کد خبر: ۴۷۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۹ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
جلسه هیئت وزیران بعد از ظهر یکشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد و این هیئت با توجه به آغاز کار دولت سیزدهم و ضرورت بازنگری در «لایحه تأسیس نهاد مستقل تنظیم‌گر بخش برق»، با پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر درخواست استرداد لایحه مذکور از مجلس شورای اسلامی موافقت کرد.

به گزارش برق نیوز، هیئت وزیران با توجه به آغاز کار دولت سیزدهم و ضرورت بازنگری در «لایحه تأسیس نهاد مستقل تنظیم گر بخش برق»، با پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر درخواست استرداد لایحه مذکور از مجلس شورای اسلامی موافقت کرد.

تهاتر مطالبات و بدهی‌های دو شرکت خصوصی با دولت
هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تهاتر مطالبات دو شرکت خصوصی از شرکت دولتی مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی کشور جمعاً به مبلغ ۱۹ هزار و ۵۴۷ میلیارد و ۱۷۴ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۱۸۲ ریال موافقت کرد.

همچنین به موجب مصوبه فوق، مطالبات قطعی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی (تعاونی و خصوصی) که در اجرای این تصویب‌نامه، به شرکت دولتی منتقل شده است با بدهی دولت به شرکت‌های مذکور (اعم از شرکت اصلی و یا شرکت‌های دولتی تابع آنها) بابت مواردی مانند یارانه قیمت‌های تکلیفی (با تأیید سازمان حسابرسی) از طریق صدور اسناد تسویه خزانه موضوع قوانین بودجه سنواتی قابل تسویه است.

اصلاح مصوبه اختصاص اعتبار برای مدیریت خشکسالی و جبران کمبود منابع آب استان خوزستان
هیئت وزیران به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور درخصوص اصلاح مصوبه تخصیص اعتبار برای مدیریت خشکسالی و جبران کمبود منابع آب استان خوزستان را اصلاح کرد.
به موجب اصلاح بند (۳) مصوبه فوق، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است با رعایت ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور، نسبت به تخصیص صد درصدی طرح‌های مربوط به بخش آب استان خوزستان اقدام نماید.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار