کد خبر: ۱۸۴۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
یادداشت سردبیر
مافیایی در صنعت برق وجود دارد که ریشه بسیاری از مسایل پشت پرده و تغییرات و سیاست گذاری های صنعت برق است. مافیایی که اغلب فعالان صنعت برق از آن نام می برند اما تاکنون رسانه ای نشده است. افرادی که به نظر می رسد حتی در سیستم دولتی و سمت های مختلف نفوذ کرده و منشا اثرات قابل توجهی هستند.
فعالیت رسانه ای در ایران با چالش ها و مشکلات عدیده ای روبه روست. با آنکه در قانون به آزادی مطبوعات تاکید شده است ولی آنچه که در عمل نه از سوی قانون گذار که از سمت مدیران و مسئولان پیاده می شود متفاوت است.

چندی پیش که خبر فیلتر شدن پایگاه خبری فعال و ارزشمند معماری نیوز و بازداشت همکارم یاشار سلطانی را شنیدم تاسف خوردم. بی اختیار سرنوشت محتوم فعالیت های رسانه ای در ایران را برای برق نیوز هم پیش بینی کردم.

حاشیه امنیت فعالیت رسانه ای سایت های خبری به میزان فاصله اخبار منتشر شده از منافع مدیران است. هر چه به منافع آنها نزدیکتر حاشیه امنیت کمتر. که البته به زعم انها منافعشان همان منافع مملکت و مسلمین است و آبروی آنها آبروی جهان اسلام.

هفته گذشته برایمان هفته سختی بود. از بازخواست و تهدید گرفته تا تهمت و توهین و... همه نوعش را داشتیم.

با آنکه قبلا از چهره های مخوف پشت پرده برق نیوز شنیده بودیم ولی این روزها وضع بدتر شده و اغلب ما را به مافیایی در صنعت برق متصل می دانند که ظاهرا صنعت برق را در پس پرده مدیریت می کند! کاش فرصتی پیش می آمد تا از نزدیک تمثال مبارک مافیای صنعت برق را ببینیم و در حضورش تلمذ کنیم. باور کنید اگر مافیا هم نخواهد به زور اتصالی برقرار کرده و وضعیت خود را سروسامانی می دادیم. به هر حال بهتر از دادن ما دست داعش است.

از اینها عجیب تر موردی است که این اواخر بیش از پیش ما را متعجب کرده. عده ای را به جرم همکاری با برق نیوز توبیخ کرده و مورد بازخواست قرار داده اند! اینم از برکات مافیای عزیز صنعت برق است که همکاری با یک سایت زرد (رنگ سایتمان منظور است) جرم به حساب می آید.

این اواخر چندین مرتبه از ما خواسته شد اینقدر تند نرویم که جمعمان می کنند. از پلیس برق می خواهیم سرعت مجاز خبری در صنعت برق را هم اعلام کند تا تکلیف خود را بدانیم و بیش از سرعت مجاز نرانیم.

این زرد بودن برق نیوز هم دردسری است. مافیای صنعت برق هرجا که به ضررش باشد ما را سایت زرد می داند و هرکجا به نفعش باشد رنگ اصلی صنعت برق. هر طور خبر می زنیم به یک مافیایی وصلمان می کنند. 

آش نخورده و دهن سوخته. مافیا جان، حالا که همه ما را متصل به شما می دانند جان ما رخی نشان ده.اگر آدرس ما را نمی دانی از قسمت ارتباط با ما بردار تا ۹-۱۰ هر شب دفتریم و بی صبرانه منتظر دیدارت. اتفاقا اصلا اوضاعمان خوب نیست و شنیده ایم هرکه به شما وصل باشد نانش در روغن است. اگر هم برایت سخت است ادرس بده ما می رسیم خدمت جنابتان.

اگر مایل به همکاری نیستی من یکی دیگه حاضر نیستم بخاطرت فحش بخورم.
حرف ما را که باور نمی کنند حداقل تو بهشون بگو که اینقدر پاپیچ ما نشوند. بگو تلفنی نمیشود یک خبر را برداشت. بگو کامنت های زیر اخبار حرف مانیست و حرف همین کارمندان خودتان است. بگو این خبرای دست اول رو تو بهمون نمیدی. بگو نظرسنجی ها برای افزایش بازدید سایته و...
خدا را چه دیدی شاید روزی ما هم مافیا شدیم و با هم همکار. حداقل تو روی هم که شدیم خجالت نکشیم.

از بس نیستی هرکه هرجا خراب میکنو میندازند گردنت. برق نیوز کلا اهل مصاحبه نیست. در مصاحبه فقط خدمتگزاری وایثارگری های مدیران به خلق خدا گفته می شود و البته کمی هم امار واقعی از عملکردانش. این که حال نمی دهد، خبر باید جنجالی و حاشیه دار و داغ باشد.

قول یک مصاحبه داغ و چالشی را بهت میدهم. اصلا سوالات رو هم قبلش برایت میفرستم تا مشکلی پیش نیاد و بتوانی در مقابل این همه تهمت و افترا از خودت دفاع کنی.
خدا رو خوش نمی آید یک صنعت را چشم انتظار گذاشته ای.
مافیای عزیز صنعت برق، البته اینقدرها هم وجودت برای ما بی خاصیت نبوده است. به هر حال می گویند برق نیوز پشتش پر است. کسی جرات ندارد به ما چپ نگاه کند و ...

تا حالا که جواب داده ولی جان ما فقط اسمت کافی نیست. بابا کار رسانه ای کردن پول می خواهد وقت می خواهد انرژی می خواهد سوژه می خواهد جا می خواهد... البته دوتا چیز  دیگر هم می خواهد که انرا فراوان داریم.

خلاصه ماجرای اتصال ما بهم باعث شده تا اینجای قضیه سایت سالم به در بریم وگرنه با این همه نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی و... تا الان ده بار فیلتر شده بودیم.

مافیای عزیز می دانم که این یادداشت را میخوانی و ممکنه به دل بگیری ولی بدان سایتی که با تهدید اخبارش را بردارد یا مجبور به سانسور شود، نبودنش بهتر از بودنش است.

مافیا بودن چه حالی می دهد. هرکاری دوست داشته می کنی کسی هم نمی تواند مانعت شود. وزیر و مدیر عوض می کنی. نیروگاه و سد و پست و... میخری. همه جا هم دعوتت می کنند برای سخنرانی. چه کیفی دارد مافیا بودن. آنهم مافیای صنعت بزرگ برق ایران بودن.
برچسب ها: برق ، مافیای صنعت برق
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
11
13
برو برق نیوز جان خودتو نزن به شال مرگی! خبرای آقای ... رو با ذوق و شوق و آبدار میزنی و خبر مخالفان ایشون که عزل و نصب میشن رو بعنوان خبر مرده کار میکنی...
آفتاب آمد دلیل آفتاب...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
5
4
یکی از راهکارهای خوب جلوگیری از این مافیاها شفاف کردن فضای صنعت برق هست که از جمله راهکارهای آن برگزاری مناقصه های شفاف است. آقای فلاحتیان روی این موضوع تأکید کرده اند. انشاءالله که واقعی باشد.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
2
12
سر دبیر محترم سایت با سلام و عرض ارادت تنها منبع خبری بی غرض و بدون وابستگی سایت شماست که کوچکترین هزینه ای برای وزارت نیرو با این همه هزینه برای چاپ ونشر خبر های تکراری و تعارفات و ارایه امارهای غلط مخصوصا برای تب کاهس تلفات که شرکت توزیع و برق منطقهای و نیرو گاه ها که صرف وقت برای یک نگاه هم خیانت به زمان و از نظر بنده حرام است حال کسانی که دردشان امده و خوششان نمی اید برق نیوز را متهم به وابستگی میکند بنده مدتهاست سایت شما را میبینم شما در کمال صداقت در نشر اخبار در فضای بدور از رانت خواران و مافیا حرکت میکنید مافیای صنعت برق شناخته شده است انانکه با دست اویز قراردادن اصل 44 هم فروشنده نیروگاه بودند و خریدار نیروگاه هم تنظیم کننده مقررات بازلر برق هم تصمیم گیر بازار بورس و هم تقسیم کننده مطالبات تولید کنندگان انرژی حال معلوم میشود که دو گروه اثر گذار بیشتر نمیباشند شما مثل گذشته استوار کارتان را انجام دهید قضاوت با خوانندگان وزین سایت برق نیوژ میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
6
12
مافیای صنعت برق که معلومه نیاز به انتشار چنین خبر بی محتوایی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شما که میدونی کیه چرا به حراست وزارت نیرو اطلاع نمی دهی؟ بی محتوایی خبر برای شما این است که داره بهتون گیر میده وگرنه محتوای خوبی داره.
مافیا قرار نیست یک غول بی شاخ و دم باشد. همین شماها که الکی از مدیر حمایت می کنید یا برای منافعتون به رسانه ها و روزنامه تذکر می دهید مافیا را تشکیل می دهید.
اتفاقا خوب شد که بحث مافیا مطرح شد. از همین پیام های توی این خبر می شود فهمید مافیا هست یا نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
منم با شما موافقم 13:33
این کسانی که این کامنت ها رو میزارند کسانی هستند که سال ها در صنعت برق حضور داشتند و دارند و بسیاری از قوانین از جمله قوانین بازار برق و ... بر اساس اهداف آنها در بخش خصوصی تنظیم شده است. اینها کسانی هستند که کوچکترین جابجایی بر خلاف اهداف خود را برنمی تابند و با فشارهای مختلف در صدد تأمین اهداف خود هستند.
ناشناس
| Germany
13:33 نظر شما را درباره مافیا باید با طلا نوشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
1
16
نگران نباش برق نیوز جان. احتمالا از مدیران عاملی که بیش از 35 سال سابقه دارند و از میز دل نمی کنن به شما فشار آورده اند.
رضا ستاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
9
تا جایی که من خبرهای منتشر شده را پیگیری می کنم کسی از خوانندگان شما چنین توهینی را به شما نکرده است. به نظرم انتشار چنین متنی توهین به خوانندگان این خبرگزاری است.
با عصبانیت متنو نوشتید!

بعید بود ! بعید
مدیر پایگاه کاربران ما از تماس ها و برخوردهای دیگر اطلاعی ندارند. ما هم دلخوش به همین مخاطبان فرهیخته خود هستیم و امیدواریم شرایط ما را درک کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
7
5
"چندی پیش که خبر فیلتر شدن پایگاه خبری فعال و ارزشمند معماری نیوز و بازداشت همکارم یاشار سلطانی را شنیدم تاسف خوردم. "

اسم بردن از یاشار سلطانی در تحلیل تون چه معنا و مفهومی دارد؟
مدیر پایگاه فکر نمی کنیم اسم بردن از ایشون جرم بوده باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برق نيز عزيز. مثل اينکه اينجا هم محل حمله اراذل و اوباش شده. اراذلی که به خود اجازه می دهند رسانه ای را مورد بازخواست قرار دهند. احتمالا خبر ... باعث چنين مسائلی شده است. ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آقای 9:21 واقعا باید تاسف خورد به حال صنعت برق که از چنین واژگانی استفاده می کنید و باید تاسف خورد چنین کلمات ناشایستی در این سایت منتشر می شود
کارشناسی مدیریت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
1
9
روابط عمومی در سازمان ها یرای چه ایجاد شد حراستها برای چه؟ ولی به مرور همه از اهداف خود دور شده اند ولی بخش از حقوق بیت المال صرف این واحد هایی که برای حفاظت وحمایت از حقوق مردم ونظام ایجاد شده بوده اند می شود ولی چه فایده !!!! و بدانیم هر کس برای ایجاد یک ارتباط صادقانه بین مردم ومسئولین قدم بردارد عاقبت موفق خواهد شد به شرط اینکه با صبر ومتانت بتوانید سرزنش های کوتاه مدت برخی از مسئولین را تحمل نمایید ولی بدانید تشکر دائم حضرت احدیت برای کسانی است که در خدمت منافع عموم وحفظ نظام اسلامی هستند نه حفظ موقعیت چند مسئول خاص!!!
یاشار برجسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
8
7
واقعا ماندم برق نیوز از نگارش این مقاله چه هدف و نیتی را داره دنبال می کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برق نيوز اخباری را منتشر کرد که بدیهی بود تا حدی تحت فشار قرار بگیرد (البته اين فشار در حد گاز گرفتن مورچه ای لب گور بوده). احتمالا مدیران عامل دائم العمر ز واحدهای حراست خود (که فلسفه وجودیشان اين روزها تغییر کرده) خواسته اند يک شاخ و نشانی برای برق نيوز بکشند. ولی اگر واقعا چنين باشد رییس جمعهور محترم که خود را مدافع دموکراسی و نظر مردم معرفی می کنند با داشتن چنين عواملی در زير محموعه اشان کاملا قافيه را خواهند باخت. به نظر من انتشار شماره تلفنهای تماس گیرندکان در اينجا کمک خواهد کرد تا ریشه مافیای صنعت برق را يکبار برای همیشه بخشکانيم....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آقای 9:36 چه فشاری؟
شما بیا بگو برق نیوز اخباری که در صنعت 2 و 3 نفر مدیر ارشد فقط دارنو چجوری متوجه میشن؟ فکر نکنم جوابش سخت باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز در حلقه محارم قرار داره و تغییرات با یک واسط بهش میرسه
البته از قبلش براش برنامه ریزی می کنند که راحت بتونند یک مدیر رو بردارند
الان هم گیر داده اند به آقای دکتر ...
میشه حدس زد همین روزا قراره عوضش کنند
ناشناس
| Germany
بنده هم در بسیاری موارد اخباری را که برق نیوز منتشر کرده شنیده بودم. وقتی رسانه باشی اخبار دسته اوب خودش راهش را پیدا می کند. شاید فراموش کردید، دیگر عصر ارتباطات است. کافی است یک نفر در دبیرخانه اطلاعات را منتقل کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
6
9
این مقاله رو منتشر کرده اید که بگویید به مافیا وصل نیستید. یعنی شما اقای ... را نمی شناسید. این خبرای دسته اول رو کی بهتون میده؟ ما که توی توانیریم خبرامون رو از شما می گیریم پس نگو مافیایی در کار نیست
براتون نون خوبی داره نگو نه که باور نمی کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
13
برق نیوز شما انقدر جرات داری اسم یاشار رو بیاری چرا نمیگی کی با شما تماس گرفته خبرو حذف کنی؟ اگه نگی و احیانا ذهن به سمتی منحرف شد شما گناه کردی برادر
مدیر پایگاه اوردن اسم مدیرمسول معماری نیوز جرات نمی خواهد.
کسانی که تهدید می کنند یا توهین و تهمت می زنند معمولا بی نام ونشان این کار رو میکنند
البته برخی هم با مشخصات خواستار سانسور هستند که بیشتر از سر دلسوزی که ما گیر نیفتیم به ما هشدار می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اسم اوردن از ایشون جرم نیست اما تاسف خوردن بابت اقدام قانونی قوه قضاییه می تواند جرم محسوب می شود. کار شما تشویش اذهان عمومیست
مدیر پایگاه به نظر نمی رسد تاسف خوردن بابت فیلتر شدن یک سایت و یا اسم بردن مدیرمسئول آن جرم و تشویش اذهان عمومی باشد.اگر شما در این خصوص مستنداتی دارید اعلام نمایید تا ما هم استفاده نماییم
تاکنون خیلی از شخصیت های بزرگ هم در این خصوص با ایشان ملاقات داشته و یا از وی حمایت کرده اند.
خود قوه قضائیه هم ممکن است نقد شود و تاجائیکه ما می دانیم از این نقدها ناراحت نمی شوند.
تشویش اذهان عمومی هم این روزها دست آویزی شده تا عده ای اهداف سیاسی خود را در پس آن مخفی کنند.
چه تشویشی صورت گرفته؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
6
برق نیوز نکنه ترسیدی
کار رسانه ای کردن جربزه میخواد باید پای حرفات هم وایسی
توکه عرضه نداری جلوی چارتا تهدید و فشار وایسی چطور می خواهی کار خبری کنی
مدیر پایگاه از محتوای خبر انتشار یافته به راحتی قابل فهمیدن است که ترس و واهمه ای در کار نیست.
معتقدیم سایتی که بخواهد سفارشی خبر بگذارد یا تلفنی خبر بردارد یا با یک تهدید از جا برود همان نبودنش بهتر است.
برق نیوز هیچ فشار و تهدیدی را برنمی تابد و در عین حال خود را ملزم به تعامل و همکاری با بخش های مختلف دولتی و خصوصی در صنعت برق می داند.
اگر هم اشتباه و خطایی کرده باشیم عذرخواهی و اصلاح کرده ایم ولی این به معنی ترس نیست.
انهایی که با برق نیوز ارتباط دارند می دانند که هیچ وقت با تلفن و پیغام و تهدید و تطمیع و ... خبری را برنمی دارد یا حذف نمی کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
5
4
اینکه خبری که شاید سه نفر در سطح کلان وزارت نیرو خبر نداشته باشند شما از آن مطلع هستید چه معنا و مفهومی دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
0
در صنعت برق مافیایی وجود ندار که بصورت گسترده در پی ایجادتغییرات یا تصاحب باشند اما یکسری افراد هستند که نه به صورت زنجیره ای بلکه شخصی پیگیر منافع خودشان هستند که همه جا چنین چیزی وجود دارد
مافیا منظور شبکه است که با ایجاد شرایط خاص رد پی بهره برداری به نفع خود و در خلاف منفعت عموم باشند.
در صنعت برق چنین چیزی نیست
ما نباید بزاریم این افراد هر طوری که بخواهند رفتار کنند و منافع عمومی را به نفع خود تغییر دهند
با برداشتن یکی دو نفر هم مشکل حل نمی شود. شرایط فعلی صنعت برق مافیا خیز است و من و شما هم در این موقعیت قرار گیریم ممکن است دنبال منافع خود باشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
2
8
با سلام و عرض خداقوت خدمت مدیر مسئول اعضای تحریریه و کلیه دست اندرکاران سایت وزین برق نیوز
همانطور که در جامعه مهندس برق داریم پزشک داریم سوپور داریم نجار داریم و.... خبرنگار هم داریم.
افراد منصف به کار و فعالیت های شما به صورت حرفه ای نگاه می کنند و انصافا در این راه تا کنون موفق بوده اید. بی شک شما هم مانند مهندسین تکنسین ها کارگران و مدیران بی شمار صنعت برق باید برای تامین معاش خانواده فعالیت کنید ولی نکته درخور توجه این است که تا کنون از مسیر عدل و انصاف دور نشده اید و به قولی قلم به دست مزدور نیستید قطعا شما منابع خبری خاص خود را دارید و این امر کاملا طبیعی است. با سخنان حسودان، مغرضین، ظالمان و به طور کلی افرادی که به واسطه فعالیت های خبری شما منافعشان به خطر افتاده است، کاری نداشته باشید
علی یارتان دست حق نگهدارتان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
9
2
برق نیوز جان از بعضی از اخبارت تابلو هست که به یه جاهایی وصلی. نیاز به این مظلوم بازی ها نیست. در ضمن خوانندگان شما با هر کس که موافق باشند و با هر کس که مخالف باشند سر این موضوع اتفاق نظر دارند که شما طرفدار افراد خاصی در وزارت نیرو هستین. از اخبارتون هم میشه انو فهمید نیاز به هوش و استعداد هم نداره. هر چند خوانندگان شما همه از رتبه های خوب کنکور بودن.
مدیر پایگاه ممنون خواهیم شد اسامی افراد و دلایل حمایت ما از انها ارسال نمایید. به هر حال ممکن است از سوی رفتاری صورت گرفته باشد که منجر به چنین برداشت غیرواقعی شده است و نیاز داریم آنرا برطرف نماییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
یه پیشنهاد دارم. شما اومدین از مدیریت دانشگاهیا انتقاد کردین نظرسنجی گذاشتین نتیجه عکس در اومد. یه نظرسنجی هم برای دکتر حقی فام، مهندس کردی و مهندس فلاحتیان بزارین ببینیم نظر بقیه چیه. شما که برا وزیر هم نظرسنجی میزارین اگر بیطرفین برا مهندس فلاحتیان هم یه نظرسنجی بزارین
مدیر پایگاه فلاحتیان مسئول اول صنعت برق ایران در دوره اقای چیت چیان است. نسبت به ایشون هم انتقاداتی وجود دارد و در این خصوص هم نظرسنجی برگزار خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
همينکه ضعيف و خوب مساوی هم شدن از نظر شما نتيجه معکوس تعبير شده کافيه همون ... و دانشجويانشون به ايشون رای بدن. البته کلا سانا با توزيع فرق ميکنه. منم موافقم با رای گيری .... اگر واقعا اونهایی که مرتبط با صنعت برقن رای بدن و نه دانشجوهایی که دنبال نمره و خودشيرينی هستن نتیجه کاملا مشخص خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
6
2
برق نیوز عزیز هنوز یک سال از دوره مدیریت یک نفر نگذشته میایی مقاله انتقادی میزنی بعد میگی من با کسی مشکل ندارم. شما که میدونید یه نامه تو توانیر فقط 2 ماه طول میکشه تا جوابش بیاد. یه دستورالعمل تدوین، ابلاغ و اجرا بشه حداقل به دو سال زمان نیازه چه جوری یه سال نشده فهمیدی این فرد موفق نیست؟!!!!!!!!!!!!!
مدیر پایگاه هر کسی تا هرجای کارش می تواند نقد شود یا مورد بررسی قرار گیرد. با این نظر شما باید همه بشینند و آخر 4 سال یک تصمیم بگیرند که مثلا روحانی موفق بوده یا نه و تازه آنهم در ابعاد مختلف و با افراد متفاوت
هر کسی که مدیر می شود در جایگاه حقوقی ای که قرار دارد می تواند مستمرا مورد بررسی و نقد قرار گیرد و بسیاری از نقدها هم ربطی به تعداد سال هم ندارد. یک تصمیم ممکن است الان گرفته شود و تاثیر آن فوری و گذرا باشد. لذا نمی توان صبر کرد تا 4 سال یا کمتر و بیشتر بگذرد تا بتوان نسبت به این تصمیم صحبتی کرد.
در خصوص عملکرد کلی هم چنین فرایندی می تواند حاکم باشد. فردی ممکن است در شش ماه اول کارش موفق بوده باسد اما بعدش خراب کند و بالعکس. شاید اگر به موقع نقد می شد جلوی مشکلات بعدی گرفته می شد.
نکته قابل توجه این است که نباید اجازه نقد ندهیم. این پذیرفتنی نیست و شاید بهتر باشد بجای اینکه جلوی نقد گرفته شود پاسخ و دلایل آن منتشر شود تا در نهایت مخاطبان و کاربران ضمن شنیدین صحبت های هر دو طرف تصمیم نهایی را بگیرند
مجید
|
Korea (Republic of)
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
1
9
کارتون بسیار عالی و بدون جانبداری از شخص یا سازمانی هست.....من از شما راضیم....خدا قوت دوستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
6
آقایان و خانمهای محترم چندتا چندتا دسته و باند در شرکتها تشکیل دادن . حالا یه عده باندشون قوی است و یک عده هم فوق العاده ضعیف . به همدیگر اخبار رو میدهند . به ارتقای هم کمک می کنند هوای هم رو دارند و مشترک المنافع هستند حالا گیر دادن به برق نیوز که به مافیا وصل هستید!
کل ایران مافیاست!!!!!! مشکل اینه که منافع یکسری آدم با مدیران ارشد در هم تنیده و این کاملا طبیعی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
2
5
برنامه 90 اگر نود شد با این تعداد مخاطب٬ بخاطر حمایت از منافع عمومی ٬صبر و تلاش مضاعف بود ٬ محبوبیت بین مردم ٬ بها داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
12
مافیای صنعت برق جایی است که هر پست قیمتی دارد و اغلب منصوبان از آشنایان و همشهریهان است! همین یک جمله کافی است!
شهروند اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
1
8
متاسفانه از وقتی بحث برکناری یا بازنشستگی مدیران عامل شرکت های توزیع برقی که سالیان طولانی بر مسند قدرت نشسته اند و ول کن پست هایشان نیستند به میان آمد شاهد تکاپوی باور نکردنی از جانب حضرات بودیم به گونه ای که این حضرات پای هرکس را که می توانستند وسط آوردند( از نمایندگان مجلس بگیرید تا مقامات سیاسی لشکری و غیره) تا چند صباحی بیشتر بر اریکه تاج و تختشان تکیه زنند. از وزیر محترم نیرو و مدیرعامل محترم توانیر انتظار می رود هرچه سریع تر این حضرات را برکنار نمایند تا دیگر بنا به رهنمود رهبر فرزانه شاهد چنگ اندازی یک سری افراد بر منافع خاص که دست اندازهای اقتصاد مقاومتی هستند نباشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
1
3
مافیایی صنعت برق وجود دارد و برق نیوز هم بهتر از همه ما آنها را میشناسد
با شناختی که از برق نیوز دارم میدانم در خدمت مافیا نیستند ولی برخی از اخبار و مطالبی که می گزارند ناخواسته به مافیا بودن نمود پیدا می کند
این مافیایی که ازش اسم می بریم برایش بستن برق نیوز کاری ندارد ولی چون می داند برایش خطری ندارد کاری باهش نداره وگرنه تا الان دوام نیاورده بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
6
1
مدیر مسئول محترم باید قبول کنی شما خیلی جاها اشتباه کردی! آیا درست بود صرف اتهام یک نهادهای امنیتی به یک مدیرعامل تیتر بزنی که اختلاص در فلان شرکت! یا خیلی موارد دیگه از این دست!

درست عمل نکردی برق نیوز جان
مدیر پایگاه اون خبر را با اینکه از اتفاق رخ داده شده خبر داشتیم ولی ابتدا بقیه رسانه ها منتشر کردند و سپس برق نیوز منتشر کرد. حالبه بدانید از اینکه برق نیوز این خبر را با تاخیر منتشر کرد توسط عده ای متهم به همکاری با انها نیز شدیم چراکه معتقد بودند دلیلی ندارد وقتی یک خبر عمومی شده و رسانه های دیگر کار کرده اند برق نیوز منتشر نکند.
افشای فسادهای مالی جزو وظایف رسانه هاست و اگر هم اشتباهی رخ دهد باید جبران نماید.
رسانه یا باید به هیچ مسئله ای نپردازند ویا اگر بپردازند عده ای دلگیر و ناراحت می شوند. لذا دلیلی برای کتمان ندارد و باید واقعیات را منتشر کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
باز داری میگی باید واقعیات را گفت! ایشان صرفا یک اتهام بهشون وارد بود! شما هم می تونستی تیتر بزنی که چنین اتهامی وارد هست بهشون نه اینکه با قاطعیت مثل رسانه های دیگه تیتر بزنی اختلاص اتفاق افتاده
البته این یک مشکل عمومی تو رسانه هاست که سریعا تا چیزی اثبات نشده تیتر می زنند که فلان اتفاق افتاده!
مدیر پایگاه در این خصوص که می توانستیم تیتر ساده تری بزنیم با شما موافقیم ولی با عدم انتشارش آنهم وقتی عمومی شده موافق نیستیم. اگر هم رفع اتهام شده اند باز می توان تا حدودی جبران کرد.
وقتی بک رسانه برای اولین بار یک واقعیت را افشار می کند خودش مسئول آن است که برق نیوز رسانه اول نبوده است و ما صرفا به بازنشر پرداخته ایم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
درست میگید. منم منظورم عدم انتشارش نبود فقط نوع تیترش بود. به هر حال جای بسیار تشکر دارد که انتقادات را می پذیرید. هدف همه ما ارتقای هرچه بهتر این رسانه در صنعت برق و در نهایت توسعه کشور.
از زحمات شما هم بسیار سپاسگزاریم. امیدوارم در کارتان موفق باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
5
2
در قانون به آزادی مطبوعات اشاره شده. درست میگی
ولی مطبوعات هم باید در قبال متن هایی که میزنند دلیل داشته باشند! نه اینکه بگیم آزادی مطبوعات و شروع کنیم به طرفداری از این و اون انتخاب تیترهای جهت دار و گاهی اوقات بی آبرو کردن بعضی ها و خدای نکرده تیتر دروغ بزنیم!
مدیر پایگاه رسانه ها گاها بر اساس مستنداتی که دارند به ارائه مطالبی می پردازند که ممکنه در موارد معدودی آن تحلیل درست درنیاید که آنهم به دلیل ضعف در پیش بینی است بلکه اتفاقاتی در ساعات های پایانی می افتد و روند برعکس میشود.
اما تیتر دروغ و مطالب کذب به هیچ وجه مورد قبول و حمایت ما نبوده است و سعی کرده ایم که تاکنون نیز چنین مواردی را نداشته باشیم گرچه ممکنه دچار خطا و اشتباهی هم شده باشیم که از ان بابت هم متاسفیم و هم از کاربران خود پوزش خواسته ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
برق نیوز نگران ایشان نباش. ایشان مثل همه هواداران و چماق به دستان دیکتاتوری خواسته نهانیش گل گرفتن همه دهانهاست تا مبادا به مسند قدرت نشستگان استرس یک انتقاد کوچک را داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آقای 19:29 من اصلا منظورم این نیست که دهان ها رو باید گل گرفت. ولی در عین حال معتقدم تخریب، توهین، بی آبرو کردن افراد هم کار یک رسانه نیست. و یا بخواییم خواسته یا ناخواسته بخواهیم در خدمت افراد سودجو و یا مافیا باشیم.

ما باید توجه داشته باشیم در قبال حرف هایی می زنیم باید به ایزد منان پاسخگو باشیم. من اولا به خودم میگم و دوما دلسوزانه به سایت برق نیوز که حتما در این جهت حرکت کند. قطعا اگر برق نیوز در این جهت هم حرکت کند باز به چنین نقدهایی نیاز دارد.
انشاالله که همه ما مواظب گفتار و نوشتار خود باشیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
3
همین تیتر تونو توی گوگل هم بزنید به شما جوابشو میگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
1
6
این صنعت برق ما اینقدر بی در وپیکر شده که نباید کلا دربرش نظر داد چه برسه به انتقاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
واقعا بنده نمی فهمم. اين همه خون داده شد برای آزادی. حالا نشريه تخصصی برق حق نداشته از روی هزاران کامنتی که مشاهده کرده و خبرهايي که رسيده تيتر بزند پس آقايان پروفسورها اين همه آمدم آمدم کرديد و فيگور گرفتيد خوب يک سال گذشت. چه کرديد؟ مدت زمان کمی بود؟ هنوز خستگی نگرفتيد عزيزانم؟ خوب باشد. ما که به جز سوال کاری نکرديم؟ خدا رو شکر حکمتان را هم که نه ما می زنيم و نه ما می گيريم. حالا يک سوالی کرديم. ببخشيد غلط کرديم. گردنمان از مو هم باريکتر. انشاء الله سال دوم اگر عمری باقی بود دوباره می پرسيم که خوب دو سال گذشت و حالا چه خبر؟ رفع خستگی شد؟و امضای حکمتان خشک شد؟
یار امام و رهبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
2
4
برق نیوز یک خبرگزاری یا بنگاه خبری یا رسانه ای است مستقل، فنی و متعهد. واقعا چنین رسانه ای برای صنعت برق ضروری بود . خبررسانی که انتقادات و پیشنهادات را به بحث می گذرد و سبب می شود تا صنعت برق سالم و تخصصی تر گردد.
درج اخبار و گزارشات این سایت سبب شد تا ضمن معرفی صنعت یرق و اخبار روز آن مدیران نیز یک فیدبک از عملکرد خویش داشته باشند.
اکنون دیگر همانند سابق تندروی های سابق مدیران کمتر شده و این نتیجه عملکرد صحیح این سایت است.
کسانی که تهدید می کنند منافع نامشروع دارند و به طور نامشروع از بیت المال احتمال قریب به یقین منتفع می شوند.
اینجا جرف دل متخصصین متعهد هم منعکس می شود.
شاید این سنگ صبور صنعت برق بتواند از مهاجرت نخبگان جلوگیری کرده و مشارکت بیشتر آنها را در مدیریت سبب شود.
دست مریزاد و خسته نباشید.
به همین شکل ادامه دهید که همه متخصصین صنعت برق با شما هستند و شما نگاه امید آنها هستید.
خدا یارتان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
4
وقتی یه مشت بی سواد رو کردند مدیر اون هم با پاچه خواری و قمه کشی و وصل شدن به ارباب قدرت، اون وقت بخوان برکنارشون کنن می آن و اول بنگاه های خبری را تعطیل می کنند.
وقتی طرف ... با قمه تهدید می کنه. اگه نترسی دو هفته دیگه با کیف دلار می آد سراغت تا اینکه تا پایان آبان مجزیشو بگی.
اگه باز هم جواب نگیره انتحاری عمل می کنه و تیفوسی عای داعشی شو می فرسته سراغت تا دفتر دستکت رو بریزن بهم.
نترس برادر اینها ... کف صنعت برق هستند که بهمشون زدی گندشون در اومد. ادامه بده که جریان متعهد و متخصص صنعت برق اینا رو می فرستن.
یا علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
1
4
این مدیران رانتی دارن دست و پا می زنن. یعنی کارشونو ساختی و درست کار گردی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
2
4
شما پر مخاطب ترین بنگاه خبری صنعت برق هستید به شکلی که تقریبا همه صنعتگران برق شما را نی شناسند و اخبارتان را دنبال می کنند. همه خوشحال هستند که حرف دل آن ها را منتشر می کنی.
ادامه بده و ما دوستتان داریم.
مخالفین منتفعین نامشروع و لابی گرهای ... صنعت برق هستند. اینها پول خرج می کنند تا بمانند.
نترس و ادامه بده. بدان که بروی یعنی مرگ دموکراسی در برق.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
2
جناب وزیر این وامانده ایی که از منصب گرفته بودیشونو برگردکندی دارند از پول سیستم استفاده می کنند نا کسانی که موقع رفتنشان خبر نوشتند را حذف کنند.
از در بیرونشون کردی و از پنجره آوردیشون تو. نابودگرهای ۲ آمدند.
محمد صدقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
1
8
به نام خدا
کسانی که تحمل نقد را ندارند و در مدت مدیریتشان افراد چاپلوس و بله قربان گو عزیز و ارتقا یافته اند و افراد مستقل و صاحب رای گوشه نشین و یا طرد گردیده اند و از کیسه بیت المال با جذب اقوام بعضی حضرات و یا دادن امکانات شرکت به از ما بهتران برای خود روابط خریده اند و متاسفانه هر روز بزرگتر شده اند و اعتبار مسندهای امانت داده شده به آن ها صرف بزرگتر شدنشان به لحاظ مالی و روابطی گردیده است در واقع مافیا هستند که امید داریم هر چه سریع تر دستشان کوتاه و نسبت به تخلفاتشان رسیدگی های لازم صورت پذیرد. رسانه می تواند انعکاس واقعیات نگاه کارمندان حضرات و میزان واقعی محبوبیتشان باشد. شاید که فرصت توبه و ندامت برایشان فراهم گردد.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
2
3
میبینیم اگر سایت وزین برق نیوز اطلاعات سالم و دقیق را در اختیار خوانندگان محترم میگذارد چنان بر اشفته میشوند که معلوم است چرا دردشان امده است اقای دانشمندی که از ... وارد سیستم شده است بررسی گردد چندین پروزه تکراری برای شرکت های توزیع تعریف کرده و پروژه را ... که الان بدون ازمون در کنارش استخدام نموده است و همین موضوع باعث شده است مخصوصا از اقای مهندس ... حمایت جانانه کند بررسی گردد چند پروژه 100میلیون تومانی از شررکت توزیع استان ... گرفته است ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
5
من نظر دوستمون در بالا رو کمی اصلاح کردم :
مافيا همون اقلیتی هستند که از يک چيز با تمام وجود حمایت می کنند و اکثريتی که در مورد مسائل مرتبط با خودشون خاموش هستند و فقط نظاره می کنند
مسافر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
1
آقا حرص نخور
مشکل این مملکت... هستش. قلب سیستم مریضه. همه چیز رو مریض کرده.
بخث برق فقط نیست. آب ونون مردم هم خرابه. اینکه با هر تعویض رئیس جمهوری و مجلسی بدبختی های مملکت تموم نمیشه، بخاطر مشکلات ... هستش. یه حصار نامرئی با هزار عنوان و بهانه دور خودشون کشیدن، یه کلمه چیزی بگی صد تا تهمت بهت میزنن.

بیخیال
شاد باش و ادامه بده.

اگه طرح توربین بادی معلق رو بتونم صنعتی کنم بیشتر در خدمت شما هستم.

*نظر منو منتشر نکردی هم عیب نداره، بهونه میشه براشون. گفتم بدونی دردمشترک داریم...
سرشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
7
مافیائی که در صنعت برق و توزیع هست شاید نظیرش فقط در شهرداری باشد و در هیچ کجای دیگر نیست. پیمانکاران کدام صنعت برای خودشان تشکل صنفی دارند و برای وزارتخانه تکلیف و خط مشی تعیین می کنند و هر روز با وزیر و معاون وزیر و مدیران ارشد صنعت برق ملاقات و مذاکره می کنند؟ این در حالی است که کارکنان صنعت برق از داشتن هر گونه تشکل صنفی مستقلی منع و محروم شده و برای ملاقات با مدیران ارشد صنعت برق جهت ارائه طرحها و نظرات و انتقادات و پیشنهاداتشان باید ماهها در صف انتظار بمانند و نامه هایشان همیشه بی جواب بماند. یک سر این مافیا در سندیکای صنعت برق است و سر دیگرش در شرکت های توزیع و شرکت توانیر . در این مدیریت مافیائی مدیران نقشی دوگانه ایفا می کنند. این سندیکا همیشه بزرگترین طلبکار دولت بوده و هر چه طلبش صاف شده بعد از مدتی سرجای اولش بر گشته است. به همین خاطر این عجیب نیست که دبیر سندیکای صنعت برق بطور همزمان دبیر و رئیس هیئت اجرائی کنفرانس بین المللی برق بعنوان بالاترین نشست علمی صنعت برق هم باشد و به این ترتیب با جمع کردن علم و ثروت در یکجا معمای قدیمی علم بهتر است یا ثروت را برای همیشه حل کرده است: علمی که در خدمت جمع کردن ثروت نباشد هیچ کابرد دیگری ندارد! مدتها است که علم و ثروت در صنعت برق در قالب پروژه های تحقیقاتی نان و آبدار به هم گره خورده اند پروژه هائی که برای کشور و صنعت برق اگرچه آب نداشته اما لااقل برای مدیران صنعت و استادان دانشگاه نان داشته است.
مدیر پایگاه نیاز به یاداوری می باشد که دبیر کنفرانس بین المللی برق سالهاست این سمت را دارد و مسئول برگزاری کنفرانس بین المللی برق است ولی فقط دو سال است که دبیر سندیکای صنعت برق شده است
آنتی مافیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
4
مافیا اونایی هستن که میان بنگاه های خیریه میزنن که نقاب زیبایی به صورت داشته باشن
بعد با اون نقاب خیر بودن میرن نیروگاه هارو زیر قیمت به .. و ... میفروشن
کلی پیمانکارهای سفارشی از احداث نیروگاه پست گرفته تا پیمانکار نیرو انسانی و غیره به سفارش ایشان هستش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
0
كار برق نيوزيها گاهي يك بام دو هواست چرا نميدونم!!!!!اگه انتقاده ونظر سنجي، بايد برا همه مديران ومسوءلان وزارت نيرو باشه چرا فقط عده اي خاص زير سوْال ميرن !!!بقيه زير ميزي رد ميشن؟ يكساله وچند ماهه مديريت برق تهران عوض شد خداروشكر همه راضي هستند كاراها رو رواله هيچ مشگلي نيست الحمدلله معجزه اي كه ميخواستيم رخ داد خدا بهشون اجر بده برق نيوز راضي باشه همه راضي اند شكراً لله
درد آشناي برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
0
اگر بگوئيم در صنعت برق مافيايي وجود ندارد زهي خيال باطل
درد آشناي برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
0
اگر بگوئيم در صنعت برق مافيايي وجود ندارد زهي خيال باطل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
مافیای برق خود شما هستید سانسورچی ها.
اصلن یک سوال دارم
هدف از راه اندازی این سایت چیست
مدیر پایگاه اهداف متفاوتی دارد که یکی از آنها را می توان شفاف سازی در صنعت برق ذکر کرد. البته تیمی که این پایگاه را راه اندازی کرده است تلاش دارد تا با تکیه بر توان تبلیغاتی این سایت فعالیت های اقتصادی شفاف و مشخص خود را گسترش دهد.
در خصوص سانسور هم اگر جایی محبور به سانسور شده ایم پوزش می خواهیم اما متاسفانه قانون اجازه انتشار هر مطلبی را نمی دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
خواستی مافیا را بشناسی به خبر کد 17325 تحت عنوان کشف جسد حلق آویز شده مدیر یک شرکت توزیع برق در ایران مراجعه کن و کامنت ها رو بخوان ... شاید یکی از اینها رو بشناسی ...
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار