کد خبر: ۴۲۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
در بسیاری از موارد شرایط طوری است که می‌بایست هادی نزولی صاعقه گیر عایق باشد تا تجهیزاتی که در مسیر نصب هادی نزولی قرار دارد از تاثیرات القایی ولتاژ و جریان ناشی از صاعقه حداقل میزان ممکن تاثیر بگیرند.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، در بسیاری از موارد شرایط طوری است که می‌بایست هادی نزولی صاعقه گیر عایق باشد تا تجهیزاتی که در مسیر نصب هادی نزولی قرار دارد از تاثیرات القایی ولتاژ و جریان ناشی از صاعقه حداقل میزان ممکن تاثیر بگیرند

پس از نصب صاعقه گیر ساختمان، آن را توسط یک یا چند هادی نزولی به سیستم ارتینگ اجرا شده  متصل می‌کنیم. به هادی‌های نزولی اصطلاحا هادی‌های میانی نیز گفته می‌شود. جنس این هادی‌ها از انواع تسمه و یا سیم‌های مسی بافته شده با حداقل سطح مقطع ۵۰ میلی متر مربع انتخاب می‌گردد. البته در مورد صاعقه گیر ساختمان سطح مقطع ۵۰ میلی متر مربع کفایت می‌کند، ولی جهت نصب صاعقه گیر برای مصارف صنعتی از سیم‌های مسی با سطح مقطع بیشتر از ۵۰ مانند ۷۵، ۹۰ و یا حتی ۱۲۰ استفاده می‌گردد. تعداد هادی‌های مورد نیاز نیز با توجه به ارتفاع ساختمان مورد حفاظت تعیین می‌گردد که در استاندارد‌های NFC می‌توانید جداول آن‌ها را بیابید.
نحوه نصب هادی نزولی صاعقه گیر
ذکر این نکته ضروری است که به هنگام نصب هادی نزولی و اتصالات آن باید دقت زیادی کرد. وظیفه هادی‌ها تخلیه انرژی صاعقه می‌باشد و این امر باید به درستی انجام گیرد تا این انرژی خطرناک از مسیر‌های نامناسب تخلیه نگردد. زیرا خطرات آن به مراتب بیشتر از خود صاعقه خواهد بود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار