کد خبر: ۹۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی:
مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی با اشاره به حذف یارانه لامپ‌های کم‌مصرف گفت: حذف یارانه لامپ‌های کم‌مصرف تأثیر به سزایی در کاهش مصرف آن داشته است.
سید حسین سجادی مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی (سابا) درخصوص مصرف برق گفت: بخش صنعت و خانگی با مصرفی بالای 30 درصد بیشترین سهم را در بخش انرژی الکتریکی دارد.

وی در ادامه بیان کرد: سهم بالای صنعت به معنی افزایش در تولید ناخالص ملی است اما این موفقیت تنها در صورتی محقق خواهد شد که تأسیسات و تجهیزات آنها سالم و با کارایی بالا باشند.

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی درخصوص مصرف بخش خانگی گفت: بیشترین مصرف انرژی الکتریکی در بخش خانگی متعلق به سیستم‌های سرمایشی است و با توجه به افزایش دما در روزهای گذشته و رسیدن پیک مصرف به 46 هزار مگاوات فعالیت این وسایل به بیشترین میزان خود در سال رسیده است.

سجادی در ادامه افزود: در بخش خانگی علاوه بر سیستم سرمایشی، سیستم روشنایی در رتبه بعدی قرار دارد. پس از حذف یارانه مربوط به لامپ‌های کم‌مصرف استفاده از این لامپ‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافت تا حدی که در حال حاضر 70 درصد از لامپ‌های رشته‌ای و تنها 30 درصد از لامپ‌‌های کم‌مصرف استفاده می‌شود.

وی درخصوص عملیاتی شدن مصوبه هیأت وزیران در رابطه با ممنوعیت توزیع لامپ‌های رشته‌ای بیش از 40 وات گفت: بر اساس برآورد ما در صورت عملیاتی شدن این مصوبه تا حدود هزار و 700 مگاوات در پیک شبکه تأثیرگذار خواهد بود که این رقم برای انرژی الکتریکی میزان قابل توجهی است.

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی با اشاره به سرمایه‌گذاری اولیه خانوار در لامپ‌های کم‌مصرف گفت: هزینه لامپ‌های کم‌مصرف در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای بیشتر است اما در مقایسه با طول عمر و کاهش مصرف انرژی این رقم قابل جبران است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار