کد خبر: ۴۷۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۵ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه کمیسیون صنایع و معادن، کمیسیون امنیت ملی، فراکسیون اشتغال و اصناف، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد و به سئوالات و دغدغه‌های نمایندگان پاسخ گفت.
پاسخ وزیر پیشنهادی نیرو به سئوالات نمایندگان مجلس
به گزارش برق نیوز، صبح امروز سه‌شنبه ۲۶ مرداد ماه علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با حضور در جمع اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی به تشریح برنامه‌های خود برای اعضای این کمیسیون پرداخت.
محرابیان با تشریح برنامه‌های خود برای افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۳۰ هزار مگاوات در ۴ سال اعلام کرد: در این بخش به کمک صنایع و بخش خصوصی نیاز داریم و اینجا نقش کمیسیون صنایع و معادن مهم و حیاتی است.
وی در تشریح بخش دیگری از برنامه‌های خود برای مدیریت مصرف آب و برق گفت: تجربه‌ای که بنده در سال ۱۳۸۵ در خصوص تبصره ۱۳ برای صرفه جویی در مصرف بنزین داشتم را می‌توانیم در بحث مدیریت مصرف آب و برق به کار ببندیم.
وزیر پیشنهادی نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه خود به منظور افزایش سطح بهره‌مندی روستا‌ها از آب شرب از ۷۰ درصد به بالای ۹۰ درصد، گفت: اجرای این کار به ۲۴ هزار میلیارد تا ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برنامه کاملی برای تامین این منابع مالی تدوین شده است.
پاسخ وزیر پیشنهادی نیرو به سئوالات نمایندگان مجلس
محمود عباس زاده مشکینیپ با اشاره به نشست صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی برنامه وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: محرابیان نخستین مهمان اعضای کمیسیون بود که در ابتدا به طور مفصل به تشریح برنامه‌های خود اقدام کرد.
وی اظهار کرد: جبران خلا‌ءها، جلوگیری از خاموشی‌ها، آینده نگری برای تولید انرژی در مصارف خانگی، صنعتی و همچنین فراهم کردن شرایط برای صرفه جویی و ... از جمله موضوعات مطرح شده از سوی وزیر پیشنهادی نیرو بود.
این نماینده مجلس ادامه داد: در واقع نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی با محرابیان چالشی بود، زیرا نمایندگان ملت دغدغه‌های مهمی نسبت به حوزه نیرو داشتند؛ با توجه به تجربه وی در حوزه وزارت و همچنین پاسخ‌های واقع بینانه به سئوالات و ارائه گزارش‌های دقیق، باید اذعان کرد گزینه پیشنهادی این وزارتخانه برای نمایندگان جالب توجه بود.
پاسخ وزیر پیشنهادی نیرو به سئوالات نمایندگان مجلس
شهباز حسن‌پور، رئیس فراکسیون اشتغال و اصناف مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: علی اکبر محرابیان گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت نیرو، برنامه‌های جامع و کارشناسی شده‌ای برای اداره این وزارتخانه دارد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محرابیان با حضور در جمع اعضای فراکسیون اشتغال و اصناف مجلس، به ارائه و تشریح برنامه‌های خود برای وزارت نیرو پرداخت که با استقبال نمایندگان مواجه شد.
وی خاطرنشان کرد: محرابیان برنامه‌های جامع و کارشناسی شده‌ای را برای صنعت آب و برق کشور در نظر گرفته است که در صورت عملیاتی شدن، می‌تواند به تامین این منابع و رفع کمبود‌ها کمک شایانی کند.
پاسخ وزیر پیشنهادی نیرو به سئوالات نمایندگان مجلس
عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در تشریح جلسه روز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور علی اکبر محرابیان، وزیر نیروی پیشنهادی دولت سیزدهم در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: در ابتدای جلسه وی سوابق و تجربیات خود را بیان کرده و سپس گزارشی از برنامه‌های خود برای مدیریت مجموعه وزارت نیرو ارائه کرد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ادامه جلسه نیز اعضای کمیسیون عمران دغدغه‌های خود را پیرامون مباحث مرتبط با وزارت نیرو بیان کرده و سپس سوالاتی در خصوص لزوم توسعه و بهسازی نیروگاه‌های برقی و مدیریت مناسب منابع آبی و قطعی مداوم برق، پروژه‌های انتقال آب و نیز برنامه ریزی مهار تنش آبی کشور، مشکلات حوزه تامین آب شرب و همچنین در خصوص موضوعات مربوط به پروژه‌های سدسازی مطرح کردند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی نیرو در مدت زمان حضور در جلسه کمیسیون فرصت کافی برای پاسخ به سوالات نمایندگان را نداشت، ادامه جلسه مذکور به سه‌شنبه ساعت ۷ صبح موکل شد.
همچنین محرابیان در این جلسه با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای افزایش سطح بندی بهره مندی روستا‌ها از آب شرب سالم به بالای ۹۰ درصد گفت: برای اجرای این برنامه بین ۲۴ هزار تا ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که برنامه‌ریزی‌ها لازم برای تامین منابع مالی در طول یک دوره چهار ساله صورت گرفته است.
وزیر پیشنهادی نیرو با اشاره به مسائل آب‌های مرزی و در تشریح برنامه خود برای دیپلماسی آب گفت شرط اول عملیاتی شدن دیپلماسی آب این است که وزارت نیرو مسئول کمیسیون مشترک ایران به کشور‌های همسایه باشد و ما تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم بست.
 
منبع: خانه ملت
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نستوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
0
0
در یک کلام با توجه به رجوع ایشان به مسله بنزین واستفاده از آن راهکارسال 85
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
1
2
نماینده حامی، تجربه کافی و برنامه جامع رو خیلی خوب اومده!!!
حسابی نماینده ها رو ساخته. چه سفره ای براشون چیده از الان که اینطوری پشتشن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
1
2
فکر کنم این نماینده های کمیسیون انرژی هم چیزی از صنعت برق در نمی‌آورند که بخواهم جناب آقای محرابیان را با سوالات به چالش بکشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
ما کارمندا هم یک سوال داریم؟
آیا ما مطمئن باشیم که نگران حقوق و مزایا نباشیم؟!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار