کد خبر: ۵۰۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷:۲۴ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
سربرداری درختان به عنوان یکی از چالش‌های حادثه ساز مدیر امور انتقال نیروی نواحی ضمن تشریح اهم اقدامات این امور در بخش خط، پست، رلیاژ و لوازم یدکی جهت عبور از پیک سال ۱۴۰۱، بر موضوع سربرداری درختان به عنوان یکی از چالش‌های حادثه ساز تاکید کرد.

به گزارش برق نیوز، اکبر باجلان مدیر امور انتقال نیروی نواحی با اشاره حوزه تحت پوشش این امور و ویژگی‌های جغرافیایی و اقلیمی خاص با مناطق سردسیر کوهستانی صعب العبور و حتی بیابانی، تنوع قومیت بالا، مهاجرپذیری و برخی معضلات اجتماعی و فرهنگی، برموضوع ارتقاء سطح همکاری با شهرداری‌ها و سازمان پارک‌ها درخصوص سربرداری درختان به عنوان یکی از چالش‌های حادثه ساز تاکید کرد و گفت: در این زمینه نیازمند همکاری شهرداری‌ها هستیم.

وی با اشاره به خطوط تبادلی این امور با سه استان مازندران، باختر و سمنان در برگیری ۲۵ شهر و ۱۸ منطقه برق توزیع، خواستار گسترش ارتباطات و هماهنگی بیشتر با آن‌ها شد و گفت: به منظور عبور از برخی چالش‌ها و مشکلات نیاز به هماهنگی بیشتر با شهرداری ها، پلیس راهور و سازمان پارک‌ها داریم تا با همکاری آن‌ها بتوانیم خدمات خود را هر چه بهتر به مردم عزیزمان ارائه دهیم.

تلاش جهادی برای آمادگی شبکه تجهیزات و خطوط

باجلان در تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور عبور مطمئن از پیک بار سال جاری با اشاره به ۲۵۲۵ کیلومتر خط هوایی و زمینی، ۵۴۳ دکل، ۶۶ پست انتقال و فوق توزیع با مجموع ظرفیت ۱۱۰۴ مگاولت آمپری ترانس‌های نصب شده در گسترده ۱۰۵۶۵ کیلومتر مربعی این امور افزود: با تلاش شبانه روزی و اقدامات جهادی همه همکاران در بخش‌های خطوط، تجهیزات پست یا رلیاژ و لوازم یدکی تلاش می‌کنیم بیشترین میزان آمادگی را برای عبور از اوج بار امسال داشته باشیم و در این زمینه اقدامات بسیار زیادی به منظور آمادگی شبکه تجهیزات و خطوط انجام گرفته که از این میان می‌توان به ترموگرافی ۵۲ مدار خطوط انتقال و فوق توزیع، حذف دمپرجمپر و نصب آرموارد دمپراستوک بریج، دوبله کردن زنجیره مقره‌های آویزی و کششی در تقاطع‌های حساس، ترمیم دکل‌های آسیب دیده از سرقت و فرسایش خاک، خاک برداری و اصلاح فوندانسیون، اصلاح فرونشست زمین اطراف دکل، نظارت دقیق و کامل بر راه اندازی و تحویل پست‌های توسعه یافته به صورت روزانه اشاره کرد.

بهره برداری بهینه و مطمئن و حفظ پایداری شبکه برق تحت پوشش

وی در ادامه درباره بهره برداری بهینه و مطمئن و حفظ پایداری شبکه برق تحت پوشش به عنوان وظیفه اصلی این امور گفت؛ اعلام عیب به موقع و پیگیری مستمر جهت رفع معایب تجهیزات تا حصول نتیجه؛ تهیه و خرید تجهیزات و لوازم یدکی مورد نیاز گروه‌های تعمیراتی جهت سرعت بخشیدن به رفع معایبی که نیاز به قطعه دارند؛ تامین منابع مالی مورد نیاز جهت انجام امور جاری و محول شده به امور؛ نظارت بر عملکرد گروه‌های تعمیراتی و بررسی صورت وضعیت‌های ارسالی و انعقاد قرارداد‌های مختلف خدماتی و تأسیساتی و پایش عملکرد نیروی انسانی به صورت مستمر و نیازسنجی‌های آموزشی مورد نظر از اهم وظایف امور انتقال نیروی نواحی تهران است.

تامین لوازم یدکی

مدیر امور انتقال نیروی نواحی ضمن اشاره به تاثیر تحریم‌های ظالمانه یکی دیگر از چالش‌های اصلی امور را موضوع تامین لوازم یدکی عنوان کرد و افزود: تجاوز به حریم خطوط و درخواست‌های جابجایی پایه دکل، دریافت مجوز از شهرداری ها، پلیس راهور، سازمان پارک‌ها و ...، کسری نبشی دکل ها، تعویض هادی‌های فرسوده در خطوط پربار ۶۳ کیلوولت، ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و ... از دیگر موانع و چالش‌هایی هستند که با آن‌ها روبرو هستیم.

مصرف بهینه برق یک مسئولیت اجتماعی

وی در خاتمه مصرف بهینه برق را یک ضرورت و مسئولیت اجتماعی توصیف کرد و گفت: از همه مردم فهیم و عزیمان تقاضا داریم با خاموش کردن لامپ‌های اضافی، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار، استفاده از دور کُند کولر‌های آبی و توجه به برچسب انرژی وسایل سرمایشی، یارس رسان صنعت برق برای عبور مطمئن از دوره اوج بار امسال باشند.

امور انتقال نیروی نواحی در محدوده‌ای به وسعت ۹۶۰۰ کیلومتر مربع واقع و بهره برداری از ۱۴ پست انتقال و ۵۱ پست فوق توزیع و خطوط مرتبط انتقال و فوق توزیع به طول ۲۴۸۰ کیلومتر یعنی بالغ بر ۲۲ شهر و ۱۸ منطقه برق توزیع را تحت پوشش داشته و حوزه تحت مدیریت آن از نظر جغرافیایی از شمال به مرز جغرافیایی استان مازندران منتهی شده است و شامل مناطق؛ فیروزکوه، دماوند، آبسرد، رودهن، بومهن، لواسانات، میگون و رودبار قصران است.

محدوده امور انتقال نیروی نواحی از شرق و جنوب شرقی با پوشش مناطق: پاکدشت، شریف آباد، پیشوا و جوادآباد به استان سمنان متصل می‌شود.

این امور از جنوب با استان قم همجوار و شهر‌های ری ورامین، قرچک، کهریزک، باقرشهر، حسن آباد، شمس آباد و فرودگاه امام خمینی (ره) را تحت پوشش دارد.

دامنه حوزه جغرافیایی تحت پوشش این امور از غرب به مرز استان البرز (خط ۴۰۰ کیلوولت پردیس- وردآورد) محدود می‌شود.

مناطق شهرداری مرتبط با پست‌ها و خطوط امور نواحی تهران در ۸ منطقه شهرداری تهران شامل مناطق ۴، ۸، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۹ و ۲۰ قرار دارند؛ و در نهایت این امور با شرکت‌های برق منطقه‌ای مازندران، باختر، سمنان همجوار بوده و دارای خطوط ارتباطی با شرکت‌های برق منطقه‌ای مورد اشاره است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار