کد خبر: ۴۶۳۷۲
تاریخ انتشار : ۰۰:۴۶ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
در این مقاله الگوریتمی پیشنهاد شده که بر اساس آن ماژول‌ها با توجه به الگو‌های مختلف سایه و برای یک پیکربندی ثابت به گونه‌ای جابجا می‌شوند که حداکثر بهره وری در شرایط مختلف سایه، حاصل شود.
سرویس علمی برق نیوز: در آرایه‌های فتوولتاییک سایه جزئی به شرایطی اطلاق می‌شود که در آن ماژول‌های مختلف آرایه به دلیل سایه، سطوح تابش متفاوتی را تجربه می‌کنند. این تفاوت باعث ایجاد اثر ناهمجوری بین ماژول‌ها و همچنین نتایج نامطلوبی از قبیل کاهش توان تولیدی و پدیده نقطه داغ خواهد شد. یکی از کاربردیترین شیوه‌های بهبود وضعیت آرایه خورشیدی در شرایط سایه جزئی پیکربندی مجدد آرایه به منظور توزیع سایه در آرایه می‌باشد. در این مقاله الگوریتمی پیشنهاد شده که بر اساس آن ماژول‌ها با توجه به الگو‌های مختلف سایه و برای یک پیکربندی ثابت به گونه‌ای جابجا می‌شوند که حداکثر بهره وری در شرایط مختلف سایه، حاصل شود. نتایج شبیه سازی نشان می‌دهند که پیکربندی و توزیع سایه در سطح آرایه خورشیدی با الگوریتم پیشنهادی بهبود مناسبی را در بهره وری بیشینه از آرایه‌های فوتوولتاییک نسبت به دیگر روش‌های معرفی شده برای پیکربندی مجدد، داشته است.

این مقاله توسط غالب مصطفایی، رضا قندهاری و مجید حروفیانی از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دانشکده مهندسی برق منتشر شده است.

برای خرید ودانلود مقاله روی لینک زیر کلیک کنید:
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار