کد خبر: ۴۸۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸:۵۴ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰
متولی زاده؛
مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه در تلاشیم ابزارهای تشویقی ویژه‌ای برای کاهش مصرف برق مشترکان اعمال کنیم، گفت: صنعت برق در تلاش است تا از طریق عرضه تجهیزات کاهنده مصرف و اعمال ابزارهای تشویقی بتواند میزان مصرف برق مشترکان پرمصرف را کاهش دهد؛ این طرح هم اکنون در مجموعه دولت در حال بررسی است و جزئیات آن پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، محمدحسن متولی‌زاده در حاشیه برگزاری چهارمین روز نمایشگاه برق با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال مصرف برق ۸۵ درصد مشترکان در حد الگوی مصرف بوده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون قبض برق حدود ۲۵ میلیون نفر زیر ۳۰ هزار تومان بوده و این تعداد مشترک الگوی تعیین شده را رعایت کرده‌اند.

متولی زاده با تاکید بر اینکه ۱۳ درصد مشترکان تا دو برابر الگوی مصرف از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند، ادامه داد: اما در این میان دو درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو تعیین شده مصرف برق دارند.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: میزان مصرف مازاد این ۱۵ درصد پرمصرف حدود هفت میلیارد کیلووات ساعت بوده است؛ اگر این مشترکان در این بازه زمانی همانند سایر مردم از انرژی الکتریکی استفاده می‌کردند مطمئنا شاهد بروز هیچگونه خاموشی در کشور نبودیم. بر اساس ارزیابی صورت گرفته میزان مصرف برق ۱۵ درصد یاد شده معادل کل مصرف ۸۵ درصد مشترکان کم مصرف است.

وی با اشاره به هزینه برق مشترکان کم مصرف و پرمصرف خانگی در کشور، گفت: نرخ هزینه برق مشترکان در حد الگوی مصرف حدود ۸۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است که سهم مصرفی این بخش حدود ۴۰ میلیارد کیلووات ساعت است. در نقطه مقابل نرخ مشترکان پرمصرف حدود ۲.۵ برابر این رقم است و ۲۵۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت می‌رسد.

متولی زاده با اشاره به انتشار قبوض برق برخی از ورزشکاران در فضای مجازی، افزود: بایستی به این مسئله توجه کنیم که قبض برق اغلب مدیران این صنعت در حد الگوی مصرف است؛ به طوری که حتی مصرف برق وزیر نیرو در طی پنج سال اخیر همواره در حد الگوی مصرف و بین ۱۷۰ کیلووات تا ۲۳۰ کیلووات ساعت در ماه متغیر بوده است. این رقم در حالی است که الگوی مصرف در تهران ۳۰۰ کیلووات ساعت است و رقم قبض وزیر نیرو در این بازه زمانی ماهانه به طور متوسط حدود ۳۰ هزار تومان بوده است.

مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه در تلاشیم ابزار‌های تشویقی ویژه‌ای برای کاهش مصرف برق مشترکان اعمال کنیم، گفت: صنعت برق در تلاش است تا از طریق عرضه تجهیزات کاهنده مصرف و اعمال ابزار‌های تشویقی بتواند میزان مصرف برق مشترکان پرمصرف را کاهش دهد؛ این طرح هم اکنون در مجموعه دولت در حال بررسی است و جزئیات آن پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به آمادگی صنعت برق برای مقابله با حملات احتمالی، اضافه کرد: یکی از نقاط قوت این صنعت آمادگی در بخش‌های مختلف و سرعت بازیابی تجهیزات آن است. در حال حاضر وجود یک میلیون کیلومتر خطوط برق و چند هزار پست برق و چند صد نیروگاه موجب شده تا همین پراکندگی تجهیزات صنعت برق را در مقابل حوادث تحمیلی ایمن کند.

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
این عکس دیگه ای نداره؟
برق اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
4
باسلام خدمت وزیر محترم و مدیر محترم حراست وزارت نیرو
جهت اطلاع عزیزان. مدیرعامل سابق این شرکت که الان مدیرعامل فعلی برق البرز هست در امور انتخاب مدیرعاملی شرکت توزیع برق اهواز دخالت می‌کند و محل کارخود در البرز را رها کرده و در تهران دنبال انتصاب گزینه خود هست از مقامات محترم خواهشمندیم ایشان را احضار کنند و به نامبرده بگویند چی از جون برق اهواز میخوای چی اینجا جا گذاشتی که ول کن قضیه نیست ضمنا مراتب از طریق دستگاه قضا و نظارتی و بازرسی از طریق پرسنل محترم شرکت توزیع برق اهواز به جد در حال پیگیری است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
1
شاخص 300 کیلو وات ایا با توجه به گرید مصرف تجهیزات اساسا صحیح است که بالاتر از ان دررده پر مصرف قر ار میگیرد ؟ بنظر بسیار ضرورت دارد ابتدا تصویر روشنی از انچه قرار است انجام شود وبعد بجای تصمیمات خام جهت اجرا واحتمالا عقب گرد بواسطه نگرانی از جامعه به مدل اجرایی کاملا علمی ومتقن شرکت برق برسد تا مادام که تلفات شبکه برق اصلاح نشود ؛ راندمان نیروگاهها وتلفات انها با سرمایه گذاریهای موجود ومورد نیاز بهینه سازی انجام نشود تا حداقل به حدود ظرفیت های منصوبه برسند وتا مادام که وضعیت سوخت مشخص نشود ودرادامه وسایل خانگی وتجاری و.... با استاندارد A با سیاستهای تشویقیدرجهت جایگزین کردن ملزوم خانواده تامین ودر اختیار مردم قرارداده نشود ویا در ساختمان مقررات استانداری بهینه سازی انرژی دقیقا انجام نشود ویابا مشوق های مالی مواردی مانند در وپنجرههای حافظ انرژی جایگزین موارد قدیمی برای مردم نشود وتوسعه انرژیهای نو وتجدید پذیر که میتواند موثر در قیمت تمام شده انرژی باشد جایزگزین نشود واقعا انتظار زیاد داشتن از مردم در حتی همین وسایل موجود خود را مدیریت میکنند نتیجه موثر نخواهد داشت تفکر مدیریتی متناسب باشرایط درجهت بهبود باید حاکم گردد. در امد مردم با ریال وهزنیه های با دلار بالا وپایین میشود ؛قیمت انرژی واقلام با فوپ خلیج فارس وغیره مقایسه میشود چطور ممکن است درشرایط رفاه متفاوت ولیکن مقایسه ها اینچنین باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands
این سیصد کیلووات ساعت تئوری یکی از بدنامترین مدیران شرکت توزیع برق تهران بزرگ در عرصه سیاستگذاریهای اشتباه و پر هزینه است که هم اکنون در توانیر مامور شده است.
ساختار رفتاریش مطرح کردن یکسری فرضیات غلط و مبتنی بر توهمات است که معمولا با یکسری عددسازیها و تحلیلهای آبکی تقویت می شود.
در یکی از طرحهای قبلی وی اخذ پست پدمانتد و کیوسک از مشترکین با دیماند بیش از صد کیلووات مطرح شد که بلای شبکه توزیع برق تهران بزرگ شد. تلفات بالای بی باری ترانسفورماتورها، اسیر شدن مشترکین، کاهش ایمنی به دلیل نصب پست در محدوده آنها، مشکلات بهره برداری برای رینگ کردن تعداد زیادی پست، هزینه زیاد برای مشترکین، ایجاد سودهای کلان برای شرکتهای سازنده در پیت و ... کار را به تعطیلی زود هنگام آن رساند.
این مقدار سیصد کیلووات مستند به هیچ مطالعه ای نیست. بلکه آثار توهم وی است که نه رفرنسی دارد و نه ارزشی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
فکر کتم اصلا ایشان خونه نبودن، محاله ممکنه اگر خونه بودن هزینه برقشان اینقدر میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
۸۵٪ مشترکین ۲۵میلیون نفرند. چگونه ۱۵٪ مشترکین پر مصرف ۵۵ میلیون نفرند؟ اگر این فرض درست باشد ۷ میلیارد مصرف اضافی توجیه دارد چون مشترکین با تعداد اعضای خانواده بیشتری هستند! مجموع مصرف خانگی در شش ماه با فرضیات آقای متولی زاده میشود ۸۷ میلیارد کیلوات ساعت. این عدد را بر ۳۱×۲۴×۶ تقسیم کنیم میشود حدود ۱۹۴۹۰ مگاوات ساعت بوده! اگر این درست باشد با توجه به ظرفیت نیروگاهی کشور چرا خاموشی داشته ایم. این عدد یک سوم پیک تابستان است. اگر ۶۰٪ پیک مصرف خانگی باشد. میشود حدود ۳۶۰۰۰ مگاوات. مصرف کمی بیش از نصف آنچه در پیک اتفاق افتاده میشود. پس این همه هیاهو برای چیست؟
کارشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
0
3
آقای متولی زاده حالمون دیگه از حرفها داره بهم میخوره
لطفا برین نیروگاه بسازین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
3
متولی زاده و تیم توانیر + برخی از نمایندگان مجلس چنان هیاهویی براه انداخته اند که گویا تمام مشکل برق کشور ۱۵ درصد مشترکان خانگی هستند در حالیکه سالانه بیش از ۳۰ میلیارد کیلوواتساعت انرژی مازاد بر تلفات استاندارد در شبکه بعلت ضعف شدید فنی توانیر ،تلف میشود و بدست مصرف کننده نمی رسد ولی باید هزینه انرا پرداخت کند. تمام هیاهوی توانیر دریافت هزینه تلفات از مردم است که اسمش را گذاشته پرمصرف ها !.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
2
آقای عزیز. برو اصل مشکل را پیگیری کن. شما که تا اینجای عمرت را در پی نصب کنتور هوشمند بودی حداقل این بفیه اش را مفید تلف کن (استعفا بده و بگذار یک آدم چیز فهم بیاید و مشکلات را حل کند)
مشکل برق جای دیگری است. شما اگر تعرفه های برق منهتن را هم وضع کنی مشکلی از صنعت برق حل نخواهد شد.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
3
من نمی فهمم. این مشترکان پرمصرف که در حال حاصر با تعرفه خرید تجدید پذیرها جریمه می شوند (بالای ۶۰۰ کیلوواتساعت در ماه با تعرفه حدود هشتصد و سی تومن). یعنی گرانترین تعرفه ممکن و قابل وضع که حتی تولید کنندگان برق تجدید پذیر هم که شما مطالباتشان را پرداخت نمی کنید برای تامین برق آنها سر و دست می شکنند. دیگر این نگاه طلبکارانه و حرفهای مفت زدنتان چیست؟ نکند مثل قضیه کنتورهای هوشمند دنبال منافعی برای خودتان هستید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
2
جای این چوب گذاشته بودن الان وضعیت شبکه بهتر بود. افتاده به جون مشترکین
به جای اینکه وظیفه اش رو انجام بده و بابت کوتاهی هاش غذرخواهی کنه همش میخواد فرافکنی کنه و تقصیر رو گردن این و اون بندازه.
فکر و ذکرشم فروس کنتورهای هگزینگه و ولاغیر. واسه همین همش به بهانه زیر نظر داشتن مشترکین خانگی از اونها کنتور هوشمند رو علم میکنه که...
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار