کد خبر: ۵۲۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۰ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱
مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان، از اجرای ۱۰ پروژه تا تابستان آینده با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه‌های های بزرگی با حجم نقدینگی بالا توسط برق منطقه‌ای در حال اجراست.

به گزارش برق نیوز، بهمن داراب زاده با اشاره به افزایش مصرف برق در تابستان امسال، اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی مردم در مدیریت مصرف برق، شاهد کاهش خاموشی‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه اوج مصرف برق در تابستان بوده و لذا باید برنامه ریزی‌های کلان برای تولید برق داشته باشیم، افزود: پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت غرب رشت در حال احداث بوده و هم از نظر حجم کار و هم از نظر سرمایه گذاری و هم از نظر ظرفیت سازی در شبکه انتقال استان، جزو بزرگترین پروژه‌های گیلان است که هم اکنون پیشرفت ۷۴ درصدی دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از وارد مدار شدن پست غرب رشت در بهار ۱۴۰۲ خبر داد و تصریح کرد: خط چهار مداره رشت - انزلی - پره سر به طول ۵۱ کیلومتر نیز در حال اجراست.

داراب زاده با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شبکه انتقال شمال - جنوب استان و انتخاب پیمانکار در روز‌های آینده، گفت: پست ۶۳.۲۲ ولت سلیمانداراب رشت نیز در حال اجراست و پیشرفت قابل توجهی دارد و تا تابستان اینده وارد مدار می‌شود؛ عملیات اجرایی پست ۶۳.۲۲ ولت ضیابر نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های برق منطقه‌ای در سنگر و خشکبیجار و لاهیجان نیز در دست اجراست، عنوان کرد: عملیات اجرایی افزایش ظرفیت پست جانبازان رشت نیز از ۲۰ مگاولت آمپر به ۵۰ مگاولت آمپر از فردا آغاز می‌شود تا در تابستان آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان از اجرای ۱۰ پروژه تا تابستان آینده با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه‌های های بزرگی با حجم نقدینگی بالا توسط برق منطقه‌ای در حال اجراست.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار تسهیلات بانکی ۲۸۵ میلیارد تومانی برای دو پروژه خط چهار مداره و پست غرب رشت دریافت خواهیم کرد، متذکر شد: باید برق پایدار و مطمئن را به مردم برسانیم لذا در هفته پدافند غیر عامل عملیات اجرایی دو پروژه شامل پست سیار رودبنه لاهیجان و پست جانبازان رشت را آغاز خواهیم کرد.

داراب زاده با اشاره به سوخت نیروگاه‌های برق استان، اضافه کرد: سوخت اول نیروگاه گاز و سوخت دوم گازوئیل است؛ البته در زمستان با محدودیت‌های گاز مواجه هستیم و لذا اقدام به پر کردن مخازن نیروگاه‌ها با سوخت دوم کردیم تا مشکلی در تامین برق ایجاد نشود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان همچنین به تعیین پنج ساختگاه نیروگاه خورشیدی در جنوب استان اشاره کرد و ادامه داد: وزارت نیرو در گام اول دو ساختگاه را در مناقصه شرکت داده و پیمانکار اجرایی انتخاب شده است.

وی ظرفیت این نیروگاه‌ها را ۱۰ مگاواتی دانست که تا پایان سال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و اضافه کرد: برای ساخت هر سایت ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار