کد خبر: ۵۰۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۴ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
رزمایش آمادگی طرح نظارت میدانی در مدیریت مصرف آب و برق دستگاه‌های خدماتی (دولتی) فردا با حضور وزیر نیرو، مقامات کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

به گزارش برق نیوز، رزمایش آمادگی طرح نظارت میدانی در مدیریت مصرف آب و برق دستگاه‌های خدماتی چهارشنبه با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، کشور و بسیج ادارات برای اجرای مصوبه هیئت وزیران درخصوص کاهش مصرف آب و برق دستگاه‌های خدماتی برگزار می‌شود.

طرح نظارت میدانی از اول تیرماه به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز و مراحل مختلف آن تا ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

این طرح در مرحله اول برای همه ساختمان‌ها و تاسیسات رده‌های مختلف وزارتخانه‌های نیرو، کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و در مراحل بعدی برای سایر ادارات و نهاد‌ها برگزار می‌شود.

در این رزمایش کلیه موارد مرتبط با ادارات براساس مصوبه هیئت وزیران و همچنین اقدامات صرفه‌جویی مؤثر از جمله روشن کردن مولد‌های برق اضطراری، خاموش کردن وسایل سرمایشی یک ساعت قبل از پایان کار اداری و در مناطق گرمسیر همزمان با ساعت پایان کار اداری، استفاده از نور طبیعی برای روشنایی، خاموش کردن روشنایی و تجهیزات برقی بعد از ساعت کاری، مدیریت مصرف آب و ممنوعیت استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز و ... اجرا و پایش شده و به صورت روزانه مصارف آب و برق ادارات به صورت میدانی و اقدامات اصلاحی لازم انجام می‌پذیرد.

بر اساس این گزارش، اجرای موفقیت آمیز این طرح گام مهمی در تأمین آب و برق پایدار و گذر موفق از تابستان پیش‌رو خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید، بر اساس مصوبه هیئت وزیران، دستگاه‌های دولتی و خدماتی موظف هستند مصرف آب و برق خود را در ساعات اداری نسبت به مصارف مدت مشابه ۳۰ درصد و پس از پایان وقت اداری به میزان ۶۰ درصد کاهش دهند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار