کد خبر: ۴۷۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷:۵۰ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات وزارت نیرو از تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در پایانه‌ مرزی "مهران" خبر داد و گفت: صنعت آب و برق در پایانه‌های مرزی "خسروی" در استان کرمانشاه، "چذابه" و "شلمچه" در استان خوزستان، "میرجاوه" در استان سیستان و بلوچستان و "عتبه" عراق نیز در حالت آماده‌باش قرار دارد.

به گزارش برق نیوز، سید یعقوب محمد مرادی با اشاره به برنامه ستاد بازسازی عتبات عالیات وزارت نیرو در اربعین سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات وزارت نیرو از زمان تشکیل و همه ساله با برگزاری جلسه هماهنگی با شرکت‌های مادر تخصصی نسبت به تهیه نقشه راه ارائه خدمات صنعت آب و برق زائران اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی و شهر‌ها و مسیر راهپیمایی اربعین در داخل ایران و عراق جهت اجرا اقدام می‌نماید.

وی اضافه کرد: در این راستا این ستاد با تشکیل تعداد ۶ قرارگاه مرکزی اربعین وزارت نیرو در پایانه‌های مرزی خسروی در استان کرمانشاه، مهران در استان ایلام، چذابه و شلمچه در استان خوزستان، میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان و عتبه عراق در حدود یک ماه قبل از روز اربعین و بر اساس مصوبات کمیته زیرساخت اربعین وزارت کشور و ستاد بازسازی عتبات کشور نسبت به فعال سازی قرارگاه‌های خدماتی و عملیاتی مذکور برای ارائه خدمات تامین آب و توزیع آب آشامیدنی پایدار، سیستم‌های دفع فاضلاب، تقویت پست برق شهر‌ها و روشنایی پارکینگ‌های مصوب در داخل کشور اقدام می‌کند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات وزارت نیرو خاطرنشان کرد: با عنایت به شیوع بیماری منحوس کووید ۱۹ از سال گذشته تاکنون این ستاد در محل پایانه‌های مرزی مبادرت به ایجاد زیرساخت‌های پایدار آب و برق و تثبیت قرارگاه‌های مرکزی اربعین وزارت نیرو شامل احداث سوله و سردخانه، تقویت پست برق شهر مهران، اورهال روشنایی و خطوط انتقال برق، تامین آب پایدار و خطوط انتقال آب به پایانه‌های مرزی اقدام کرده است.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد اربعین کشور در سال ۱۴۰۰ گفت: علاوه بر پیگیری اقدامات گذشته اجرای سه طرح دیگر در دستور کار است.

مشاور وزیر و مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات وزارت نیرو ادامه داد: این سه طرح شامل اعزام ۶ اکیپ خدماتی فنی و مهندسی آب و برق با تجهیزات کامل به عتبه عراق جهت ارائه خدمات به مواکب و عتبه کربلای معلی و نجف اشرف، فعال کردن قرارگاه اربعین وزارت نیرو در پایانه مرزی مهران جهت ارائه خدمات به زائران اربعین برگشتی از عتبه عراق از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر سال جاری و تامین و ذخیره‌سازی آب آشامیدنی به‌صورت بطری و ایجاد ایستگاه توزیع آب در محل قرارگاه و ایستگاه سد کنجانچم است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار