم پویش الف ب برگزار شد
 
هفته ی ششم پویش الف ب برگزار شد
 
هفته ی ششم پویش الف ب برگزار شد
 
هفته ی ششم پویش الف ب برگزار شد
طرح تحویل ۲۰ هزار دستگاه مولد برق خورشیدی قابل حمل به عشایر کشور آغاز شد.

امروز فاز نخست این طرح با تحویل ۳ هزار دستگاه مولد برق خورشیدی قابل حمل به سه هزار خانوار عشایر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان کلید خورد.

در مجموع با اجرای این طرح ۲۰ هزار خانوار عشایری در ۲۶ استان با اولویت عشایر فاقد برق در ییلاق و قشلاق از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

اجرای کامل این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به انجام خواهد رسید.

هفته ی ششم پویش الف ب برگزار شد

طرح بهارستان (بهسازی شبکه برق روستا‌های ایران) به‌طور رسمی آغاز و همزمان فاز نخست این طرح با بهره‌برداری از بهسازی شبکه برق ۵۶۰ روستا در استان‌های لرستان، مرکزی و فارس شروع شد.

با توجه به گشایش‌های ایجاد شده در تبصره‌های ۶ و ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، برنامه بهسازی و تقویت شبکه برق ۱۰ هزار روستا تدوین و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

طرح بهسازی شبکه توزیع برق ۲۰ روستای استان مرکزی، با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو در روستای باغ شیخ ساوه به صورت نمادین رونمایی و به بهره‌برداری رسید.

سیدعلی آقازاده استاندار استان مرکزی در این آیین با اشاره به اینکه صنعت برق به عنوان صنعتی زیرساختی و استراتژیک، نقش مهمی در پیشرفت و توسعه جوامع امروزی و کشور‌های در حال توسعه دارد، اظهار کرد: امروزه بدون حضور انرژی برق نمی‌توان چشم‌اندازی برای رشد و شکوفایی کشور‌ها متصور شد.

وی افزود: امروز شاهد خدمت ارزشمند و مطلوب وزارت نیرو جهت اجرای طرح بهسازی شبکه برق روستا‌های کشور هستیم که در فاز اول این طرح ۲۴۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در طرح بهسازی شبکه‌های توزیع برق در دستور کار قرار گرفته است که امروز ۲۰ روستای استان از خدمات این طرح بزرگ بهره‌مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال از لحاظ تامین و توزیع برق در سال سختی با توجه به کاهش بازندگی‌ها و افزایش قابل توجه مصرف برق هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این آیین گفت: طرح جهادی بهسازی شبکه برق روستا‌های کشور با هدف گذاری ۱۰ هزار روستا برای سال ۱۴۰۰ در سطح کل کشور است که امروز در استان مرکزی ۲۰ روستا با ۲۶۰۹ خانوار روستایی و جمعیت ۷۹۵۷ نفری ساکن در این روستا‌ها از اقدامات این طرح بهره‌مند خواهند شد.

محمد اله داد افزود: جابه‌جایی تیر‌های برق از معابر روستایی، مقاوم‌سازی پایه‌ها، اصلاح ولتاژ مشترکان روستایی، اصلاح شبکه و رفع اتصالات سست شبکه‌های روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستایی، اصلاح فرسودگی شبکه از جمله پایه‌ها و سیم‌های برق، بازآرایی و تعدیل بار فیدر‌های فشار ضعیف شبکه‌های روستایی و اصلاح انشعابات، از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای این پروژه بزرگ عملیاتی و اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: استان مرکزی دارای بیش از ۲۰۵ هزار مشترک روستایی است که هدف از اجرای این پروژه‌ها به‌منظور افزایش میزان رضایت‌مندی مشترکان روستایی و ارائه خدمات بهتر در روستا‌ها از خدمات این شرکت خواهد بود.

وی افزود: در این آیین بهسازی شبکه‌های برق روستا‌های گیلی، سوسن آباد، قلعه بالا، باغ شیخ، کهلو علیا و کهلو سفلی، بلویند، خورآوند، ازنوجان، راونج، ورعلیا، معین آباد، دنیجرد، بهارستان، مشکان، وزیرآباد، زالیان، دوجفت، کوسعلی و خانقا که مورد بهسازی قرار گرفتند، رونمایی و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: هدف نهایی اجرای این پروژه‌ها، اصلاح و بهسازی تمام شبکه توزیع برق ۱۱۷۶ روستای استان مرکزی تا سال ۱۴۰۵ است.

وی تصریح کرد: مشارکت ۳۰ درصدی دهیاری‌ها در اجراح طرح مذکور، روستا‌هایی که دارای شبکه فرسوده برق و در حال اجرای طرح هادی هستند در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در این مراسم گفت: سه روستای باغ شیخ، کهلو علیا و کهلو سفلی با تعداد ۵۳۱ خانوار از خدمات طرح ارزشمند بهارستان در این افتتاحیه بهره‌مند شدند.

محمود محمودی بیان کرد: جابجایی ۷۶ اصله، اصلاح ۹ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، اصلاح ۴۶۰ دستگاه چراغ ال‌ای دی در روستا‌های مذکور انجام شد.

وی حذف استهلاک شبکه، کاهش تلفات، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، ایجاد ظرفیت‌های جدید و پاسخ به مطالبات مردمی در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.
 
هفته ی ششم پویش الف ب برگزار شد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار