کد خبر: ۴۰۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸
اگر تجربه سفر با هواپیما در شب را داشته باشید، پس حتما دقت کردید که هنگام فرود و یا تیک آف، چراغ‌های توی کابین هواپیما خاموش میشه؛ و شاید برای شما هم این سوال پیش آمد باشد که چرا لامپ‌های هواپیما موقع فرود خاموش میشن؟ یا اصلا چه دلیل علمی داره!
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، اگر تجربه سفر با هواپیما در شب را داشته باشید، پس حتما دقت کردید که هنگام فرود و یا تیک آف، چراغ‌های توی کابین هواپیما خاموش میشه؛ و شاید برای شما هم این سوال پیش آمد باشد که چرا لامپ‌های هواپیما موقع فرود خاموش میشن؟ یا اصلا چه دلیل علمی داره!  

چرا لامپ‌های هواپیما موقع فرود و تیک آف خاموش می‌شوند؟

خوب در واقع دلیل اصلی خیلی ساده هست. دقت کردید وقتی چراغ اتاق رو خاموش می‌کنید، اطرافتان فقط تاریکی مطلق فرا میگیرد و باعث ندیدن مطلق اطرافتان می‌شود و بایستی چند لحظه صبر کنید تا فضا چشمانتان با نور تنظیم شود که بتوانید اجسام را در تاریکی تشخیص دهید. بر همین اساس است که در هنگام تیک آف چراغ‌ها خاموش می‌شوند تا که چشمانتان با نور کم عادت کنه و توانایی این رو داشته باشید که در محیط تاریک، اطراف را شناسایی کنید؛ و با این پیشگیری باعث می‌شود که اگر مشکل یا سانحه‌ای رخ دهد. شما بتوانید درب‌های اضطراری را ببینید و حتی نزدیکان و آشنایان خود را در سفر پیدا کنید و همین طور وسایل ضروری تان را بردارید.

همانطور که میدونید لحظه تیک آف و فرود هواپیما حساس‌ترین لحظات سفرتان هست و در درصد حوادث و سوانح دراین موقعیت‌های پروازی به بیشترین حد ممکن می‌رسه و اگر هواپیما خدایی نکرده سقوط کنه و منجر به آتش سوزی بشه، پس یقینا چراغ‌های کابین همگی خاموش بشه و تاریکی محض محیط اطراف رو فرا می‌گیره و اینجور هست که با آمادگی قبلی دید بهتری نسبت به محیط اطراف محیا میشه.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار