کد خبر: ۴۷۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۰ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
در حالی که ۳ هفته از وقوع طوفان سهمگین آیدا در جنوب آمریکا می‌گذرد، هنوز قسمت‌هایی از این منطقه دچار خاموشی هستند که این موضوع ضعف شبکه برق این کشور را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

به گزارش برق نیوز، سه هفته از زمانی که طوفان آیدا سیم‌ها و تیر‌های برق و دکل‌های انتقال نیرو را دچار خرابی کرد، می‌گذرد. این سیم‌ها به بیش از یک میلیون نفر در جنوب شرقی لوئیزیانا برق‌رسانی می‌کردند.

در شهر نیواورلئان، تا تاریخ ۱۰ سپتامبر برق تقریباً تمام مشترکین مجدداً وصل شد و مشاغل و مدارس بازگشایی شدند. اما در خارج از این شهر، بیش از ۱۰۰۰۰۰ مشترک تا ۱۳ سپتامبر در خاموشی به سر بردند.

بر اساس این گزارش، تا عصر روز جمعه هنوز حدود ۳۸۰۰۰ مشترک در این منطقه از نعمت برق بی‌بهره بودند و بسیاری از مردم نیز به علت خرابی خانه‌های خود، آواره شده اند.

از آنجایی که طوفان‌های شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی ضعف شبکه‌های برق در سراسر ایالات متحده را آشکار کرده است، قطع طولانی مدت برق در حال تبدیل شدن به یک موضوع عادی پس از این گونه طوفان هاست.

جولی مک نامارا، تحلیلگر مسائل انرژی، در این باره می‌گوید: مشکلات به سرعت از خود فاجعه دور می‌شوند؛ طوفان، آتش سوزی، سیل. بسیاری از پیامد‌های این حوادث جوی ناشی از قطع طولانی مدت برق است.

شاید بیش از یک هفته طول بکشد تا برق بسیاری از مردم آمریکا وصل شود و چراغ خانه‌های آنان روشن شود چرا که بزرگترین شرکت دولتی در این ایالت، یعنی شرکت انرژی تخمین می‌زند که برق تا ۲۹ سپتامبریعنی یک ماه کامل پس از طوفان آیدا، به طور کامل در این ایالت وصل خواهد شد.

مأموران برق در سراسر ساحل پراکنده شده‌اند تا سیم‌ها و دکل‌های افتاده را جایگزین کنند، اما در برخی از مناطق به علت وزش باد شدید با سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت، سیستم‌های الکتریکی باید به طور کامل بازسازی شوند.

کسب و کارها، مدارس و کار‌های روزمره در سراسر این منطقه به حالت تعلیق در آمده اند. کارگران روی بالابر‌ها در حال کشیدن خطوط برق جدید در امتداد راه‌ها هستند و رانندگان با وجود چراغ‌های راهنمایی خاموش در چهارراه‌ها منتظر نوبت خود برای عبور هستند.

در برخی از خیابان‌های مسکونی در این منطقه، خطوط برق آنقدر پایین هستند که اتومبیل‌ها به سختی از زیر آن‌ها عبور می‌کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار