کد خبر: ۵۴۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سخنگوی برق گفت: ۸ مورد از نیروگاه‌های تجدیدپذیر اطلاعات خود را در سامانه سمات ثبت کرده اند و آماده عرضه برق به خریداران هستند.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی گفت: بر اساس قانون جهش تولید، یک درصد از مصرف انرژی صنایع بزرگ که بالای هزار مگاوات مصرف دارند و تعداد آن‌ها به ۷ هزار مشترک می‌رسد، باید برق خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند. ۸۰۰ مورد از این صنایع بالای ۵ هزار مگاوات مصرف دارند که یک درصد آن تقاضای قابل توجهی را ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: علاوه بر این ادارات نیز بر اساس مصوبه هیئت وزیران تا ۲۰ درصد از مصرف برق خود را از طریق تجدیدپذیر‌ها باید تامین کنند. برای عملیاتی کردن این طرح تصمیم گرفته شد که حدود ۵ درصد تقاضای برق بخش اداری کشور را در سال اول از طریق تجدیدپذیر‌ها تامین کنیم.

سخنگوی برق گفت: خریداران و کسانی که تقاضای برق تجدیدپذیر دارند و این امکان را ندارند که خودشان این برق را تامین کنند، می‌توانند از نیروگاه‌هایی که اکنون در کشور فعال هستند که ۸ هشت مورد از آن‌ها اطلاعات خود را در سامانه سمات تکمیل کردند و آماده هستند برق خود را عرضه کنند، برق مورد نیاز خود را خریداری کنند.

با راه اندازی بورس برق امکان پاسخگویی به سایر تقاضا‌ها نیز وجود خواهد داشت و از همه مهمتر موجب توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور می‌شود که به تولید برق بدون آلایندگی کمک خواهد کرد.

گفتنی است روز یکم خرداد ماه از تابلوی برق سبز در بورس انرژی با هدف ایجاد بازارعرضه و تقاضای مستقیم، مردمی سازی اقتصاد تجدیدپذیر و ایجاد فضای رقابتی تبادل برق تجدیدپذیر با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار