کد خبر: ۴۷۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۴ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
ماجرای پیگیری مطالبات ما از توزیع برق لرستان نمونه‌ای از بی بند و باری اداری در بخش برق است. ما به توزیع لرستان اعتماد کردیم ولی ۴ سال است برای گرفتن مطالباتمان درگیر این شرکت هستیم. چند مرتبه اسناد مالی در توزیع لرستان گم شده و همکاران این شرکت به بهانه‌های مختلف از پیگیری و پرداخت مطالبات سرباز می‌زنند. بخش مالی حتی نامه مدیرعامل این شرکت را قبول نداشته و ادعا می‌کند که بدون هماهنگی بوده است. این نوع رفتار شرکت‌های توزیع و ایجاد پروسه‌های طولانی و خسته کننده شگرد آن‌ها شده و تلاش می‌کنند با این ترفند تا جای ممکن پرداخت مطالبات بخش خصوصی را به تعویق بیاندازند. همین کارکنانی که مطالبات ما برایشان اهمیتی ندارد بخاطر یکی دو هفته تاخیر در پرداخت حقوق، اعتراض کرده و سر و صدای زیادی به پا می‌کنند.

بابینندگان برق نیوز: ماجرای پیگیری مطالبات ما از توزیع برق لرستان نمونه‌ای از بی بند و باری اداری در بخش برق است. ۴ سال قبل‌تر و در سال ۹۶ بخاطر برگزاری یک همایش، شرکت توزیع برق لرستان نامه‌ای را جهت ثبت نام همکارانش برای ما ارسال کرد که به این شرکت اعتماد شد و ثبت نامی‌ها انجام گردید ومقرر شد بلافاصله بعد از برگزاری همایش این هزینه‌ها پرداخت گردد. اسناد مالی آن نیز توسط شرکت کننده‌های در همایش به توزیع لرستان ارسال که در بخش مالی ثبت گردید و مورد تایید آن‌ها قرار گرفت.

توزیع لرستان علیرغم پیگیر‌های مکرر از پرداخت این مبلغ سرباز زد و بعد از گذشت ۴ سال و ارسال دوباره فاکتور‌ها باز هم از تسویه آن امتناع می‌کند. نامه و اسناد مالی ارسالی به توزیع لرستان چندین مرتبه عمدا یا سهوا گم شده است و دبیرخانه و بخش آموزش و مالی و... به یکدیگر پاس می‌دهند.

سال ۹۸ نیز دوباره چند نفر از کارکنان توزیع لرستان با امضای آقای خودنیا مدیرعامل توزیع لرستان به همایش معرفی شدند که باز هم اسناد مالی آن برای این شرکت ارسال گردید، ولی همکاران این شرکت ادعا می‌کنند آقای خودنیا بدون هماهنگی با ما نامه زده و امکان پرداخت آن نیست!

ما از کجا بدانیم امضای مدیرعامل بی اعتبار است و همکارانش برایش ارزشی قائل نیستند. یا شاید مدیر و همکار همدست شده اند که طلبکاران را سرکار بگذارند.

بعد از سال‌ها پیگیری، توزیع لرستان جواب داد که ما این نامه‌ها را نداریم (گم کرده ایم) و باید دوباره ارسال شود. دوباره اسناد مالی و نامه‌های مجدد به توزیع لرستان توسط نماینده ما به صورت حضوری به دبیرخانه تحویل داده شد که با ناباوری بازهم گم کردند و ادعا می‌کنند چنین سندی به دست ما نرسیده است. وقتی شتر با بارش در توزیع برق لرستان گم می‌شود شما و همکارانتان به چه جرمی ۴ سال است مطالبات بخش خصوصی را تسویه نمی‌کنید؟

با اینکه ارزش ریالی مطالبات از توزیع لرستان به کمتر از یک هشتم رسیده است، اما هنوز کارکنان این شرکت دور هم می‌چرخند و حتی عرضه پیدا کردن یک فاکتور و دستور پرداخت آنرا ندارند. گیج بازی این جماعت ۴ سال است ادامه داشته و بخش خصوصی باید هزینه و تاوان بی خیالی و بی مسئولیتی آن‌ها را بدهد.

با اینکه مطالبات ناچیز بوده و عملا به چشم نمی‌آید، اما این نوع رفتار شرکت‌های توزیع و ایجاد پروسه‌های طولانی و خسته کننده شگرد آن‌ها شده و تلاش می‌کنند با این ترفند تا جای ممکن پرداخت مطالبات بخش خصوصی را به تعویق بیاندازند. همین کارکنانی که مطالبات ما برایشان کمترین اهمیتی ندارد بخاطر یکی دو هفته تاخیر در پرداخت حقوق، اعتراض کرده و سر و صدای زیادی به پا می‌کنند.

جالب است که همکار شرکت توزیع در کمال بی ادبی ما را مقصر گم شدن اسناد دانسته و اعلام می‌کند این مطالبات شما پول صبحانه یک روز ما هم نمی‌شود و کوتاهی از شما بوده که پیگیری نکردید! انتظار دارند شبانه روز جلوی شرکت چادر بزنیم و برای گرفتن پولی که قانونا و شرعا به ما بدهکارند و موظف به پرداخت فوری آن هستند پیگیر باشیم.

امیدواریم خودنیا و رفقایش به این سطح از درک و شعور برسند که این ادبیات و نحوه برخورد با شرکت‌هایی که به آن‌ها اعتماد کرده اند درست نبوده و این مدل مدیریت کردن در شان مردم لرستان و کارکنان شرافتمند آن شرکت نیست.

 

قسمت "با بینندگان" برای ارتباط نزدیکتر و انعکاس سوالات و درخواست‌های کاربران برق نیوز راه اندازی شده و سعی در ایجاد ارتباط نزدیک تری بین مدیران و مسئولان با مخاطبان و کاربران دارد. از طریق فرم زیر می توانید درخواستها، مستندات و پیشنهادات خود را برای ما بفرستید.

ارسال سوژه های خبری، پیشنهادات و انتقادات

 

انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
پیمانکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
2
3
البته چنین رفتاری در صنعت برق عمومی است مخصوصا در سطح نیروگاه ها. یک باور عمومی نزد مدیران عامل شرکتهای برقی وجود دارد و آن اینکه بخش خصوصی را باید پیچاند و پولش را نداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
با هر کس حال کنند صورت وضعیتش را تصفیه میکنن و بقیه هم مثل این باید سالها بدود تا پولش را بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مگه چقدر صبحانه می خورند؟ خوش اشتها هستند در خوردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
2
10
واقعا حرف دل ما را زدید
اگر کسی شرکتهای توزیع رفته باشد نحوه برخورد آنها را می بیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چرا نمی‌ گید از طریق همین شرکت توزیع برق با کار ناقص پورشه سوار شدید؟!
چرا از واسطه گریبان حرف نمی زنید.
هم از مردم می خورید هم از بیت المال....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
جوابیه خبر۴۷۴۴۰ باسلام و عرض ادب به استحضار می رساند درمورد خبر فوق چند مطلب به عرض رسانده شود اولادرخصوص اینکه ذکر این مطلب که همکاران شرکت توزیع بیان داشتند مدیرعامل می بایست با آنها هماهنگ می کرد همچین چیزی صحت ندارد وشخص مدیرعامل بالاترین مقام شرکت می باشد و دستورات ایشان اجرا می شوددومااگرایشان مدعی بی ادبی همکاران هستند می بایست از طریق دفتر حراست یا قسمت رسیدگی به شکایات اقدام می کردند تا با شخص خاطی برخورد شود لذا نظر به اینکه مشخصات گزارش دهنده معلوم نیست اگر شماره یا آدرسی از ایشان ارسال شود پیگیریهای لازم انجام خواهد شد
مدیر پایگاه ارسال کننده مطلب تمام اسناد و تاریخ ها و افرادی که چنین پاسخ هایی داده اند را دارد. توضیحات ایشان به جوابیه شما:
سلام
از آقایان ترابی و لطفی و خانم عسگری بپرسید دلیل پاسکاریها چیست؟
از آقای رفیعی بخش آموزش شرکت بپرسید فاکتور شماره 710/10098 را چرا 4 سال است نگه داشته اند؟
از خانم میراسماعیلی بپرسید فاکتور و سندمالی که حضورا به ایشان تحویل شده کجاست؟
از آقای نیک پی بخش مالی بپرسید چرا نامه مدیرعامل برایشان بی ارزش است و باید حتما بخش آموزش بفرستند؟ به ما چه در توزیع لرستان همکارانتون مدیرعامل را قبول ندارند و سیستم اداری فشلی دارید. وقتی مدیرعامل نامه زده و نفرات را معرفی کرده شرکت موظف است پرداخت نماید.

این کارمند بجای پوشش خطاهای همکارانش و 4سال رفتار غیرقانونی شرکت به نامه شماره 710/8628 رسیدگی کند که همین سه هفته پیش حضورا تحویل این شرکت شده و دوباره گم کرده اند که پرداخت نکنند.

ایشان بجای عذرخواهی از ادبیات همکارانش می گوید اگر بی ادبی شده به حراست بگویید! حتما انتظار دارید حراست شرکت با همکارش برخورد کند و طرف بخش خصوصی را بگیرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
والا ما یه ال ۹۰ داشتیم که همین را هم فروختیم دادیم بابت ضررهای که برای شرکت توزیع کردیم
شما دو نفرو دیدی شاسی سوار شده فکر کردی همه مثل خودتونن
مدیرای شرکت شما با حقوق به قول خودتون کم چطور این همه مال و منال دارند؟ شماها از کجا آوردید؟
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
9
متاسفانه در امور انتقال لرستان هم بی نظمی اداری موج میزنه. بخصوص واحد حراست اگر بخوای یک نامه یا درخواست بگیری حداقل یکماه طول میکشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
5
کاش برق نیوز یه مطلب اینجوری ازبرق قم میزد تا ازاین اوضاع تاسف بار در میامدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
7
این فیلمشونه
این بنده خدا نمیدونه چطور باید پولش رو بگیره
کاری نداره یه جلسه خارج از اداره با ... بزاره و یه کم ...رو شل کنه کارش حل شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
5
کافیه توانیر یک تیم نامحسوس بری بررسی عملکرد توزیع لرستان بفرسته تا بفهمه در این شرکت چه می گزره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خوش خیال هستیا، آخه تیم نامحسوس هم از خودشونه،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
5
برق نیوز اخبار ما رام بزن
دو ساله پول منو هم خوردن و هر روز بهانه پشت بهانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
1
7
وزیر گفت دوره مدیریت حداکثر 4ساله اس
نمیخوان خودنیا را بردارند و یه نفر درست و حسابی تر بیارن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
4
ذر توزیع برق لرستان ، ضئابطی وجود نداره ، حتی پذیرفته شدگان استخدامی را برای مصاجبه دعوت نمیکنن و افراد وابسته به خودشون رو بجای افراد جا میزنند ، تیرهای برق را در زمین های با مالکیت خصوصی بدون کسب اجازه نصب میکنن و.... فساد موج میزنه ، بارها از کارمندان ان اداره شنیدم که برای مدیرکل ارزش قایل نیستند چون همشون پارتی دارند و توسط اقای ملکشاهی نماینده سابق استخدام شده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
7
شرکت توزیع لرستان فقط با دروغ سعی میکنن بقول خودشون کارها رو یه جوری که شخص مقابل رو خر کنن و مدیر عامل پاس بده به زیر دستیا و زیردستیا بچرخوننش دور خودش جوری که مدیر بگه من گفتم اونا انجام ندادن و تقصیر رو بندازه گردن زیردستیا و بقول روابط عمومی اونوقت با زیردستیا باید خورد بشه ،، کار رو پیش میبرن ، اگر کسی مثه برق نیوز هم اعتراض کنه میگن حقش رو میدیم و با این شعارها از خودمون دفاع میکنیم ،،آخرش هم از زیردستیا مثه نیک پی تشکر میکنن که تو کار خودتو کردی طرف سمِج بود حقشو دادیم و دردسرو خوابوندیم،،،،، زیرر دستیا همه با مدیرعامل هماهنگن، فردا ممکنه مدیر بگه من خبر نداشتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
2
مطالبات پیمانکاران اخرین اهمیت را دارد
حقوق و پذیرایی و ماموریت واضافه کاریها و ... خودشون اولئیت است
چرا وقتی ندارند بدهند قول 3 ماهه می دهند ولی یکسال طول می کشد و ما را بیچاره کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
5
... بر کسی که خودنیا را مدیرعامل کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
1
تو را بخدا این خودنیا رو بردارید این بشر ... زمانه است، چون طوری بایکی از خانمهای باردار شرکت برخورد کرد اونقدر فشار روحی و روانی به این خانم وارد کرد انداختش جایی که می‌بایست با وجود بارداری چند طبقه بالا پایین بره تا یکی از عوامل خودشو جاش بذاره و متاسفانه بچه ای که بعد از هفده سال منتظرش بود سقط شد جواب اینهمه بی رحمی و شقاوت رو کی میخواد بده گردن کسایی که افراد غیرمسئول و بی رحم رو سر پستهای حساس میذارن و بنام دین و چون قلم دستشونه هر کاری دلشون میخواد انجام میدن .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار