کد خبر: ۱۱۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴
در حاشیه ادغام دانشگاه شهید بهشتی و عباسپور:
دانشجویان ورودی جدید رشته مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی با مشکل مواجه شدند. بسیاری از دختران و پسران جدیدالورود، مکان جغرافیایی پردیس شهید عباسپور(در حاشیه شمال شرق تهران) را محل مناسبی برای سکونت و تحصیل نمی‌دانند.
به گزارش برق نیوز بنا بر اعلام دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان شهرستانی و ساکنین شرق و جنوب تهران که در رشته مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده اند، برای تحصیل باید به پردیس عباسپور این دانشگاه بروند.

یکی از دانشجویان این دانشگاه که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: در آخرین اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۴، محل تحصیل تمام ورودی های برق در پردیس اصلی دانشگاه قید شده بود اما اکنون دانشجویان در این خصوص با مشکلات زیادی مواجهند.

ماجرای ادغام دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور و دانشگاه شهید بهشتی که حدود یکسال پیش انجام شد، خودش محل بحث و ایجاد حواشی زیادی بود؛ اختلاف سطح علمی این دانشگاه به زعم برخی دانشجویان، اساتید و هیئت علمی‌های این دو دانشگاه محل بحثی است که دوباره سر و صدای جدیدی به راه انداخته است.

دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه ابراز داشت: این موضوع در روزهای ثبت نام در حد یک شایعه بود که بعد از پرسیدن آن از مسئولین دانشگاه با واکنش‌های شدیدی روبرو شدیم و تکذیب شد اما هم اکنون در حال رخ دادن است!

به گفته این دانشجو حتی در کارت‌های دانشجویی جدیدالورودهای رشته برق، پردیس مرکزی به عنوان محل تحصیل درج شده است و این در حالی ست که باید بروند و در پردیس شهید عباسپور درس بخوانند!

این دانشجو با اشاره به اینکه بسیاری از دختران و پسران جدیدالورود، مکان جغرافیایی پردیس شهید عباسپور(در حاشیه شمال شرق تهران) را محل مناسبی برای سکونت و تحصیل نمی‌دانند، خاطرنشان کرد: معیار درستی برای تفکیک دانشجویان در پردیس اصلی و پردیس شهید عباسپور صورت نگرفته است و رئیس دانشکده برق دانشگاه نیز به هیچ عنوان حاضر به پاسخگویی نیست.

سوال دیگر این دانشجوی معترض در خصوص نحوه تقسیم‌بندی دانشجویان در این طرح بود که گفت: با این وجود بعضی از رتبه‌های خوب برای تحصیل باید به پردیس شهید عباسپور بروند و رتبه‌های به نسبت بدتر به پردیس مرکزی می‌روند.

این دانشجو، یکی دیگر از بهانه‌های مسئولین دانشگاه را وجود آزمایشگاه‌های مجهز برای رشته مهندسی برق در پردیس شهید عباسپور عنوان کرد و ابراز عقیده کرد: در سال‌های اخیر هیچ پروژه پژوهشی و مرتبط با صنعت در این دانشگاه تعریف نشده است که نیاز به آزمایشگاه داشته باشد.

وی در پایان، این نحوه تقسیم بندی را کاملا غیر کارشناسی و دلایل مسئولین دانشگاه شهید بهشتی را را مضحک خواند و یادآور شد که دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها به این موضوع معترضند در حالی که پاسخ مسئولین دانشگاه شهید بهشتی این است: «شما کوته بین هستید»!
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
8
7
متاسفم برای رییس دانشگاه شهید بهشتی که پشت این تلفیق شکست خورده وایستاده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
از وزیر علوم خواهشمندم که به وضعیت مدیریت دانشگاه شهید بهشتی رسیدگی کند. نیاز به یک بازنگری جدی در مدیریت این دانشگاه وجود دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
رهبری هم مخالف این ادغام بودند و کتبا نسبت به پرهیز از انجام اینکار قبلا تذکر داده بودند که متاسفانه بهش توجهی نشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
9
8
پس از گذشت حدود 2 سال جز تنش و دعوا و پایین آمدن راندمان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه عباسپور چیزی عاید نشده. لطفا دولت هر چه سریعتر به این مساله ورود کنه و دانشگاه عباسپور رو به جایگاه اصلیش که وزارت نیرو هست برگردونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
به زودی تلفیق به هم میخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
5
6
پس از گذشت حدود 2 سال جز تنش و دعوا و پایین آمدن راندمان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه عباسپور چیزی عاید نشده. لطفا دولت هر چه سریعتر به این مساله ورود کنه و دانشگاه عباسپور رو به جایگاه اصلیش که وزارت نیرو هست برگردونه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
0
0
پس از گذشت حدود 2 سال جز تنش و دعوا و پایین آمدن راندمان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه عباسپور چیزی عاید نشده. لطفا دولت هر چه سریعتر به این مساله ورود کنه و دانشگاه عباسپور رو به جایگاه اصلیش که وزارت نیرو هست برگردونه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
6
7
همه دانشجویان و اساتید بهشتی منتظر جانشین دکتر طهرانچی هستند تا رییس بعدی این افتضاح را جبران کرده و عباسپور را از بهشتی جدا کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
4
6
به نظر بنده کوته بین کسی هست که با خودخواهی بیش از حد، حاضر به قبول فاجعه بوجود آمده در این تلفیق نیست. جالب اینجاست که وزیر علوم جدید حاضر نیست هیچ حرکتی در این زمینه انجام دهد و افتضاح بوجود آمده را سر و سامان دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
15
9
من که شهید بهشتی خوندم. عباسپوریا از خداشون باشه که مدرک دانشگاه مارو میگیرن. منم موافقم جداشن عباسپور سطح دانشگاه ما رو پایین میاره
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore
جدای از عباسپور و بهشتی بودن ، این که یک دانشجوی مهندسی چشمش به مدرک و اسم دانشگاه باشه به شدت فاجعه بار هست. اساتید انشگاه عباسپور از غول های صنعت هستن در حالی که دانشکده ی برق شهید بهشتی بئاسطه رشته ی پزشکی شهید بهشتی هست که اسم و نام و نشان دارند. خروجی های عباسپور در انتشار مقالات علمی معتبر جهانی هستن با خروجی های صنعتی و واقعی در حالی که دانشجویان مهندسی برق پردیس مرکزی همواره در حال تلاش برای گرفتن نمره ی بهتر ! این مطلب رو هر کسی که توی بهشتی درس خونده باشه میدونه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
2
6
متاسفانه پشت این ماجرا منافع و جاه طلبیهای شخصی بعضی از مدیران نور چشمی قرار دارد که برای رسیدن به منافع خود حاضر به ضربه زدن به یک دانشگاه و تعداد زیادی دانشجوی بی پناه هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ه زودی این ندانم کاری بزرگ (به قول مهندس چیت چیان) لغو خواهد شد و عباسپور به خانواده وزارت نیرو بر خواهد گشت....
به امید آن روز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
3
5
سیاست دکتر طهرانچی تک روی و عدم مشاوره و لجاجت بر سر تصمیم های خود است؛ این تلفیق لگه ننگی بر مدیریت سیاه ایشان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
1
6
متاسفانه فقط گروه برق به علت ضعف مدیریت باعث ایجاد تنش شده است.
اگر چنانچه عباسپور به عنوان پردیس فنی مهندسی دانشگاه در نظر گرفته شده پس بنابراین کلیه گروه های برق بایستی منتقل شوند. متاسفانه برخی اساتید پردیس اصلی با تحریک دانشجویان اوضاع را بدتر می کنند.
البته مهمترین دلیل عذم برش کافی مدیدرت می باشد.
بنده خود دانشجوی دکتری برق قدرت این دانشگاه بودم که به پردیس عباسپور منتقل شدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خوش بحال شما که یکدفعه مدرکت از دانشگاه درجه 4 عباسپور به دانشگاه شهید بهشتی تغییر کرده. شما که بهترین استفاده رو از این اوضاع نابسامان کردید. حالا شاکی هم هستید.
مطمئن باشید اگر مدیریت دانشکده برق قوی بود هیچگاه این تلفیق اتفاق نمی افتاد و شما هم مدرکت همون عباسپور بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خوب معلومه، فقط دانشکده برق این وسط ضرر کرده.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
3
تماما زیر سر این آقای ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
6
5
اینجانب بعنوان یکی از موافقان قبلی تلفیق و با توجه به جفایی که بر اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان دانشگاه شهید عباسپور شد از وزرای هر دو وزارتخانه خواهش میکنم به تفکیک رای دهند.
دانشگاه شهید بهشتی نه رشته فنی شایسته ای داشته و نه قابل مقایسه با عباسپور در زمینه تخصص اعضای هیات علمی است.
برند دانشگاه شهید عباسپور در صنعت آب و برق کاملاً شناخته شده بوده که با این تلفیق بسیار صدمه دیده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
با قسمت اول حرفتون کاملا موافقم ولی با قسمت بعدی نه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
1
8
واقعا متاسفم که دانشگاه عباسپور بجایی رسیده که برخی که فقط دنبال مدرک گرفتن هستند آنرا ضعیف ارزیابی می کنند.
خیلی سخت نیست می توانید به هر کدام از نیروگاه ها یا شرکت های برقی کشور که خواستید سری بزنید و بگویید که بچه های عباسپور بهترند یا دانشگاه های دیگر

عباسپور شاید اسم نداشت ولی کیفیتش به مراتب بهتر از شهید بهشتی بود.
کاش حداقل ما را با دانشگاه امیر کبیر یا تهران ادغام می کردند که بفهمند معنی تخصص و دانش فنی چیه نه شهید بهشتی.
ما عباسپوری ها به شدت موافقیم که دوباره مستقل بشیم چون برخلاف شهید بهشتی ها از اعتبار بیشتری برخورد بودیم.
با این ادغام نه اون تخصص موند و نه اون شناخت قبلی و در این شرایط تا اسم شریف و امیر کبیر و ... هست کسی به فارغ التحصیلان بهشتی اهمیتی نمی دهد در حالیکه قبلا از این بابت مشکلی نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
به نظر من شان شما حتی دانشگاه شریف هم نیست شما باید با دانشگاه ام آی تی تلفیق می شدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
کاملا با نظر شما موافقم که عباسپور باید به جایگاه اصلیش برگرده. به نظر من لازمش اینه خود اساتید دانشگاه عباسپور اعتراضشون رو علنی بکنن.
ظاهرا بغیر از عده ای خاص در داشگاه عباسپور همگی موافق بهم خوردن این تلفیق هستند.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
3
6
خیلی خیلی متاسفم واسه اون کسی که عباسپور رو درجه 4 ارزیابی می کنه. کوته بین شما هستی که بدون تجقیق حرف می زنی. فقط کافیه یه تحقیق مختصر انجام بدی تا ببینی که 99 درصد صنعت برق کشور دست فارغ التحصیلهای توانای این دانشگاهه.از لحاظ فنی و آزمایشگاهی و صنعتی به مراتب قوی تر از دانشگاه شهید بهشتی هستش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آزمایشگاه؟ صنعت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
4
از کامنتها مشخصه که دو طرف مخالف این تلفیق هستن. من موندم چرا باید بخاطر منافع افراد خاصی که تعدادشون به انگشتهای دست هم نمیرسه این تلفیق باید باقی بمونه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
1
0
با سلام
ضمن احترام به دانشجويان و فارغ التحصيلان هر دو دانشگاه بنظرم خوبه كه ليستي از فارغ التحصيلان شاخص هر دو دانشگاه در رشته مهندسي برق با هم مقايسه شود. در اينصورت اميدوارم همكاران پرديس ولنجك منصفانه تر رفتار نمايند. بهر حال دانشگاه غير ارتقاي آموزش بايد به تربيت رفتار فرزندان اين جامعه نيز توجه كند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
سلام
بحث اصلا سر این نیست که کدوم دانشگاه بهتره. موضوع ناهمگون بودن دو دانشگاه می باشد. رسالت اصلی دانشگاه عباسپور تقویت وزارت نیرو می باشد که هم اکنون از مسیر خود خارج شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
من موندم شما که دانشگاه شهید بهشتی رو اینقدر پایین می دونید چرا با این دانشگاه تلفیق شدید. بهتر بود هویت خودتان را حفظ می کردید و برای بهتر شدن تلاش می کردید. هر چند که اکثریت خود عباسپوریها با تلفیق مخالف بودن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
2
ظاهرا زمین دانشگاه عباسپور هم معارض شخصی داره و بزودی قسمت عمده ای از آن تصرف خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
3
2
من مطمئنم در صورتی که بحث جداسازی مطرح شود دانشچویان و جلوتر از آنها اساتید عباسپور اتوبان بابائی و همت رو مسدود می کنند تا کف اتوبان بخوابند. با آمدن دانشجویانی که بخشی از دروس خود را عباسپور پاس کرده اند یا با رتبه پایین عباسپوری الان سر کلاسای بهشتی اومدن پایین اومدن سطح کلاسها به شدت خودشو نشون میده. اون دانشجوها با ماها قابل مقایسه نیستند. نشونه اش هم نمره کوئیزا و تمرینای ما هست. اصلا اونا نمیدونن تمرین چیه، نرم افزار چیه و همش ... هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
2
3
آقای ناشناس که از لحن کلامتان ظاهرا جزو استادای عباسپوری هستین و چون استادید احترامتان واجب.
اینکه شهید بهشتی ها همچون عباسپوری ها در صنعت حضور ندارند (حتما منظورتان گرایش قدرت است) جند دلیل دارد:
1. اولین دوره دانشجویان بهشتی سال 89 فارغ التحصیل شده اند.
2. فارغ التحصیلان بهشتی همچون شریف و تهران اکثرا در خارج از ایران به سر می برند.
3. خودتان بهتر میدانید که مدیران صنعت برق دانشگاه عباسپور را ساخته اند بنابراین فارغ التحصیلان عباسپور از محل این رانت در صنعت برق هستند. در سایر گرایشات قدرت فارغ التحصیلان وضعیت مناسبی دارند. خود ما هر جا برای کار مراجعه کردیم از ما معرف می خواستند. در حالی که فارغ التحصیلان عباسپور که الان همکلاسیهای مان هستند هر کدام ادعا دارند از طریق استادانشان در کارآموزی و پس از فراغت از تخصیل مشغول خواهند شد.

در ضمن یادمان باشد سطح یک دانشگاه به استاداش هست که واقعا استادای عباسپوری ضمن احترام به شما قابل مقایسه با بهشتی نیستند. استادان بهشتی یک سر و گردن بالاترند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
4
از وزیر محترم علوم و وزیر محترم نیرو خواهش می کنم آثار این تلفیق رو پس از حدود 3 سال بررسی کنند. من از اونها خواهشمندم با قرار دادن یک کارگروه بی طرف جواب سوالات زیر را مشخص کنند:
آیا دانشگاه عباسپور از هدف اصلی خود که حل مشکلات وزارت نیرو بوده منحرف نشده است؟
آیا این تلفیق باعث ارتقا دانشگاه شهید بهشتی شده؟
آیا این تلفیق به حل مشکلات وزارت نیرو منجر شده؟
آیا پس از این تلفیق پروژه های صنعتی به دانشگاه شهید بهشتی سرازیر شده است؟
آیا تراز دانشجویان شهید بهشتی ارتقا پیدا کرده است؟
آیا دانشجویان و اساتید از این وضعیت راضی هستند؟
آیا مدیریت دانشگاه در سامان دادن این قضیه پس از 3 سال درست عمل کرده اند؟
این تصمیم شتابزده در دولت قبل با چه هدفی انجام شده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
1
4
با سلام
خیلی بده دانشگاهی با این همه قدمت و خدمت به صنعت برق کشور هویتش رو به همین راحتی از دست بده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
3
با سلام خدمت مسئولان برق نیوز،
لطفا جهت روشن شدن اسیبهای وارده به دو دانشگاه در این تلفیق یک گزارش جامع اماده بکنید.
تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
3
1
مدیرعامل قدس نیرو هم الان یک عباسپوریه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
5
1
دوستان این اشتباه بزرگ رو انجام می دهند و می گویند که اساتید دانشگاه عباسپور در صنعت حضور دارند و اکثرا مدیران صنعت برق هستند. درست کلام این است که یک سری مدیران صنعت برق (که افراد غیر آکادمیکی هم هستند) آمده بودند و یک دانشگاهی تاسیس کرده بودند. دانشگاهی که از لحاظ آکادمیکی در سطح دانشگاه های رده چندم شهرستانی بود و الان می خواهند با این تلفیق به هر نحوی شده وجهه ی علمی به خود بگیرند که ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
1
4
نکته ای که متاسفانه اتفاق افتاده است افت فاحش رتبه های قبولی امسال دانشگاه بهشتی است
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
2
3
همچین می گویند دانشگاه بهشتی اینچنین است و آنچنان که انگار ما از مریخ اومدیم و تو این مملکت نبودیم ببینیم که دانشگاه بهشتی کجای کار بوده.
دوستان دانشگاه عباسپور هم علمی بوده و صنعتی
با مقاله الکی تولید کردن کار مملکت نمی گرده.
صنعت برق را همین آدمهایی گرداندند که شما الات ادعا می کنید اکادمیک نیستند.
ضمنا یادمان باشد که بعد از الحاق دو دانشگاه از عطش گرفتن پروژه از صنعت برق با رابطه و رانت همکاران عباسپور همگی شتابزده و مشتاق بودید...
بعدش هم مگر کسی اومد دنبال شما که بیاید دانشگاه ما را بگیرید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چند نکته در پاسخ به دوست عزیزمان:
1- سوابق علمی و پژوهشی هر شخص با اندکی جستجو در سایت IEEE مشخص است. می توانید مراجعه کنید و مقایسه نمایید.
2- کسی دنبال شما نیامده است. شما آویزان بهشتی شده اید. البته بعد از جا خالی دادن دانشگاه خواجه نصیر
3- الان هم دیر نشده و می توانید در صورت داشتن اندکی غیرت از دانشگاه بهشی جدا شوید و به هویت اصلی خودتان برگردید تا ما هم عطش پروژه نداشته باشیم.

به امید جدایی هر چه سریعتر این پردیس از دانشگاه بزرگ شهید بهشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اگر دانشجویان بهشتی راست گفته و حداقل غیرت عباسپوری ها را داشتند تا امروز یه صدایی ازشون در میومد نه فقط مثل ترسوها توی سایت ها اعتراض می کردند. ما که هر جا شد رفتیم و هرکاری کردیم که اعتبارمون را با این ادغام لکه دار نکنیم.
معمولا اگر کسی تمایل به کاری داشته باشد به این در و اون در نمیزنه که انجامش نده. توی همین برق نیوز حداقل ده بار این اعتراضات اطلاع رسانی شده است ولی بهشتی مثل زالو به عباسپور چسبیده.
بهشتی استادای خیلی خوبی داره اما نه در برق در علوم انسانی. خودتون خوب میدونید که چه هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
متاسفم برای ادبیات بی ادبانه شما،
از شما انتظاری بیش از این نمیره.
در ضمن دانشگاه شهید بهشتی نه تنها هویتش رو از دست نداده مثل شما، بلکه صاحب 50 هکتار زمین شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
علت عدم اعتراض دانشجویان بهشتی این است هم اکنون در ولنجک مشغول تحصیل هستند و از نظر آنها اتفاقی به ضررشان نیفتاده و فقط یک پردیس مثل پردیس اکباتان، پردیس زیراب یا .... به دانشگاه اضافه شده است.
مطمئن باشید اگر روزی قرار به انتقال دانشکده ها به آنجا باشد اعتراضی بلند خواهد شد که ....
ناشناس
| Germany
مساله خوب بودن دانشگاه شهید عباسپور و یا بهشتی نیست. مساله این است یک تصمیم مدیریتی کاملا اشتباه گرفته شده است (توسط مدیران وقت بهشتی و عباسپور) و پس از طی مدت 3 سال هنوز به این اشتباه خود اصرار دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیز که حرف از غیرت عباسپوری میزنی. لطفا تیتر خبر رو بخون. اعتراض از سمت دانشجویان بهشتی بوده و نه عباسپور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
0
3
برای اینکه بدانید بعد از تلفیق چه بلایی سر بهشتی آمده خدمتتان شرح می دهم:

ورودی های امسال ارشد قدرت بهشتی: معدل زیر 14 از محقق اردبیلی، از غیرانتفاعی قم، کاردانی کرمانشاه کارشناسی اراک و معدلهای زیر 14 دانشگاه های شهرستانها

در حالی که قبل تلفیق ورودیهای بهشتی از دانشگاه تهران، امیرکبیر، بهشتی و علم و صنعت بودند.

به این نمیگویند افت سطح رشته. به این می گویند سقوط آزاد

آقای طهرانچی. لطفا این موضوع را درک کنید و هر چه سریعتر این را از کارنامه خود پاک کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
با عرض سلام به این دوست عزیز و احترام به نگرانی شما،
مطمئن باشید دکتر طهرانچی به این موضوع کاملا آگاه است، اما منافع دیگری که از این تلفیف برای ایشان حاصل شده و عدم نظرخواهی از خود دانشکده برق باعث بروز این فاجعه شده است. و ما باید همچنان وارث یک تصمیم ناسنجیده از دولت قبلی باشیم.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
0
3
پیشنهاد می کنم اساتید و دانشجویان هر دو دانشگاه طی امضا طوماری عدم موفقیت این ادغام را به گوش رییس محترم جمهور رسانده و خواهان لغو هر چه سریعتر این تلفیق نامبارک شوند. جلوی ضرر از هر جا گرفته شود منفعت است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
3
در این فاصله که از ادغام دانشگاه صنعت آب وبرق دردانشگاه شهیدبهشتی می گذرد ، موارد ذیل کاملا" مشخص شده است:
1- آموزش های کاربردی وتخصصی به شدت کاهش یافته است.
2- پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور اصولا" محلی از اعراب نداشته و واحدهای مختلف دانشگاه مستقیما" موارد ومسائل را با دانشکده های ذیربط حل وفصل می نمایتد.
3- بروکراسی اداری تشدید شده و کوچکترین موارد نیاز به اظهار نظر مسئولین در دانشگاه شهید بهشتی دارد.
4- اکثر اعضاء هیات علمی و قریب به اتفاق اعضاء غیر هیات علمی از این وضع موجود ناراضی می باشند.
5- موارد ومسائل متعددی در خصوص اعضاء هیات علمی و مدرسین در سامانه گلستان هنوز پس از گذشت زمان طولانی حل نشده است.
6- اکثر تصمیم گیری ها در دانشکده ها در خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، توسط مسئولین دانشگاه بهشتی وتو شده که مشکلات عدیده و فراوانی را در سیستم آموزشی فراهم آورده است.
7- بیمه های درمانی ایران ملغی شده و بجای آن بیمه تامین اجتماعی جایگزین شده و بیمه تکمیلی نیز فعلا" عملی نشده است.ازاین بابت مشکلات بسیاری برای کارکنان وهیات علمی حادث شده است.
8- باتوجه به بعد مسافت بین پردیس و دانشگاه ، هزینه و زمان بسیاری تلف می شود.
9- وضعیت بخشی از اعضاء قدیمی هیات علمی صنعتی که به نوعی موتور محرک دیدگاه کاربردی بوده اند، هنوز بلاتکلیف می باشد.
10- کارگاه ها وآزمایشگاههای کاربردی کاملا" از رونق افتاده وبعضا" با بازنشستگی مسئولین آنها تعطیل می شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
6
مهندس چیت چیان: واگذاری دانشگاه صنعت آب و برق ندانم‌کاری بسيار بدی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
2
4
در اینکه پس از ملغی شدن این ادغام باید دانشجویان پذیزفته شده در دانشگاه مورد علاقه خود بمانند هیچ شکی نیست. ولی دوست عزیز که ظاهرا دانشجو هستی! شما قطعا اطلاعات کافی ندارین چطور اظهار نظر میکنید که 90 درصد عباسپوریا موافقند. مهم اینست که 99 درصد اساتید و دانشجویان بهشتی مخالفند. در مورد موافقت عباسپوری ها هم موضوع خیلی ساده است: اگر دانشگاه بهشتی را در MIT ادغام کنند همه اساتید و دانشجویان بهشتی موافق خواهند بود ولی این MIT است که مخالف خواهد بود. در مورد عباسپور هم موافق بودن آنها طبیعی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
واقعا بیداری!
شهید بهشتی را با MIT مقایسه می کنید....
یادتون رفته تو صنعت برق قبل از اینکه خیلی از این دانشگاه ها باشند شهید عباسپور و دانشگاه ایشان بوده.....
هیات علمی شهیدعباسپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
5
واقعا" جای تاسف است ، مسئولسن دانشگاه ورئیس دانشگاه که امین و منصوب وزارت نیرو بوده اند، به گونه ای عمل کنند که این مجموعه بزرگ علمی ،فنی وکاربردی وزارت نیرو که با خون دل وزحمات بیدریغ کلیه کارکنان وحمایت های وزارت نیرو درجهت تربیت مدیران ومهندسان و ارائه آموزشهاوپژوهش های کاملا" تخصصی بخش های مختلف تولید، انتقال وتوزیع برق و صنایع آب وفاضلاب کشور تاسیس وتکمیل شده ، را دو دستی تفدیم دانشگاه شهید بهشتی نمایند و هیچگونه برخوردی با آنها نشود (این اقدام ریاست دانشگاه عباسپور دقیقا" مصداق خیانت در امانت است)
هیات علمی شهیدعباسپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
1
2
واقعا" جای تاسف است ، مسئولسن دانشگاه ورئیس دانشگاه که امین و منصوب وزارت نیرو بوده اند، به گونه ای عمل کنند که این مجموعه بزرگ علمی ،فنی وکاربردی وزارت نیرو که با خون دل وزحمات بیدریغ کلیه کارکنان وحمایت های وزارت نیرو درجهت تربیت مدیران ومهندسان و ارائه آموزشهاوپژوهش های کاملا" تخصصی بخش های مختلف تولید، انتقال وتوزیع برق و صنایع آب وفاضلاب کشور تاسیس وتکمیل شده ، را دو دستی تفدیم دانشگاه شهید بهشتی نمایند و هیچگونه برخوردی با آنها نشود (این اقدام ریاست دانشگاه عباسپور دقیقا" مصداق خیانت در امانت است)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
1
4
حضراتي كه در رسانه ها مثلاً دنياي اقتصاد مطلب مي دهند با عنوان "تاكيد دانشگاه شهيد عباسپور بر ضرورت ادغام با دانشگاه شهيد بهشتي":
اولاً مگر ادعا نمي كنيد كه پرديس فني شهيد بهشتي شديد و هستيد؟ پس با اجازه كي نام دانشگاه عباسپور رو بر زبان مي آريد و از جانب اون مطلب مي دهيد؟
ثانياً طبق كدوم قانون الحاق شد؟ امضاي كدوم يك از اعضاي هيأت امنا رو داريد؟ بگيد با لابي هاي غير قانوني الحاق شد.
ثالثاً اينقدر شما جوب لاي چرخ كرديد و اينقدر توان مديريتي نداشتيد و اينقدر تو گوش وزارت نيرو خونديد و به وزير نيرو فشار آورديد و البته از نفوذ قائم مقام وزير نيرو هم استعانت گرفتيد كه آخرش كار خودتون رو كرديد و به نيت پليد خودتون دست يافتيد. اگه مشكل بودجه و بستر قانوني بود، چه كار به رشته هاي كاربردي كه امتياز اين دانشگاه نسبت به بقيه دانشگاهها بود داشتيد چرا اون ها رو حذف كرديد؟ تازه از وقتي رفتيد وزارت علوم كه دانشگاه به گدايي افتاد.
رابعاً چرا به همه نمي گين كه از دو سال پيش نفرماه آموزشهاي تخصصي چقدر تنزل كرده؟ چرا نميگين چند تا پروژه جذب كرديد؟ اون دو پروژه ملي هم به اعتبار دانشگاه صنعت آب و برق به خود اين دانشگاه واگذار شد و كوچكترين ربطي به دانشگاه بهشتي نداره اصلاً اون زمان دانشگاه بهشتي كجا بود؟ وزارت نيرو هم هيچ تفاهم نامه اي با دانشگاه بهشتي نداره و نخواهد داشت.
خامساً دانشگاه شهيد بهشتي اگه اينكاره بود چرا خودش تا حالا دانشكده هاي فني رو به شكل قانوني توسعه نداده بود؟ معلومه چون بهش اجازه قانوني نداده بودند. بهترين هلو دانشگاه عباسور بود كه داره ميره تو گلوش.
سادساً شما كه مي گين همه روساي وقت به اين نتيجه رسييده بودن كه دانشگاه عباسپور بايد بره وزارت علوم، ميشه نام اين آقايون رو افشا كنيد؟ البته منظورتون شركاي فعلي آقاي طهرانچي (همون هايي كه با بي كفايتي دانشگاه رو به اين وضعيت رسوندن) كه نيست؟ چون خودتون هم خوب ميدونيد آقايان دكتر ايزدي و دكتر نقاشان كه بهترين مديران دانشگاه بوده و هستند و دانشگاه در وقت ايندو بزرگوار در اوج شكوفايي بود، با نيت شما مخالف بوده و هستند.
پس اينقدر سياه نمايي نكنيد و مطالب كذب منتشر نكنيد. آگاه باشيد كه چه خيانت بزرگي داريد به كشور مرتكب مي شويد. چون صدها بار با عواقبش به شما گفته شده ديگه در اون دنيا بهانه اي نداريد كه بگوييد ما نميدانستيم و متوجه نبوديم و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
0
4
آقای مهندس چیت چیان پیش از این و زمانی که تازه زمزمه های اولیه بحث ادغام مطرح شده بود نامه ای را خدمت رهبری ارسال کردند و خواستار توقف روند واگذاری دانشگاه و موسسات آموزشی وزارت نیرو شدند، که در نتیجه رهبری هم نسبت به عواقب اینکار هشدار دادند اما متاسفانه به هشدار ایشان هم توجهی نشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
واقعا جای تاسف داره واسه مدیرانی از دولت دهم که علی رغم تذکرات رهبری این ندانم کاری بزرگ را انجام دادند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
0
3
اخيرا دياون محاسبات كشور نسبت به مصوبه شورای‌عالی اداری كشور به ادغام این دو دانشگاه اعتراض كرده و اين مصوبه در ديوان عدالت اداری كشور لغو شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
0
3
ادغام دانشگاه عباسپور با مخالفت قاطبه اساتید دو طرف همراه است. فقط بخش واقعا کوچکی از مدیران دو طرف آن هم به خاطر منافع شخصی این قضیه را جلو برده اند. این موضوع علاوه بر خالی ماندن جای دانشگاهی با ماموریت دانشگاه عباسپور ضربه سنگینی بر اعتبار و سطح دانشگاه بهشتی وارد کرده است. لغو این تجمیع، برکناری و عذرخواهی دکتر طهرانچی حداقل خواسته اساتید دانشگاه عباسپور و بهشتی است.
هیات علمی له شده عباسپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
1
انشاالله شاهد بازگشت دانشگاه عباسپور به جایگاه خود باشیم که صلاح هر دو دانشگاه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
اولا تا اونجایکه من می دونم رتبه های قبولی هر دو دانشگاه زیاد با هم اختلاف نداشتن، دوما دانشگاه عباسپور قبل ادغام اصلا دانشگاه وزارت نیرو نبود بلکه چندسالی بود که کامل به وزارت علوم رفته بود و خبری از آموزش های کاربردی و تخصصی برق توش نبود، ثالثا دانشگاه شهید بهشتی تو رشته های فنی مهندسی اصلاتاپ نبود و نیست و تو رشته های علوم انسانی دانشگاه تاپیه. و حرف آخرم اینکه با کاری که رتبه یک کنکور تجربی 95 انجام داد یعنی انصراف از برق شریف و رفتن به پزشکی نشون کل مهندسی و مهندسی برق در ایران به فنا رفته بهتره همگی فکری به حال این کنید...
کای کو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
افسوس افسوس افسوس...
چقدر کوته فکر اینجاس اخه برق بهشتی کجا برق عباسپور کجا؟
دانشجو های بهشتی فقط مطالب رو حفظ میکنن و دیگر هیچ اما عباسپوری ها علاوه بر یادگیری انها طرز استفاده و کاربرد اونها رو هم یاد میگیرن.
اساتید قدرت و کنترل عباسپور واقعا قابل مقایسه با بهشتی نیستن.
تمام شهرت بهشتی فقط و فقط به خاطر رشته های انسانی و تجربی هست و در زمینه ی فنی هیچ مهارتی ندارن.
بنا به گفته ی اساتیدی که هم در بهشتی و هم در عباسپور درس داده اند دانشجویان بهشتی هیچ حرفی برای گفتن در مقابل عباسپوری ها ندارن.
پاسخ ها
فهیمه
| Iran (Islamic Republic of)
ببخشید من با رتبه 1300 منطقه 2 برق عباسپور قبول شدم که تو سایت ننوشته بود عباسپور نوشته بود شهید بهشتی و من از کدش فهمیدم عباسپوره و نمیدونم چه جوریه.درضمن برق رو زیاد دوست ندارم و چون اسمش شهید بهشتی بود میخواستم بخونم.به نظر شما مکانیک یزد بهتره یا برق عباسپور؟
مدیر پایگاه برق عباسپور
هم تهرانه و هم برقه
از طرفی شهید بهشتی است که معتبرتر از یزده و همچنین فرصت ادامه تحصیل و یا مهاجرت و ... در تهران خیلی بهتر از شهرستان ها فراهم است متاسفانه
رضا ا
|
Germany
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
2
دمن لیسانسم شریف بودم، ارشدم دانشگاه تهران. الانم دکترا بهشتی میخونم!! یکی مثل من که شریف درس خونده نمیاد دکتری بره عباسپور که!! پس چی میگین شما دوگماتیسمای متعصب که دروغ میگین!؟؟ طبیعیه. گربه دستش به گوشت نرسه میگه پیف پو میده!!! شما به شریفم میگید اشغاله. خودتونو گول نزنین پسر جون ها. تلاشتونو بیشتر کنین، رتبه تونو تک رقمط کنین. درس بخونین. بیشتر تلاش کنین.
محمد
|
Germany
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
1
0
دانشگاه شهید عباسپور یک دانشگاه فنی مهندسی قوی و کاربردی در کشور محسوب میشود و دانشگاه شهید بهشتی از حیث رشته های فنی بسیار در حد نا بسامانی قرار دارد پس تلفیق این دو دانشگاه هم به نفع دانشگاه بهشتی و هم شهید عباسپور خواهد بود . دوستان اینقدر روی اسم و حرف و حدیث مانورد ندید . جای دانشگاه حتی اگر به شهر دیگری هم تغییر کند باز همان شهید بهشتی خواهد بود پس تفاوتی ایجاد نشده است . مانند یک دانشجو رفتار کنید نه یک محصل دبیرستان !!!!!!! من در تعجب از دوستان شهرستانی هستم که مثلاً دانشگاه فردوسی شیراز تبریز و مثل اینا رو ول میکنند میان بهشتی !!!
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
1
آقا من با رتبه 200 پا نمیشم برم شهید عباسپور که تو رنکینگ جهانی جز 2000 دانشگاه هم نیست! در صورتی که بهشتی جز 800تای برتر و 5دانشگاه برتر کل کشوره. من تا سال قبل حتی اسم عباسپور هم نشنیده بودم!مسیولین کاری کنن لطفا تا حق ما ضایع نشه.
نصیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
سلام من خودم در عباسپور تحصیل کرده ام و واقعاً دانشگاه خوبی بوده و از نظر علمی سطح خوبی دارد و بهتره عزیزان دانشگاه بهشتی این دانشگاه را دست کم نگیرند و در ضمن در دوره ما بیشتر ارشدها از این دانشگاه قبول می شدند و استادانی مانند دکتر فیض که طراح سوالات ریاضی ارشد و دکترا می باشد تدریس می کردند در هر حال بچه های عباسپور را دست کم نگیرید
نصیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
با سلام من در عباسپور بوده ام باور کنید بچه های عباسپور حرف برای گفتن دارند و الان خیلی از مدیرهای دست اولی کشور عباسپوری هستند و از جمله مدیر اب منطقه ای تهران و ..... خلاصه واقعا می گویم بچه های عباسپور را دست کم نگیرید و توی برقی ها خیلی دانشجویان تراز اولی مانند محمد رسولی و لقمان رحیمی و ..... داشتیم که در حال حاضر حرفی برای گفتن دارند
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
من از دوستان یک سوال دارم و اینکه آیا عمران دانشگاه شهید بهشتی در مقطع ارشد در عباسپوره یا خود دانشگاه شهید بهشتی چون تو دفترچه جلو توضیحات چیزی ننوشته و خیلیا میگن عباسپوره
نازنین محسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
0
دانشگاه بهشتی در زمینه فنی حرفی برای گفتن نداره. نه اساتیدش سواد لازم را دارند نه تجهیزات لازم را دارد. دانشگاه عباسپور در زمینه آب و برق عالی است. از شریف هم بالاتر است. من خودم فارغ التحصیل شریف هستم. تو دوره ارشد بیشتر ورودی های ما از عباسپور بودند. همه با سواد و کاردرست. اتفاقاً بعد ادغام خیلی سطح آموزش عباسپور اومد پایین. بچه های بهشتی توهم دارند. عین صاحبان گوشی آیفون که فکر می کنند خدا هستند!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار