کد خبر: ۴۶۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۰:۴۱ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
در این مقاله روشی نوین به منظور ردیابی بیشینه توان خروجی در صفحات خورشیدی ارائه شده است. مزیت روش پیشنهادی نسبت به روش‌های پیشین، حذف مبدل DC/DC و ردیابی بیشینه توان با تغییر فاز ولتاژ خروجی اینورتر به جای ولتاژ خروجی مبدل DC/DC می‌باشد.
سرویس علمی برق نیوز: جايگزين شدن منابع تجدیدناپذیر با انرژي های پاک و تجديدپذير مسئله ای مهم و حياتی در آيندهای نزديک است. توليد انرژی الكتريكی به كمک سيستم های فتوولتائيک (انرژی تابشی خورشيد) به دليل در دسترس بودن اين منبع طبيعی (نزديكي محل توليد به مصرف) از يك سو و پتانسيل بالای آن در بسياری از مناطق (به ويژه مناطق وسيعي از كشور ايران) در حال گسترش مي باشد.
 
در این مقاله روشی نوین به منظور ردیابی بیشینه توان خروجی در صفحات خورشیدی ارائه شده است. مزیت روش پیشنهادی نسبت به روش‌های پیشین، حذف مبدل DC/DC و ردیابی بیشینه توان با تغییر فاز ولتاژ خروجی اینورتر به جای ولتاژ خروجی مبدل DC/DC می‌باشد. در این مقاله ردیابی ماکزیمم توان به دو روش فازی و O&P (آشوب و مشاهده) انجام شده و باهم مقایسه گردیده است. ردیابی بیشینه توان به روش فازی علاوه بر داشتن سرعت بالا و نوسانات کمتر حول نقطه ماکزیمم توان (MPP) سبب کاهش هزینه اولیه و وابستگی کمتر به تغییرات دمای محیط می‌شود.

برای خرید ودانلود مقاله روی لینک زیر کلیک کنید:
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار