کد خبر: ۲۲۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
در بخشنامه بازنشستگی اختیاری در شرکت های وابسته وزارت نیرو، مسائل انگیزشی و رفاهی این قشر به ورطه نابودی کشیده شده و زمینه بازنشستگی آنان با تحقیر و مجازات فراهم می گردد. با نگاهی به مجموعه قوانین اداری مربوط به حقوق و مزایا، پاداش‌های رفاهی، ادامه خدمت و بازنشستگی و... بین شرکت‌های دولتی (تابعه) و وابسته (به اصطلاح خصوصی) می توان تبیعض‌ها را مشاهده کرد.
سرویس صنعت برق نیوز: امروزه چندین نسل علمی از زمان مدیریت دستوری و خشک جان تیلور می‌گذرد و مدیریت سازمان‌ها و نحوه رفتار با سرمایه‌های انسانی چندین دوره تکامل را طی نموده است. در همه کشور‌ها و سازمان‌های روبه رشد و مسؤل نگاه به منابع انسانی نگاه هزینه‌ای محض نیست بلکه در باور آن‌ها عامل انسانی محور تحول، سودآوری و بالندگی سازمان آنهاست و برای استفاده بهینه و بهره ور از این سرمایه‌های بی بدیل اعتبارات مالی قابل توجهی اختصاص می‌دهند.
 
اما در وزارت نیرو بخصوص شرکت‌های وابسته آن نه تن‌ها خبری از این گونه برنامه‌ها نیست بلکه درجهت معکوس درحال ساقط کردن انگیزه‌ها در نیروی انسانی می‌باشند. با نگاهی مقایسه ای به مجموعه قوانین اداری مربوط به حقوق و مزایا، پاداش‌های رفاهی، ادامه خدمت و بازنشستگی و... بین شرکت‌های دولتی (تابعه) و وابسته (به اصطلاح خصوصی) می توان به راحتی تبیعض‌ها را مشاهده کرد.

در این بین افراد با سابقه ۳۰ سال و بالاتر علاوه بر ضررهای مالی گاها نیز مورد هتک حرمت قرار می‌گیرند و هر روز هجمه به این افراد بیشتر و دایره حضور آنها تنگتر می‌شود.
 
وزیر نیرو قبلا با ابلاغ بخشنامه‌های مربوط به بازنشستگی اختیاری در مرحله اول تکلیف ۲۰ روز مزایای تشویقی افراد با سابقه بالاتر از ۳۰ سال را روشن کرد.
 
اخیرا در بخشنامه جدیدی بازنشستگی اختیاری (بند ۹ کسر ۴۵% هزینه‌های انگیزشی و رفاهی) که صادر شده است مسائل انگیزشی و رفاهی این قشر به ورطه نابودی کشانده شد و در یک اقدام نوآورانه زمینه بازنشستگی آنان با تحقیر و مجازات فراهم گردید.
 
دربند9 بخشنامه قدیم و بند 7 بخشنامه جدید شرکت ها مجاز شده اند که معادل 15% افراد بازنشسته (تعداد حداکثر5 نفر) را هرسال با تصویب هیئت مدیره از شمول جرائم این بخشنامه ها معاف کنند اما در اغلب موارد، هیئت مدیره این شرکت ها این بخشنامه را منحصر به افراد خاصی کرده و علیرغم وجود نفرات متقاضی دیگر، اقدامی برای بهره مندی سایر مدیران یا کارکنان از این موضوع نمی شود.
 
ضمن توجیه پذیر بودن خروج افراد با سابقه و اشغال پست‌های آنان توسط نیروهای جوانتر و گذشته از هدر رفت ارزش تجربه‌ای که توسط این افرادبا سرمایه همان سازمان‌ها کسب شده، و حتی صرفنظر از رفتار تبیعض گونه بین افراد عادی و مدیران عامل، اعضاء هیئت مدیره و معاونین شرکت‌های مذکور در اجرای این بخشنامه، این گونه برخوردها، پالس بی اعتمادی به افرادی جوانتری که بعد‌ها به سن بازنشستگی اختیاری می رسند خواهد داد این درحالی است که تهیه کنندگان و متولیان چنین بخشنامه هایی اغلب خود بیش از 30 سال سابقه داشته و هنوز حاضر به بازنشستگی نشده اند.
 
اگر به اصول مربوط به حفظ کرامت انسان‌ها وقعی نمی‌نهید لااقل اندکی در اصول حاکم بر مدیریت سرمایه‌های انسانی که در کتاب‌های مدیریت وجود دارند تأمل کنید تا اینگونه چوب حراج بر اعتبار وزارت نیرو و کارکنان شرکت‌های وابسته زده نشود.
 
نقدی بر بخشنامه بازنشستگی اختیاری شرکتهای وابسته/ بیش از این حرمت پیشکوستان را پایمال نکنید 
 
نقدی بر بخشنامه بازنشستگی اختیاری شرکتهای وابسته/ بیش از این حرمت پیشکوستان را پایمال نکنید 
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
8
4
با سلام
حالا شما چه اصراری دارید که یک بازنشسته، بازنشست نشه؟!!!
باید برای تحول و پیشرفت کارکنان بالای 30 سال سابقه بازنشست بشن که جا برای جوانان باز شود.
این یک کار در وزارت نیرو فقط مثبت بوده است.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of)
دوست خوبم، شما که اگر سکوت کنید اشکالی نداره!
وقتی موضوع را کامل نمیدانی!!!
اول این قانون برای تجمیع سوابق هست! و فقط مخصوص شرکتهای وابسته و تابعه! وگر نه خود آقایون بخشنامه نویس را ببینی با سابقه 40 سال هم بعضا مشغول کار هستند.
در مورد تجمیع یعنی سوابق جبهه و سربازی اونهمه مشقت و سابقه شاگردی درب دکان پدری هم جزو سوابق باشه ! که بی انصافی مضاعف هست!
سوابقی که پول آن را شخصا پرداخت کرده ای حالا بخواهی ضرر آن را بدهی ! یعنی آنکه سربازی نرفته و جبهه و نرفته و مجروح هم نشده و سوابق مجروحیت اونهم اضافه نشده !!! اون اینجا برده است !!!
ولی اون کس که این ها را کشیده است باید مشمول جریمه شود! واقعا بی انصافی است.
بله برادر عزیز! کسی با اشتغال جوانها که قطعا خود این بازنشسته هم در منزلش حتما یک یا دو تا تحصیلکرده بیکار داره که به فکر شان باشه!
موضوع اینکه وزارت خانه با این کار که در هیچ یک از وزارتخانه ها انجام نشده و چه بسا تشویق های چند صد میلیونی برای بازنشستگی گذاشته اند، و بازنشسته خود را با دلی خوش رهسپار دورانی دیگر از زندگی کردند .
بله برادر خوبم، اینکار مثبت که نیست هیچ! جز بازنشسته را با دلی خون و بی انگیزه و دل مرده تحویل جامعه میکند.
آنچه اعتراض همگی را در بر دارد تجمیع سوابق هست! وگرنه سی سال خدمت صادقانه در صنعت برق در همه عنوانین آن قابل قبول بود و پاداشی در خور توجه تا 100 ماه هم میتوانست بهتر و با انگیزه ای بهتر برای بازنشستگی هم باشه.
ببخش برادرم ! اینگونه هست موضوع! که اعتراضی شده است . بدان. خدانگهدارت باشه.
محسن
| Iran (Islamic Republic of)
اگر از چیزی خبر نداری بهتر که در باره آن اظهار نظر نکنی . این موضوع فقط بخاطر تجمیع کلیه سوابق بیمه ای افراد می باشد که در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته.به وزارت نیرو ربط نداره که فردی رفته نظام وظیفه خودش را از جیبش پول داده خریده و حالا جزو سابقه این شخص قرار بدهد و با اجبار این شخص را بازنشسته کنن.یا شخص در مغازه پدرش کار کرده و بیمه پرداخته و حالا وزارت نیرو این سابقه را حساب کنه و بگه باید بازنشسته شوید.و اگر بازنشست نشدید جریمه پرداخت کنید. این تکریم پیش کسوتان صنعت برق نیست .اینها تهدید و تحقیر پرسنل زحمتکس است.که هنوز 30سال سابقه خدمت شان در وزارت نیرو به اتمام نرسیده ولی با این بخشنامه بالاجباربازنشسته می شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
پاسخ به محسن
متاسفم برای مملکتی که شما با این سن و با این همه مشکل در اشتغال همچنان اصرار داری که حق با تو است چون مشکل بقیه به تو ربطی ندارد ولی بقیه باید به فکر تو باشند. شما رفتی دوره سربازیت رو خریدی با پول خودت که زودتر بازنشسته بشی و از اساس هم برای همین هدف این طرح را اوردن نه اینکه سرمایه گذاری و امروز هم گردن کلفتی کنی
شما چه در جبهه چه در شرکت بابات چه در وزارت نیرو و چه هر جای دیگری کار کرده اید سی سال خدمت کرده اید و نباید اجازه دهند بیش از این جای یک نفر را اشغال کنید. من که فکر می کنم حقوق شماها مشکل شرعی دارد و بهتره از مراجعه خودتون هم سوال کنید چراکه واقعا ظلم بزرگی در حق جوانترها و بیکاران انجام می دهید.
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
5
سلام با تشکر از همکاران در برق نیوز که مشکلات ما کارکنان که 30سال در نیروگاه کار کرده ایم وحالا می خواهیم بازنشسته شویم کرامت ما را با این بخشنامه از بین می برند از شما بابت پی گیر ی شما تشکر می کنیم
سعید
|
United States of America
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
5
سلام و خسته نباشید خدمت سرویس صنعت برق نیوز، دست شما درد نکنه.
بابا ایول، خداییش یه اقایی که هم شما میشناسیدش هم ما ها . ولی اسمش را نگم بهتره . اومده بود نیروگاه توضیح بده که چرا این بخشنامه را صادر کرده یا برای یک کاره دیگه درست نمیدونم ولی اولا خودش دیگه نمیتونست راه بره چه برسه کار کنه !!! فکر کنم سابقه اش 40 سال به بالا بود. دوما وقتی موضوع سربازی و خرید اون و جبهه را گفتیم ... خودش بنده خدا به فکر رفت که ای داد و بیداد اینها را نمیدونستیم.. ولی خودشون هم نمیدونستند چی کردند ... حالا هم نمیدونند چی بکنند منتظرند کادر وزارت خونه عوض بشه .. یک متممی چیزی بزنند و این تجمیع را تمام کنند. باز هم تشکر از برق نیوز
نوري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
3
با سلام. اينکه بعد از 30 سال بايد بازنشسته شد تا نيروهاي جديد جايگزين شود بسيار صحيح و منطقي است . ولي دستور اقاي وزير اگربراي اين امر باشئ نه نابودي وزارت نيرو بايد اول خودشان و سپس کليه مديرانشان بازنشست شوند زماني که امثال ما استخدام شديم آقاي جمال آريائي جزء مصاحبه کنندگان بود و آقاي مهاجري بايد چمدانش را ميبست ولي اين دو و امثال اين آقايان نسخه ميپيچند براي ديگران. و اين با صداقت آقاي وزير نميخواند.
بعلاوه چرا نبايد افراد بعد از سي سال با احترام بازنشست شوند بلکه با تهديد و توهين.
متاسفانه در دولت تدبيرو اميد همه چيز وارونه تعبير ميشود.
سعیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
5
با تشکر از برق نیوز
در بقیه وزارت خانه ها هر شاغلی که بخواهد بازنشسته شود با کرامت بالاتری به افتخار بازنشستکی قرار می گیرد انتظار داریم که سوابق داخل صنعت برق ملاک بازنشستکی قرا گیرد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
1
0
با امید موافقم ؛ چرا باید یک مدیر جای یک نیروی کار جوان رو بگیره ؟
کار مثبتی صورت گرفته
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
5
سلام، با کمال تشکر از برق نیوز. افرادی که این بخشنامه ها را صادر می کنند نه تنها سودی به برق نرسانده اند بلکه با صدور این دستورات باعث آشفتگی روانی کل کارکنان صنعت استراتژیک برق شده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
4
3
اینکه گفته افراد بالای سی سال باید با حفط کرامت بازنشسته بشن درست ولی خودشون کاری می کنند که به زور اونا را بیرون کنند
برادر من خودت به سن بازنشستگی که رسیدی ول کردن و اینقدر اویزون نشو
بله همه مشکل دارند
تو با همون حقوق بازنشستگیت هم میتونی زنده بمونی بزار بقیه هم زنده بمونند
فقط تو زن و بچه و مکل مالی داری
به واله ما جوانان صد برابر شما مشکل داریم
شما حداقل توی جوانی یه حالی کردید و یه کار و باری داشتید ما چی
ول کنید برید دیگه
من یکی راضی نیستم کسی حقوق بازنشستگی بالای سی سال بگیره و اگر جای من یکی رو گرفته باشه حقوقش حلال نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
کسیکه فرق بین زنده بودن و با کرامت زندگی کردن یک باز نشسته را نمی داند همان بهتر که بیکار باشه و نتواند در بخش دولتی کار پیدا کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برای شما فرق زنده بودن و با کرامت زندگی کردن است برای ما بیکارها فرق بین با ذلت و خفت زندگی کردن و عادی زندگی کردن است.
نمی خواهید پذیرید جای بقیه را گرفته اید. شما هر تجربه ای هم که داشته باشید و هر اثرگذاری هم که داشته باشید نباید بیش از 30 سال تحت هر عنوانی کار کنید. برای رفع یک مشکل که قرار نیست چند مشکل دیگر درست کنید. ما به شدت به وزارت نیرو و دولت بابت بی توجهی به ما جوانان و بیکاران اعتراض داریم که شما رو زودتر بازنشسته نمی کنند
ثابتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
5
در شرکت توانیر سالهای قبل تشویق برای افرادی که می خواستند بازنشسته گردند بود ولی سالهای اخیر برای اینکه پرسنل بخواهند بازنشسته شوند جریمه می گذارند این روش مناسب برای کارکنان صنعت برق نیست از اطلاع رسانی شما تشکر می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اقا خجالت بکشید پچطور روتون میشه توی این شرایط که مملکت با بحران اشتغال مواجه شده از این حرفا بزنید
چرا مناسب کارکنان صنعت برق نیست؟ الان تکلیف ماها چیه؟
شما با این همه حقوق و مزایا راضی نیستی بازنشسته بی و ما باید از بدبختی و بیکاری عمرمون تباه بشه
یه کم از هزینه های بیخودت کم کن تا هموطنت هم بتونه زندگی کنه. پسر و دختر تو باید براشون زندگی فراهم باشه ولی برای بقیه نباید فراهم بشه
این چه استدلالیه آخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
1
0
حالا باز اینا خوبن اینایی که جذب وزارت نیرو شدند و واگذار شدند به بخش های خصوصی .موقع بازنشستگی که شاید یه رویا باشه هیچی بهشون نمیدن بغیر از حقوق تامین اجتماعی
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
4
ضمن تشکر از نگارنده مقاله به نظر میرسد:1- بعضی از افراد داخل وزارت خانه از نیروهای دارای صلاحیت کارکرد، و سنشان به 60 هم نمیرسد وحشت دارند و میخواهند نیم نگاهی که در برخی از پرسنل جدید برای انجام کار صادقانه در شرکت بوده را از بین برده و نیامده به فکر بعد از دوران 30 ساله خدمت خود بیافتند و اینگونه افراد عملا" برای شرکت فاقد کارائی شده و بیشتر بفکر جذب افکار بیرون از شرکت بشوند
2- برابر قانون پرسنل تا سن 65 سالگی میتوانند در شرکت مشغول با شند و کسی حق پایمال نمودن حقوق متعارف پرسنل را ندارند و بنا براین میتوان از دیوان عدالت اداری پیگیر ملغی نمودن بخشنامه غیر قانونی را نمود
3- چطور میشود افرادی که بیش از 40 سال سابقه خدمت دارند برای نیروهای تا 30 سال درخواست بازنشستگی اجباری را بدهند و خودشان همچنان مشغول بکار باشند
4 شنیده میشود بعضی از این آقایان تصمیم گیرنده سابقه خدمت واقعی خود را کتمان نموده و ارائه نمی نمایند یا به شکلی حذف میکنند که میتوانند توسط پرسنل شرکتها شناسایی و در این اظهار نظر درج نمایند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
6
4
یک مشت نیروی فرتوت و ناکارآمد. واقعا مشخص نیست نویسنده این مقاله با چه انگیزه ای قلم فرسایی کرده است. داداش من اینهمه فوق لیسانس و دکتر بیکار و متقاضی به کار داریم. جان مادرت بگذارید این بخت برگشتگان هم نانی دربیارن . همسری اختیار کنن و مثل آدم زندگی کنند. این جوانان نگون بخت در مقابل پدر و مادر و اعضای فامیل احساس سربار بودن و شرمساری می کنند. پول مترو و لباس و موبایلشان را از پدر و مادر می گیرند. تحت شدیدترین فشارهای جنسی هستند. امروز مثل 30 سال پیش نیست. ماهواره و اینترنت و صحنه های آنچنانی در کوچه و خیابان تا دلتان بخوتهد به وفور یافت می شود. این بیچاره ها چگونه ازدواج کنند. تو را به ابوالفضل انصاف داشته باشید.بی خیال باباو این برادران و خواهران بالای 30 سال هم بهتر است کمی به فکر قبر و قیامت باشند و دست از مال اندوزی بردارند. یاعلی
پاسخ ها
یاشار
| Iran (Islamic Republic of)
کسیکه اینقدر بی ادب است همان بهتر که بیکار باشه.این افراد حکم پدر تورا دارند با این همه سابقه تو چگونه به خودت اجازه می دهی توهین کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شما خودتون احترام با سابقه تر از خودتون را نگه نمی دارید بعد توقع دارید بقیه احترام شما را نگه دارند؟
بجای تقابل لطفا در پی دلیل این برخوردها باشید. ماندن بیش از حد یکجا و دل نکندن از سیستم موجب شده چنین نگاه های سمت شما بیاید.
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
4
با سلام خدمت برق نیوز عزیز،
دست مریزاد بر نویسنده و تحلیل خوب و دوست داشتنی از کرامت یک بازنشسته.

و اما برادر "ناشناس" من !
مقصر دانستن دیگران همیشه خیلی آسان است. میتوانی تمام عمرت را به مقصر دانستن دنیا بگذرانی، اما بِدان مسئولیت تمام موفقیت ها
یا شکست هایت فقط با خودت است. این را یادت نره تا بگم برات.

وقتی هم سابقه های من اومدیم سرکار که با زخم بر تن از جنگ تحمیلی اومدیم ... نیروگاهی که واحدهاش در اثر جنگ داغون شده بود برادر من.
الان هم دعوا برای بیشتر از سی سال خدمت نیست بخدا!!! ... بحث بر تجمیع سوابق و عدم کرامت یک بازنشسته که تمام جوانی اش را اینجا در حساس ترین و نوک پیکان و منشا همه وزارت خانه ! یعنی نیروگاهها تلف کرده و حالا باید اسیر بخشنامه ای خام و نپخته باشد.
بله عزیز، به قدر کافی نیروی جایگزین گرفته اند که تا سالها نیرو نگیرند بس است. تو ناراحت استخدام جدید نباش. والسلام
قادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
1
4
این آقایی که به عنوان ناشناس داره در زیر این خبر کامنت می گذارد و مشخص است همه کامنتهای ناشناس را یکنفر گذاشته بهتر سکوت کنه .البته این ادبی مطلبی می باشد که می خواهم به نگارنده فوق اظهار کنم . وگرنه در ادبیات بفرمائید ،بنشینید ، و بتمرگ ) هر سه یک معنا می دهد.اولاً پرسنل خدوم وزارت نیرو مسئول ایجاد اشتغال نیستند.دوماً وزارت نیرو خیریه نیست مادر تمام صنایع است.سوماً کسی که فوق لیسانس یا دکترا داره و بیکاره از بی عرضه گی خودشه که از همین حالا آویزان بخش دولتی می باشد . آگر در حد فوق لیسانس و یا دکترا علم و تخصص داشته باشد چیزی که فراوان است کار.منتها آقایان رفته اند یک مدرک پولی از یک دانشگاه بی ارزش و یا جعلی خریداری کرده اندو حالا مدعی هستند که کار بلد هستند.نه آقا از این نوع فوق لیسانس ها و دکترها در محیط کار اینجانب بسیار زیاد هست که فرق بین کتلت و .. . گاوی را نمی دانند. آقای ناشناس بیش از این اظهار فضل نکن.اگر تحصیل کرده ای که البته بعید می دانم لحن یک آدم تحصیل کرده در باره پیشکسوتان یک صنعت بزرگ نباید اینگونه باشد.شما نه بخشنامه را می شناسی و نه می دانی که اعتراض پرسنل از بابت چیست .پس دهانت را ببند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
سخت نیست بفهمیم کسی هم که به این کامنت ها پاسخ میده یک نفره و داره در ساعت های مختلف نظر میگذاره
من جوان به این خاطر به دولت روحانی رای دادم که مشکل اشتغالم رو حل کنه به این رای دادم که امثال شماها که بیش از سی سال دارید کار می کنید را با احترام و فوری بیرون کنه و بزاره ماها هم نفس بکشیم
چرا امثال شماها باید ماهی 5 میلیون بگیرید ولی ما از بیکاری بیگاری بکشیم. تو را بیرون کنند دو نفر میارن با ماهی 2.5 هم اون دونفر راضی هستند و هم دو خانواده شکل میگیره و نون میخوردند و هم اینکه مطمئنم این نیروهای تازه نفس هم از لحاظ تخصص هم از لحاظ خلاقیت هم از لحاظ انرژی و نیروی کار و... از شما بهتر کار می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
از طرفی تشت بی عرضگی ماها سالهاست بخاطر مدیریت خوب امسال شماها از بام افتاده
ما هم عرضه داریم و هم تلاشمون از شماها بیشتره ولی ببینید امثال شماها با این سیستم چکار کردید همه ما به این روز افتادیم
شماها برید کنار بزارید جوانها بیان قول میدیم حداقل از شماها بهتر این سیستم رو مدیریت کنیم
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
4
ما کارکنان نیروگاه ها تا زمانیکه زیر نظر توانیر بودیم از یک قانون و با حرمت بالاتری برخوردار بودیم از زمانیکه زیر نظرشرکت مادر تخصصی نیروگاهها شده ایم تبعیض و ناعدالتی بسر می بریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
6
لطفا بفرمایید مدیر منابع انسانی آقای مهاجری چند سال سابقه دارند که برای دیگران بخشنامه صادر می کنند
مجاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
2
ضمن تشکر از نگارنده محترم و نظریات دوستان عزیز، مشکل اساسی این بخشنامه این است که همکارانی که در خارج از سازمان دارای سابقه بیمه هستند و هیچ هزینه ای از این بابت بر دوش شرکت تحمیل نشده است باید جریمه زحمات گذشته را بپردازند.
جانبازانی که در جبهه خدمت نموده ند و سوابق خود را منتقل نموده اند نیز مورد بیمهری قرار میگیرند.
ضمنآ بخشنامه فوق مغایر مصوبه مجلس در حمایت از جانبازان است که ایشان را مجاز میکند تا 35 سال بتوانند خدمت کنند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
2
2
باسلام در شرکتهای زیز مجموعه وتابعه باید گروهی باشند که سوابق کلیه همکاران ان شرکت را خارج نموده وبدون هیچگونه اغماضی برابر قانون افرادی را که بیش از قانون سابقه دارند را حکم بازنشستگی آنها را صادر نمایند مثلا در شرکت توانیر افرادی هستند که خارج از شرکت سابقه داشتن وامتیازات آن را هم گرفته اند ولی الان که باید بازنشسته بشوند ،حاضر به بازنشسته شدن نیستند وهیچگونه تخصصی هم ندارند در صور ت لزوم بفرمایید تا نام آنها اطلاع رسانی شود.
محمدجعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
4
سلام فقط میتونم بگم تشکر که یکی در وزارت خانه حرف دل ما را زده . من هم کارگری هستم که تجمیع سابقه یقه من را گرفته.
خواهش میکنم پیگیری کنید. من که بلد نبودم متن به این خوبی از حال دلمان بنویسم ولی شما خوب نوشتید. چرا این وزارت خونه اینجوری دست مزد ما را داره میده . بخدا بی انصافیه. همین
بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
3
سلام : خدمت همکاران عزیز در برق نیوز به عرض برسانم در مورد بخشنامه وزیر نیرو مبنی بر بازنشستگی ؛ اینجانب می خواهم بازنشسته شوم مراجعه به کارگزینی نیروگاه کرده ام می گویند چون یک سال سابقه در یک شرکت دیگر داشته ام وهیچگونه ارتباطی با این شرکت نداشته باید جریمه بشوی نزدیک به 20میلیون تومان خواهشمندم نسبت به اصلاح بخشنامه اطلاع رسانی نمایید ما می خواهیم بازنشسته شویم ممنون ار اطلاع رسانی شما عزیزان
از کارکنان توزیع توزیع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
4
سلام ضمن تشکر از برق نیوز هیچ کس منکر این نیست کسی درداخل صنعت ۳۰ سال کار کرده باید وحتما بازنشسته بشه ولی زمانیکه همه در نوجوانی یا در هنگام تحصیل باارامش واطمینان خاطر دغدغه مالی نداشتند و شخصی که به جهت تامین نیاز مالی مجبور به کارکردن بود والان با این بخشنامه کذایی به علت تجمع سوابق بیمه ای باید به اختیار خودشو بازنشسته کنه اون هم با۲۲یا ۲۳ سال سابقه درداخل صنعت ظلم نیست اینایی که چنین بخشنامه ای رو تدوین کردند چرا برای شرکتهای وابسته نسخه میپیچند بیایید واز خدا بترسید واین بخشنامه رو لغو کنید و هرکسی که بسابقه ۳۰ درداخل صنعت رسید بصورت اتوماتیک بازنشسته کنید مانند تامین اجتماعی
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
4
با سلام و تشکر از نگارنده محترم مقاله و برق نیوز، بعضی دوستان به مشکل بیکاری جوانان اشاره میکنند باید به ایشان و وزیر محترم گفته شود که آیا میخواهند مشکل عده ای را با زیر پا گذاشتن حقو قی که قانون مشخص نموده حل کنند؟
کارمندی که در یک کارگاه دیگر دارای سابقه بیمه است و سوابقش را جمع آوری کرده است و شرکت هیچ هزینه ای از این بابت پرداخت نکرده چرا باید حالا مورد تنبیه قرار گیرد؟
کارمندان مشمول قانون کار مجازند تا 65 سالگی ادامه کار دهند در حالیکه افرادی با سن 54 سال و سابقه 27 سال در شرکت بعلت جمع آوری سوابق و سربازی مورد تنبیه قرار میگیرند که یقینآ غیر قانونی و ناعادلانه است.
از وزارت نیرو خواهشمندیم در این بخشنامه تجدید نظر کنند و فقط تدابیر تشویقی را مورد نظر داشته باشند نه با ضایع کردن حق عده ای بخواهند مشکل دیگران را حل کنند.
اسدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
4
آقایی که تحت عنوان ناشناس مشغول سم پاشی و جو سازی بر علیه همکاران خدوم و زحمتکش و پیشکسوت صنعت برق کامنت گذاری میکنی خدا را شکر که بیکار هستی و همکار ما نیستی .همکارنیستی و اینقدر زیر پاکشی می کنی وای به روزی که افراد بی شخصیتی مثل شما بخواهند همکار ما شوند .خدا به داد ما برسه.
عابد مجتهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
6
من به عنوان یک یک مهندس با 24 سال سابقه کار که با توجه به سابقه کارم نمیتوام نسبت به این موضوع بی تفاوت باشم جملاتی را عرض میکنم و خواهش دارم اجازه ندهید انسجام بین خانوادگی مجموعه وزارت نیرو مخدوش شود:
1-خیلی عقلانی و منطقی است که نسل های قدیمی تر جای خود را با جوانترها عوض کنند تا هم معظل بیکاری حل شود و هم فکرهای جدیدتر وارد سیستم ها بشوند اما نباید افرادی که جوانی و سرمایه عمر خودرا در سازمانشان صرف کرده اند با ناراحتی ودل چرکین خدمت را ترک کنند لذا بهتر است به جای روش های تنبیهی به روش های تشویقی روی آورد تا این افراد با علاقه مندی و رضایت خاطر محل خدمت را ترک نمایند.
2-یکی از راه های حفظ وحدت سازمان و حفظ حرمت افراد با سابقه انتقال آرام و عزت مندانه این افراد به مشاغل سازمانی متناسب با سن آنهاست.به عنوان مثال انتخاب پست های مشاوره برای افراد در سال های آخر خدمت آنها.
3-بنظر می رسد وقتی افراد مطابق با قانون کار و تأمین اجتماعی میتوانند تا 35 سال خدمت و 60 سال سن خدمت کنند ابلاغ بخشنامه هائی مانند بخشنامه فوق میتواند نوعی قانون شکنی توسط وزارت نیرو باشد و افراد بتوانند به مقامات قضائی شکایت کنند و حتی ممکن است حاکم هم بشوند.بنابر این پیشنهاد میشود وزارت نیرو مطابق با بازه زمامی فوق کمی تحمل به خرج بدهد وبخشنامه های یادشده را ملغی نماید.
4-بعضی ها با پرداخت مبالغ کلان سوابق بیمه ای خارج از وزارت نیرو را خوشان خریداری کرده اند حالا واقعا به حساب گذاری این سوابق اخلاقی ،قانونی و شرعی است.
5-درد دل ها و نظرات کامنت های فوق مربوط به تمام افراد ذینفع است که ممکن است اصلا برق نیوز را نشناسند و آنرا نخوانند بنابر این پیشنهاد میکنم این موضوعات به صورت مناسب یا از طریق برق نیوز یا با انتخاب نمایندگانی از شرکت ها در کل کشور به اطلاع وزیر محترم رسیده تا به نتیجه مناسب بیانجامد زیرا این بخشنامه ها واقعا نسنجیده و غیر کارشناسی هستند و زیبنده مردمی نیستد که از ا قدام حماسیشان در رأی به رئیس جمهور محترم زمان زیادی نمی گذرد.
با احترام مجنهد
ارسلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
3
با تشکر از مسئولین برق نیوز بخاطر پیگیری این موضوع ، ظاهراً چز شکایت بر علیه وزارت نیرو و بانیان صدور این بخشنامه در دیوان عدالت اداری و یک محکمه صالح راه دیگری باقی نمانده است.ما پرسنل نیروگاهها این مشکل را با مراجع بالاتر یعنی دفتر مقام معظم رهبرانقلاب و دفتر ریاست جمهوری وهم از طریق مجلس محترم شورای اسلامی درمیان گذاشته ایم و تا حصول نتیجه مشغول رایزی و پیگیری می باشیم. حداقل انتظارمان از مقامات عالی رتبه نظام و بخصوص شخص ریاست جمهوری این است که شخصا به این مسئله ورود کنند و این بخشنامه غیر متعارف را باطل اعلام فرمایند.سوم اینکه در خصوص جانبازان و ایثارگران مجلس محترم قانون وضع کرده است که تا 35 سال سابقه می توانند به کار ادامه دهند چرا در این وزارتخانه بر خلاف مصوبه مجلس ایثارگران را می خواهند از سیستم تصفیه و بیرون کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خود رییس جمهور این آقا را برای وزارت نیرو انتخاب کردن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
0
1
سلام و تشکر از برق نیوز
آقای وزیر اگر میخواهد مشکل بیکاری را حل کند، بهتر است بجای پایمال کردن حق پیشکسوتان، خودش با ۴۰ سال سابقه و ۶۰ سال سن جایش را به جوانان بدهد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
0
امیرکبیر به داد ما برس!
بنام کمک به جوانان میخواهند حق و حقوق ما را پایمال کنند..
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
1
حمید
ضمن تشکر فراوان از عمل مسولانه مدیر مسؤل محترم برق نیوز برای تهیه این متن زیبا . دوستان اظهار نظرهای خوبی کرده اند اما فکر نمیکنم آن مقام های مسؤلی که باید این متن ها را بخونند وقت کنند و بخوانند یا اگر بخونند ترتیب اثزی بدهند بنابر این با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از کارمندان و کارگران و حتی مدیران از این بخشنامه ها متضرر می شوند وحتما تا به حال این متن را نخوانده اند من خواهش دارم افراد ذینفعی که این متن را خوانده اند اولا خودشان کامنت های در چهارچوب منطق به این متن اضافه کنند و به هرکس هم که می شناسند برای اقدام مشابه اطلاع رسانی بنمایند.از برق نیوز هم خواهش دارم در صورتی که صلاح میداند به این موضوع که موجب گرفتاری روانی و مادی قشر بزرگی از افراد در شرکت ها شده است در این حد اکتفا ننموده و موضوع را به شخص وزیر محترم منعکس نماید یا خودش یه نظر سنجی طراحی نمایدتا بلکه با ابطال این بخشنامه های خان ومان برانداز فرجی ایجاد شود.البته اگه امکانش باشد نامه هائی به صورت دسته جمعی تهیه و بطور مستقیم برای وزیر ارسال شود.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
با سلام و قدردانی از برق نیوز
از همکاران محترم خواهشمندیم،
در صورت دسترسی به نمایندگان محترم مجلس، حق کشی که وزیر نیرو در حق پیش کسوتان و ایثار گران در مورد اجرای بخشنامه بازنشستگی انجام‌میدهد را اطلاع رسانی کنیم.
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
آقاي وزير آقا فرمودند توليد و اشتغال نه بازنشستگي وتحقير و توهين و اشتغال،50% قضيه رو اشتباه فهميدي در زمينه توليد کاري نکردي شانس آوردي صنايع خوابيده است والا؟؟؟
محمدباستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
0
باسلام به استحضارجوانان محترم می رسانم که باتحقیروتحمیل وتغییربازنشستگی اختیاری به اجباری مشکل بیکاری حل نمی شودوکشوری ازنظراقتصادی بالنده است که افرادش تا65سالگی کارکنندازطرفی ازنظرقانون کارمی توان تا35سال کارکردواقطع مزایای مستمرخلاف مقررات است
ساسان رستگاریان فرد
|
Germany
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
0
0
والا من دلم میخواهد با بیست و پنج - شش سال سابقه بیمه بازنشسته بشوم .مگر بد است که تا جوانتر هستیم بازنشسته شویم؟ مگر باید پیر و فرسوده شویم تا بازنشسته مان کنند؟ هر چه زودتر بازنشسته شویم کمتر کار کرده و زودتر (وسالهای بیشتری)ازبیمه حقوق می گیریم .خب چه بدی دارد ؟
ساسان رستگاریان فرد
|
Germany
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
0
0
والا من دلم میخواهد با بیست و پنج - شش سال سابقه بیمه بازنشسته بشوم .مگر بد است که تا جوانتر هستیم بازنشسته شویم؟ مگر باید پیر و فرسوده شویم تا بازنشسته مان کنند؟ هر چه زودتر بازنشسته شویم کمتر کار کرده و زودتر (وسالهای بیشتری)ازبیمه حقوق می گیریم .خب چه بدی دارد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
1
فردی که سربازی و جبهه را خریده هم انسان منظمی بوده و هم خدمت گذار جامعه و حق این نیست که اقایان مهاجری و کرم رضایی و صائبی که خود بیش از همه سابقه دارند این چنین عمل کنند بخدا بایستی در برابر همکاران صدیقشان پاسخگو باشند .
رفتیم جبهه را پیگیری کردیم که خدمت سربازی فرزندمان کمتر شود وهیچ ادعایی نداشتیم آنهم افرادی شبیه آقای .... آمدند و قوانین معافیت را به نفع خودشان تغییر دادند . آقایان به شما هیچ امیدی نیست . فقط ازجناب وزیر تمنا دارم امتیازات را کامل تا آخر سال بدهند ما میرویم و پشت سرمان نگاه نمی کنیم .دو ستان میگویند تا آقای ... هست درست نمی شود.
غلامرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
مشکل اصلی اینه که به یکباره به شما بگن سه ماه دیگه باید تصفیه حساب کنی و بری - همه کسانی که حقوق بگیر و درامد ثابتی دارند با این قانون متاسفانه تمام برنامه ریزی که برای گذران زندگی دارن به هم میریزه تصور کنید کسی که قسط داره به صورت یکباره حقوقش نصف بشه مطمعن باشید کسی که الان ریس اداره هست باید برای گذران زندگیش بره مسافر کشی کنه اخه مثلا میگفتن یکسال دیگه بازنشسته ای تا بشه یه کاری کرد همه کسانی که قدرت دارن هم استثنا کردن و الا مطمعنا وزیر کوتاه می امد
امیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
شمارا به هرمقدساتی قسم به دادایثارگرا ن وزارت نیروبرسید.
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
وزیر محترم نیرو بالای 35سال سابقه چگونه رطب خورده منع رطب کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
0
0
این 2ماه نیم اردکانیان واولیا می گذرد و خودشان دوباره یک کارمند ساده میشوند که بدترین دوران را برای وزارت نیرو رقم زدند و چهره بسیا بدی از دولت اصلاحات به جا گذاشتند واین بازنشستگی به اصطاح اختیاری و بی حرمت کردن پیشکسوتان اول تا دو ماه دیگر نسیب خودشان میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
0
0
بازنشستگی اختیاری موقعی میشود که نفر خودش سوابق بیمه تامین اجتماعی بیاورد طبق ماده 76 ولی کسی که درخواست نداده و30سال اداره پر نشده و سوابق بیرون شرکت ربطی به کارفرما ندار د چگونه بصورت خودسرانه مزایایی رفاهی 45% بصورت غیر قانونی قطع کرده آن و در وزارت نیرو ماده 76تامین اجتماعی لغو واقدامات غیر قانونی خودسرانه رواج پیدا کرده از برق نیوز خواهشمندیم جواب این بی قانونی را بگیرد و وزارت نیرو و شرکتهای تابعه جگونه برنامه ریزی روی حساب های شخصی بیمه‌ای پرسنل نموده آمد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار