کد خبر: ۸۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
در سال اخیر به وضوح مشاهده کردیم که تغییرات و انتصاباتاحساسی مدیران، استفاده غیر صحیح از ظرفیت مدیران و هدف گذاری های غلط منجر به ایجاد حباب در صنعت برق شد. هرچند که عدم بکارگیری و به حاشیه راندن متخصصین متعهد، بزرگترین ضعف صنعت برق در سال های اخیر بوده است.
سرویس صنعت برق نیوز: یادداشت ارسالی یکی از کاربران برق نیوز- در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نیاز به همزبانی و همچنین همدلی مدیران صنعت برق با دولت ضرورت داشت تا دولت تدبیر و امید بتواند با تکیه بر مدیرانی شایسته به خواسته های اسناد بالادستی نظام و نیز مردم پاسخ دهد. ضمن اینکه رای ملت مبنی بر تغییر ساختار میان دستی برای دستیابی به اقتصادی مقاوم، حفظ آرمان های شهداء و هوشمندسازی کشور بوده است و لذا باید زودتر از اکنون این تغییرات صورت می پذیرفت.

دولت نمی توانست با زبانی دیگر تدبیر نماید و لذا تغییرات شرط لازم بود و است، هرچند که صنایع کمتر در سیاست ورود می نمایند ولی سیاست علاقه ورود به صنایع را به وفور دارد. چراکه پشتوانه، حیاط خلوت و زیربنای سیاست، اقتصاد و تکنولوژی است. اما چه میزان خود مدیران سیاست زده هستند یا ابزار سیاسی بازان می گردند خود جای تعریف و تفسیر دیگری دارد که در این مقال نمی گنجد.

صنعت برق کشور همواره دارای کارشناسانی زبردست بوده که به خوبی بر شرایط کار احاطه یافته اند و با بضاعت خود و حد امکانات در دسترس شگفتی ساز بوده اند. نشانه این امر آن است که نوسانات مدیریتی کلان صنعت برق هرگز نتوانست بر رشد و بالندگی آن تاثیر گذارد، هر چند که مدیران ضعیف تر با زاویه افق کوچک خود دست انداز هایی ایجاد نمودند که برطرف نمودن آنها هم هزینه پرسنلی داشت و هم هزینه مالی شگرف که بر بدنه دولت تحمیل گردید.

بدون شک همگان اشراف دارند که دولت های جمهوری اسلامی در بدترین شرایط متعهد به پایداری شبکه برق بودند و با سرمایه گذاری های کلان توانستند برقی مطمئن و بدون خاموشی تاثیر گذار را مخصوصا در سال های گذشته تحویل مشترکین دهند.

دولت های کنونی و سابق هرگز در صنعت برق کم نگذاشته اند اما مدیریت در صنعت برق همیشه به این اعتماد واکنش مثبت نشان نداد و همه مشکلات را بیشتر یا همواره بر کسری بودجه می دانست. این نکته همیشه درست نبوده و در غالب موارد مدیران هزینه ای که سررشته تخصصی در صنعت برق نداشتند، ندانستن یا کم دانستن خویش را دلیل بروز مشکلات ندانستند و همواره مشکلات مالی را سد راه می دانستند و تحریم ها را.

اگرچه در سیستم های کنترل و حفاظت  برخی تجهیزات پیشرفته نیروگاه ها و پست های انتقال و فوق توزیع وابسته به واردات هستیم اما در شبکه های توزیع و نیز خطوط انتقال تقریبا خودکفا هستیم. همه اینها دلیل بر بدهی ها و زیان های انباشته صنعت برق نباید شود، بدهی هایی که در سالیان اخیر هرباره همچون آواری بر صنعت برق فرو ریخت و برخی معاونین و مدیران ناکارآمد بدون شک عامل بروز این مشکلات بودند. شاید تاثیر مدیران هزینه بر ایجاد این مشکلات بیشتر بوده تا تحریم ها و مشکلات واردات.
 
نمی شود به یک نخبه بدون استدلال صحیح خوراند که بگویید راندمان نیروگاه های ما بالای 37.5 درصد است و تلفات را هم یک شبه جهت ارضاء نظر شایستگان به زیر 10 درصد می رسانیم.
صنعت برق دارای نخبگان علمی، دانش آموختگان از دانشگاه های معتبر و با تجربه و نیز ایثارگرانی که سمبل اقتصاد مقاومتی، تعهد و شایستگی فنی و علمی هستند، هست. اینها داشته های ارزشمند صنعت برق هستند که پشتوانه حداکثری دولت هم این توانمندی را مضاعف می نماید. با همه این اوصاف هرگز در سالیان اخیر سیستم های منابع انسانی صنعت برق نتوانست با این دست متخصصین بخوبی ارتباط برقرار کند چراکه تعامل با نخبگان که قدرت درک واقعی دارند مشکل تر شایدباشد.

نمی شود به یک نخبه بدون استدلال صحیح خوراند که بگویید راندمان نیروگاه های ما بالای 37.5 درصد است و تلفات را هم یک شبه جهت ارضاء نظر شایستگان به زیر 10 درصد می رسانیم. آنها غالبا در کارها برنامه ریزی می نمایند، هدفگذاری می کنند و در چارچوب مصالح کشور ونظام بهترین مسیر را برای نیل به ایداه آل ترین هدف انتخاب می نمایند. یقینا نخبگان و ایثارگران جستجوی بهترین روش را می نمایند تا اقتصاد مقاومتی غیروابسته به صورت حداکثری تحقق یابد.

در سال اخیر به وضوح مشاهده کردیم که تغییرات و انتصاباتاحساسی مدیران، استفاده غیر صحیح از ظرفیت  مدیران و هدف گذاری های غلط منجر به ایجاد حباب در صنعت برق شد. هرچند که عدم بکارگیری و به حاشیه راندن متخصصین متعهد، بزرگترین ضعف صنعت برق در سال های اخیر بوده است. اینطور می توان استنباط کرد که مدیران اخیر را هرچه از آنها می خواستند می گفتند می شود اما در عمل هیچ وقت آن مهم تعریف شده، تحقق نمی یافت. نمونه آن این است که در زمان معاون سابق وزارت نیرو از متولیان تولید خواسته شد تا متوسط راندمان واحدهای تولیدی را به 40% برسانند و آنها هم پذیرفته بودند. دلیل آن هم این بود که نگفتند نمی شود تا بمانند، مثل مدیر عامل شرکت توزیع ایلام که ظاهرا گفته بود امکان رسیدن به تلفات زیر 10% نیست و همین گفته شفاف او منجر به خشم مدیر بالادستی شد و برکنار گردید. این موارد شاید در برخی از واحدهای نیروگاهی هم اتفاق افتاده باشد.

برق نیوز-چرا صنعت برق از نخبگان و ایثارگران در هرم مدیریتی استفاده نمی کند؟
همانطور که استحضار دارید پس از جنگ تحمیلی بسیاری از نخبگان ایثارگر یا ورود به دانشگاه ها داشتند و یا مشغول کارهای اجرایی شدند. دولت سازندگی از این ایثارگران زیاد استفاده کرد و در سمت های مختلف از توانایی های آنان استفاده نمود اما عده ای حاشیه نشین مزور که فرصت طلب نیز بودند یا با چسبیدن به این عزیزان یا با تخریب آنان آرام آرام در صنایع و برخی ادارات دولتی ریشه دواندند.

 از طرفی می بایست از تمامی افکار و سلیقه ها در کشور حمایت می شد و آنها از این فرصت برای رشد استفاده کردند. غالب این افراد نیز دارای پتانسیل علمی نبوده و یا از دانشگاهی معتبر فارغ التحصیل نشده بودند. برخی از آنها نیز در اوایل انقلاب با ورود بدون کنکور به مراکز آموزشی مدرکی معادل هم دست و پا کرده بودند. بنابراین این افراد سیاس توانستند در دولت های بعدی رشد بیشتری داشته و کم کم در دولت اصلاحات حضور نخبگان ایثارگر کم رنگ تر شده بود. البته این موضوع به دولت ها و سیاست گذاری آنها ربطی نداشت و برعکس تمامی دولت ها و نظام واقعا خواستار حضور پررنگ نخبگان و ایثارگران در هرم های مدیریتی بودند و هستند ولی همیشه خواسته های خوب حاکم نیستند و افرادی هستند که خویش را بر سیستم تحمیل می کنند. در دولت سابق نیز تلاش شد تا ایثارگران و نخبگان بیشتر در هرم های مدیریتی باشند اما باز هم نشد.

ناگفته نماند که با کم رنگ تر شدن حضور نخبگان ایثارگر در صنایع و دوایر دولتی، قرارگاه هایی نظیر خاتم الانبیاء در صحنه سازندگی نیز فعال شدند. آنها توانستند به خوبی سدسازی، عمران و راه سازی، احداث پالایشگاه و فعالیت در فازهای مختلف پروژه ها و تاسیسات نفتی  ودریایی و غیره چهره شوند به طوری که در چندسال گذشته غربی ها به شدت نگران شدند و نمی خواستند ایران یک مولد قوی یا حتی همانند چین شود. بدین منظور تهدیدها شکل گرفت و پیرو آن انواع تحریم های کمرشکن اجرا شدند، صرفا به این خاطر که ایران نباید قطب اقتصادی شود.

بنابراین اگر دولت نتواند از وجود نخبگان ایثارگر و نخبگان علمی به خوبی استفاده نماید آنها چنان توان و اراده ای دارند که شگفتی ساز شوند و لذا چه بهتر که دولت این بار به طور جدی از وجود آنان استفاده نماید. البته گاهی نخبگان دلسرد جلای وطن می کنند که این واقعا غم انگیزاست.

البته دولت کنونی که دولت تدبیر و امید است و رئیس جمهور هم فردی است کاردان احتمالا تلاش خواهد کرد تا نخبگان و ایثارگران مجددا برای اجرای کارهای مدیریتی به صحنه باز گردند چرا که در غیر نشود سیستم نمی تواند مدیریت جهادی را برای استیلای اقتصاد مقاومتی استقرار دهد.

لازم است اضافه کنم که صنعت برق و وزارت نیرو خوش شانس بودند که وزرایی ایثارگر، متعهد و متخصص در سالیان گذشته بر مسند کار داشتند. مهندسین بیطرف، فتاح قره باغ، نامجو و خود مهندس چیت چیان از افرادی هستند که نه تنها جنگ را به خوبی مدیریت و هدایت کردند بلکه دارای پتانسیل و توان بالایی بودند. شاید تنها ضعف هگی آنها عدم شکل دهی و سازماندهی نیروهای موثر، نخبه و ایثارگر بود تا بتوانند از وجود آنها بیشتر استفاده نمایند، استفاده ای که بی شک کمک شایانی به وزارت نیرو می کند.

بی شک معاونین سه گانه یا شاید دوگانه فنی توانیر، که احتمالا در آینده نزدیک شاهد شکل گیری دو شرکت مادر و تخصصی تولید و توزیع باشیم، باید از توانمندترین، متعهدترین و متخصص ترین ارباب جمعی صنعت برق باشند. این موضوع در رابطه با مدیران پایین دستی آنها هم صدق می کند. کسی که مدرک می گیرد باید کنکور داده باشد، پشت میز دانشگاه نشسته باشد، پایان نامه داده باشد و فارغ التحصیل شده باشد.

اصلی ترین موضوع این وجه، کنکور است که در صنعت برق هنوز مدیران بسیاری هستند که یا در مقطع لیسانس و یا بالاتر یا کنکور نداده اند و یا رشته مرتبط با مهندسی برق قدرت را نگذرانده اند و لذا تجربه آنها همانند تجربه یک فرد غیر متخصص است. شاید بتوانند برخی عنواین را درست بیان کنند اما بی شک در مفاهیم و ایجاد چشم اندازها قصور دارند. هرچند دولت قبل این مهم را اشاره کرد و کمتر عمل کرد اما دولت مقتدر تدبیر و امید می داند و می تواند با استفاده صحیح از متخصصین، متعهد و چه بسا ایثارگر با تجربه بدهی های سرسام آور صنعت برق را به حداقل رسانده، تلفات برق را به طور واقعی کاهش دهد و نه روی کاغذ بلکه عملا راندمان واحدهای حرارتی تولیدی را به 38% نزدیک کند.

نباید فردی را متولی کاهش تلفات منصوب کرد و او روی کاغذ تلفات را به ما 15% تحویل دهد (البته این نظر کارشناسان مستقل است که تلفات در سال های اخیر حدود 15% نبوده است) و به پادش این کار نه چندان درست او را مدیر عامل یک شرکت توزیع منصوب کرد. اگر دلایل دیگری موجه برای انتصاب او بود که صحیح ولی اگر این دلیل، منجر به این گونه انتصابات می شد باید بسیار برای صنعت برق نگران بود. اشتباه بزرگتر آن است که همان مدیر را مدیر عامل برق منطقه ای منصوب کنیم.

آیا می دانیم که یک مهندس برق که حدود 20 سال در شبکه توزیع بوده چگونه می تواند یک شبه از سیستم های اتوماسیون نیروگاهی و پست ها و نیز سیستم های حفاظت سر در آورد؟ آیا او برج، فونداسیون برج و سیم کشی خطوط انتقال را می شناسد؟ چگونه می تواند حداقل بر مناقصات این دست پروژه ها نظارتی کامل داشته باشد؟ آیا او شرکت های تعمیرا ت انتقال نیرو را درک می کند؟ آیا در شرایط حساس می تواند کارگشا باشد یا باید نظرات کارشناسان و مدیران پایین دست را با سعی و خطا جمع بندی کند و تصمیم سازی نماید؟ آیا مطالعه این موارد نیاز به تجربه و سابقه ندارد؟

بدون شک آرش صنعت برق باید از افرادی متخصص، متعهد و با تجربه و نخبگان و ایثارگران در مجموعه مدیریتی استفاده نماید و با یک ساختارسازی صحیح ضمن کاهش بدهی های انباشته، توسعه ساختار صنعت برق، کاهش تلفات سرسام آور، افزایش راندمان واحدهای تولیدی، بتواند برای حصول به چشم اندازهای اسناد بالادستی نظام و نیل اهداف اقتصاد مقاومتی بدون شائبه و دغدغه اهداف را محقق سازد.

کمانگیر صنعت برق باید بداند که سیاست های صنعت برق در استفاده از متخصصین در سابق شاید بیشتر مبتنی بر ارضاء نظر برخی نمایندگان مجلس بوده و یا شاید برخی مدیران قبلی لابی گری را بیشتر می پسندیدند که این دست مشکلات پیش آمد و او باید کمتر به بیرون صنعت برق نگاهی داشته باشد و باید متکی به توانمندی های صنعت برق باشد. او باید شیوه مدیریت مدیران اخیر صنعت برق را بدقت مطالعه نموده و از اشکالات موجود در روش  آنها که کم هم نبوده تجربه ای نو نسازد.

صنعت برق برای نیل به اقتصاد مقاومتی تنها باید با تکیه بر کارشناسان خبره و متخصصین با تجربه و صد البته نخبگان و ایثارگران به عنوان دو بال پرواز، سیستم مدیریت جدید بسازد.

در پایان ضمن تجلیل از شخصیت آقای مهندس حائری باید بگویم شخصیت دیپلماتیک صنعتی ایشان بیشتر بر سایر جنبه ها و توانایی های ایشان می چربید و تنها ضعف عمده ایشان را به داشتن مدیران پایین دست ضعیف فنی می دانم.

 برای مدیر جدید توانیر که جوانی کارکشته و متخصص هستند آرزوی موفقیت می کنم و یقین دارم نیروی جوانی ایشان می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف نماید به شرط آنکه در دام برخی سیاسان و سالوسانی که بر حلقوم صنعت برق چنگ انداخته اند گرفتار نشود.

انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۸
همکار برق در شرکت های وابسته به توانیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
5
3
من موافقم چون خود آقای حائری لیسانس فیزیک بوده اند و با معرفی توانیر بدون کنکور رفتند مثل برخی مدیران دیگر مهندسی معادل برق در مقطع فوق لیسانس از دانشگاه شریف گرفتند. مثل ایشان در صنعت برق مخصوصا بین مدیران بسیارند. ضمنا معاونین تولید و توزیع ایشان هم از موسسه صنعت آب و برق لیسانس معادل گرفتند و اینگونه بر بدهی صنعت برق انباشتند.
اکنون اگر تراز شرکت های توزیع را ببینیم می بینیم که همه ساله بر بدهی انباشته آنها افزوده می شود. ضمن اینکه شرکت های تولید و برق های منطقه ای هم بسیار کم راندمان یا زیان ده هستند.
بنابراین این تغییر ضروری بود.
کماندست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
3
4
یکی تعریف می کرد رفت پیش آقای حائری گفت چرا مدیر دفتر فنی تولید باید کارشناس فیزیک باشد اون که برق را نمی فهمد، مکانیک را نمی شناسد و ... و کلی حرف زد. بعد دید کمی تغییر حالت در این مدیر ایجاد شد. از یکی از همکاران پرسید موضوع چیه؟ ایشون گفت بنده خدا خود مهندس حائری لیسانس فیزیک داره و با معرفی توانیر رفت یک مدرک معادل مهندسی هم گرفت مثل خیلی مدیرهای دیگه.
و این دوستمون گفت عجبببببببببببببب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
من جای دیگه هم عنوان کردم
عصر عصر ارتباطات هست. با یک جستجوی ساده با اسمش هم عنوان پایان نامه لیسانس و عنوان فوق لیسانس توی کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف رو میتونید پیدا کنید، در هر دو دوره دانشجوی دکتر رنجبر بوده، مقالات هم که به کنار، اونم زمانی که هنوز کارمند وزارت نیرو نبوده ، از سال 78 هم تدریس رله و حفاظت در دانشگاههای خواجه نصیر و پلی تکنیک و دانشگاه تبریز هم به کنار. تنها چیزی که درش هیچ شکی نیست سواد ایشون هست. اما خدا وکیلی زشته و دور از معرفت که تا وقتی یک نفر هست به به و چه چه میکنن و بعدش به دور از انصاف حرفهایی به دور از حقیقت به ایشون میبندند. البته ظاهرا این رسم شده در بین ما. واقعا این حرفا از کجا در میاد ریشه در چی داره، کاشکی حرفهایی که میزنیم کمی به اثرات و حقیقت اون توجه کنیم. آخه کجا میشه 15 سال یکی از سختترین درسهای برق قدرت را درس داد بعد بگن طرف مدرک معادل داشت یا ..... چرا غلو میکنین. برق نیوز شما هم جایی که به صلاحت هست سانسور میکنی و جایی که اصلا صحت نداره پخش میکنی. اگه شما پایگاه اطلاع رسانی هستی باید به حق اطلاع رسانی کنی نه به ناحق
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
2
3
باسلام خدمت همکاران گرامی صنعت برق ،نظر آقای دکتر که فرد دانشگاهی و با صنعت برق همکار می باشند، با نظر بسیاری افرادی که درصنعت برق کار کرده اند ،هماهنگ است!صنعت برق بعنوان صنعتی دانشپایه و با رویکرد مدیریتی تکنوکرات در زمینه های مدیریتی و بهره مندی از تکنولوژی بصورت اصولی می بایست نسبت به دیگران حداقل در کشور خودمان پیشگام باشد!و لازمه این کار بزرگ ،ایجاد تحول و پارادیم شیفت با توجه به وضعیت کج دار و مریز و وصله و پینه ای و .... حاکم بر آن بود! مدیریت این جریان بزرگ و نو نیاز به تجربه دارد که قطعا آقای مهندس فلاحتیان صاحب این تجربه در صنعت برق هستند و سنجیده آنرا مدیریت خواهند کرد!
محفوظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
2
6
با نقطه نظرات جامع جنابعالی موافق هستیم . در طول سال 93 تمامی انتصابات مهندس حایری بنا بر توصیه نمایندگان بوده است . توجه شود که هیچکس منکر دخالت نمایندگان در اکثر قریب به اتفاق انتصابات در کشور نیست . اما واقعیت اینست که این موضوع تا پارسال در صنعت برق به این اندازه نهادینه نشده بود . مدیران عامل منصوب شده توزیع در ایلام و کهکیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری و قزوین هیچکدام حتی در ستاد شرکت توزیع نبوده و در جریان ابتدایی ترین مصوبات هیات مدیره نبودند . متاسفانه چند تا از این عزیزان حتی رشته تحصیلی آنها برق نیست . و کارشناس امور در شهرستانهای تابعه بوده اند . مهندس حایری مسیری را می رفتند که به گواه اکثر کارشناسان خبره در صنعت برق , همان مسیر سیاست زدگی محض و نابودی صنعت برق بود. اینکه مدیر شرکت توزیع یا برق منطقه ای تغییر کند که امری درست است و اتفاقا یکی از اشکالات اساسی به صنعت برق ، فرتوت بودن بدنه مدیران عملیاتی آن از جمله مدیران برق منطقه ای و توزیع است. ما اگر قرار است مدیر عامل کنونی تغییر کند و در آن مجموعه بواسطه حضور فردی ناآشنا به ابتدایی ترین اصول مدیریت آن مجموعه و نا آشنا به اصول ابندایی برق در راس مجموعه بنشیند یک فاجعه رخ داده است. و نتایج این تغییر زیانبار در سالیان آتی رخ می نماید. اینکه چرا مهندس حایری بعنوان نیرویی تحصیل کرده و با تجربه " و البته قابل احترام در صنعت برق" ، حاضر به انجام چنین عملی گردید همان موضوعی است که مدیران جدید سکاندار صنعت برق باید واکاوی کنند تا در این مسیر قرار نگیرند.تغییرات در هر مجموعه ای از جمله صنعت برق لازم است اما انتخاب افراد توانمند، متخصص و متعهد که وامدار سیستم باشند نه وامدار نمایندگان مجلس و عوامل بیرون از صنعت ، بسیار مهتر از انجام تغییرات است.
در جواب ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
2
3
در پاسخ به ناشناس عرض شود رفتیم رو وب سایت کتابخانه دانشگاه شریف و همایون حائری را سرچ کردیم چیزی نیامد. این هم لینک آن:
http://library.sharif.ir/parvan/searchStandard.do;jsessionid=A2C9ADFF072C177FD8B4CE27DA4AA8F3?action=simple

پس الکی نگویید فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس برق شریف است.
هر مدیری می تواند در دانشگاه های دولتی درس دهد این دلیل داشتن مدرک مناسب او نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز حدسم درست بود که گفتم اگر میتونی جستجو کن احتمالا چیز دیگه ای جستجو کردی
http://ee.sharif.edu/~amranjbar/dissertation2.html
لطفا به دو تا مطلب نگاه بفرمایید تاریخ و عنوان
http://ee.sharif.edu/~amranjbar/dissertation2.html
در جواب ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
0
2
عزیز دل برادر چرا مغلطه می فرمائید، البته ببخشید این لینک هایی که فرستادید هر دوتا مربوط به دکتر رنجبر هستند نه کتابخانه دانشگاه شریف.
ثانیا : هر کسی که با دکتر رنجبر پایان نامه بگیرد ایشان در رزومه خویش درج می کنند، چه این فرد از دانشگاه آزاد باشد چه از علمی کاربردی، چه از شریف یا حتی کسانی که مثل مهندس حائری با مدرک معادل و سهمیه مدیران رفته اند.

اگر نمی دانید جهت اطلاع عرض می کنم که در دهه 70 بیشتر مدیران و برخی کارشناسان با معرفی صنعت برق به دانشگاه ها رفتند و مدرک فوق لیسانس معادل گرفتند و این ربطی به فوق لیسانس با کنکور ندارد.
ضمنا ایشان لیسانس فیزیک دارند.

این مدارک دال بر قوی بودن یا نبودن نیست اما بدانیم که لیسانس فیزیک و ریاضی در جای خود بسیار بارزش هستند ولی اگر بخواهند کنترل صنعت برق را بدست بگیرند بسیار خطرناک هم خواهد بود.
درددل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
1
یادم هست در همایش ارتباط با صنعت سال مهر سال 92 جناب حائری سخنرانی فرمودند و گفتند که ... بعضی ها در باد مدرک خود خوابیده اند....
سوال اینجاست که چه کسانی مدرک دارند و پست به آنها نمی دهند یا وارد همفکری صنعت برق نمی نمودند، چرا؟ چون جناب حائری وقتی می بیند نخبه ای به مدیرانی که توسط دکتر در مصاحبه بالا توصیف شده است می تازد تا صنعت برق را نجات دهد، ایشان فکر می کند این نخبه مغرور است و به مدرکش می نازد.
جناب حائری وقتی نظر و فکر شما و زاویه دید شما اینقدر است مباید حتی رئیس یک گروه هم می شدید چه برسد به اینکه به مدیریت این شرکت بزرگ برسید و طوری رفتا رکنید تا شما را مدیرانتان استاد خطاب کنند!
شما در چه چیزی استاد هستید؟ لابی گری؟

اگر چه ظاهری آرام دارید اما چرا جای پای بزرگان گذاشتید؟ کاش سناتور کاتن یک نظری درباره شما هم می داد. او که به دکتر ظریف با آن همه دانش و اعتبارش تاخت و صرفا نرفتن جبهه او را دستاویز کرد.
شما که نه مدرک درست و حسابی دارید و نه جبهه ای رفته اید پس چه مزیتی داشتید که مدیرعامل شدید؟
آیا تجربه شما کافی بود؟

البته شما به عنوان یک فرد برایمان عزیز هستید اما قبول کنید که کارکتر مدیر عامل توانیر را نداشتید.

شما انتصاب هایی داشتید که ما را متاسف کرد.

در ستاد توانیر مدیران و معاونینی که آوردی آیا اصلا صلاحیت این سمت ها را داشتید؟
اپراتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
3
کلا آقای حائری وقتی می دید متخصصین یکی رو نقد می کنند و می گویند خوب نیست، ایشون آن فرد نقد شده را پست می داد. نمونه اش مدیر عامل کنونی برق باختر است.
نظریه پرداز برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
2
من با این موضوع موافقم که مدیر عامل توزیع استان مرکزی نباید اصلا مدیرعامل آنجا می شد چه رسد به اینکه مدیر عامل برق باختر شود. ایشان توزیع را خیلی خوب نمی توانند مدیریت کممد. او که آمارسازی کرد زمانی که در دبیرخانه کاهش تلفات بود و گفت تلفات برق حدود 15% است چرا در توزیع نماند و به منشور اخلاقی حائری پایبند نبود تا تلفات را به زیر 10% برساند؟ خودش از همه بهتر می فهمید که این کار دیگر شوخی وبازی با کاغذ نیست.

حالا او از برق منطقه ای چه می فهمد؟ اصلا تا حالا پاش به نیروگاه باز نشد که بشه رئیس مدیر نیروگاه شازند! اصلا تا حالا وارد پست انتقال شد؟ اصلا رله های حفاظت زیمنس و ای بی بی رو دیده تاحالا؟ اصلا رله چیست برایش؟

من که اخیرا دیدمش، دیدم دائم داد و بیدا می کنه. ظاهرا ناتوانی او باعث شده کههارت و پورت کنه و هی به این و اون می گه بیرونشون کنید! وای دددددمممم
دستاوردهای جناب حائری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
2
بدهی که در صنعت برق در سه سال گذشته به بار آمد و اکنون به حدود 25000 میلیارد تومان می رسد، تلفات بالا که حداقل 25% است اگرچه برخی می گویند 37% است و وزارت نیرو می گوید 21.25% است در حالی که حائری می گفت 12.5% است؟؟؟؟!، راندمان پایین نیروگاه ها، هزینه های صر ف شده زیاد، بریز و به پاش ها، تا حد تعطیلی پژوهشگاه نیرو رفتن، عدم چذب نیرو، عدم استخدام نخبگان و...

اینها از دستاوردهای مهندس! حائری و معاونین تولید و توزیع ایشان است و مدیرانش.
دانشجوی دکترای امیرکبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
2
می گویند ح[...] ظاهرا دانشجوی دکترای برق امیرکبیر هم با همین سهمیه های مشکوک شده اند!
مدیر عامل های با مدرک نامعتبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
3
خیلی مدیر با مدرک دکترای نامعتبر استخدام کرد. نمونه آن مدیر عامل نیروگاه ن[...]
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
1
سلام
کلیات را اقای موسوی خوب گفتند و بنظر من طول مدت مدیریت اقای حایری بسر آمده بود. نویسنده بعضی از جاها بی انصافی کرده اما مساله مهم این است که ایا کارنامه اقای کردی در برق باختر بهتر از اقای حایری است واقعا شهامت تغییرات در بدنه صنعت را با افراد با سواد واقعی دارد . بعنوان یک ایرانی امیدوارم ایشان در کارشان موفق باشند و با آبرو این پست را مانند بقیه مدیران قبلی تحویل دهند
کارشناس نیروگاه بزرگ بخار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
1
1
بعد از مهندس بهزاد حائری فکر کرد عددی است و خواست با جوینت شدن به وزیر محترم معاونش را دو دره نماید که البته ابن معاون یک مهندس برق قدر بود و زیرک و حائری را با کمک وزیر و پرسنل خدوم صنعت برق و کارشناسان متخصص که اصلا از حائری، مهندس پ... و مهندس خ.... و مدیرانشان راضی نبودند چون اصلا آنها هیچ کدام مهندس نبودند را بیرون کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
1
خداوکیلی کسی ... رو اصلا به عنوان کارشناس استخدام می کنه چه برسه به اینکه بگیره بذارتش معاون ...؟!!! من وقتی اونو تو تلویزیون یا تو نیروگاه می بینم میگم ما چقدر بدبختیم که این آدم بشه رئیس ما؟!!!...

آقای حائری می دونی این آقا کی بود و کی هست؟ خودت حتما دیدی مدیر عامل نیروگاه گازی تو بندر عباس رو چطوری عوضش کرد! آبروی ساکت پور رو برد.
آقای مهندس کردی تو رو به خدا این آدما رو از صنعت برق بریز بیرون.
آمار حائری و معاونینش در یک نگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
2
در زمان حائری که البته پیشاهنگ متولی تولید او بود رکوردهای زیر به ثبت رسید:
1- در تولید دی اکسید کربن در جهان هشتم هستیم. (http://www.eia.gov/countries/country-data.cfm?fips=ir)
2- با مصرف روزانه بالغ بر یک میلیون و دویست هراز بشکه معادل نفت پالایش شده در نیروگاه ها جزء اولین مصرف کنندگان بزرگ سوخت فسیلی در صنعت برق جهان هستیم که راندمان واحدهای تولیدی ما به شدت پایین است.

3- تنها حدود 47 هزار نفر در صنعت برق مشغول به کار هستند در صورتی که 42 میلیون نیروی کار داریم و درصد بیکاری ما بسیار طاد است و بالای 25% است. در حالیکه تقریبا 20% منابع سوخت کشور را صنعت برق می سوزاند. بنابراین بایستی به طور مستقیم یا غیر مستقیم حدود 4 تا 8 میلیون شغل ایجاد کند.
4- شاید در دنیا بی نظیر باشیم که متخصص صادر می کنیم اما هنوز در کشور ما مهندس معادل پست هماهنگی تولید و هماهنگی توزیع و معاونت برنامه ریزی توانیر را به عهده دارند و خود حائری هم لیسانس فیزیک بود.
5- پیک برق ما 48000 مگاوات بود و ظرفیت نصب شده ما 72000 مگاوات در صورتی که اگر کره بود ظرفیت نصب شده ما حدود 51000 مگاوات هم کفایت می کرد. ما 20 هزار مگاوات بیشتر نصب کردیم تا بی کفایتی حائری و پیشاهنگ و خوش خلق را پوشش دهیم.
6- ...
کابل خودنگهدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
1
آقای حائری و مدیران عامل شرکت های توزیع تصمیم گرفتند که کابل خودنگهدار نصب کنند تا جلوی سرقت برق را بگیرند.
اما چون مقطع کابل خودنگهدار آلومینیمی باید حداقل 65% بیشتر از مقع سیم مسی معادل آن باشد آن را رعایت نکردند و در دراز مدت ضمن افزایش تلفات برق شاهد افت ولتاژ هم خواهیم بود.
فاصله بین تولید و ظرفیت نصب شده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
طبق آمار EIA ما در زمان حائری در بین کشورها رتبه 14 از لحاظ ظرفیت نصب شده را داتشم اما در بین تولید کننده ها بیستم (20) بودیم. این یعنی آنقدر اضافه نصب کردیم که اصلا مشکل مدیریتی نداشته باشیم و به خود زحمت ندهیم که اگر یک واحد خراب شد ما مشکل تولید نداشته باشیم.
اما آقای حائری چه رانتی پشت این قضیه است که تند و تند نیروگاه نصب می کنید و سالانه اگر 5000 مگاوات نصب می کردید حداقل 4 تا 5 میلیارد دلار پول مملکت را هزینه می کردی. چرا مدیر هزینه بودید؟ چرا راحت ترین کار و هزینه بر ترین کار را انتخاب می کردید؟ آیا بلد نبودید یا اما یی دیگر در کاربود؟
چرا تلفات را کاهش ندادید که با یک درصد کاهش بین 700 میلیون تا 1 میلیارد دلار صرفه جویی داشتیم؟

لینک زیر راببینید:
http://www.eia.gov/countries/country-data.cfm?fips=ir
Electricity (Billion Kilowatthours) Previous Year Latest Year
History Iran Middle East World Rank Iran
Net Generation
Fossil fuel generation, hydroelectric power, nuclear electric power, and geothermal, solar, wind, and wood and waste electric power generation. (1980-2012) 226.09 853 21,182 19 239.25
Net Consumption
Net generation+electricty imports-electricity exports-electricity distribution losses. (1980-2012) 186.17 747 19,397 20 195.32
Installed Capacity (GWe)
One billion watts or one thousand megawatts of electric capacity, as of January 1. (1980-2012) 66.23 218 5,315 14 78.30
سیکل ترکیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
1
1
مدیران ما فقط نیروگاه گازی نصب می کردند چون راحت، سریع و بی درد سر نصب می شد وپول سریع هزینه می شد.
چرا سیکل ترکیبی نه؟ چون زمانبر و پر دردسر بود!

الان بالغ بر 25000 مگاوات نیروگاه گازی داریم که می توانند سیکل ترکیبی شوند این یعنی گوشت رفت و استخوان ماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
1
در نیروگاه بندرعباس گویند لوله های کندانسور را دو سال پیش عوض کردند و میلیاردها تومان هزینه شد در صورتی که اگر مدیران توانیر فهم بالایی داشتند با بالت می توانستند آن را تمیز کنند. این کار در بسیاری از نیروگاه ها انجام شد و این ها بدهی های سرسام آور صنعت برق را بوجود آوردند.
آقای حائری عزیز اگر معاون هماهنگی تولید مهندس کاربلد می گذاشتی آیا اینگونه می شد؟
حذف منتقدین و اخراج آنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
یکی از روش ها مدیریت ضعیف حذف نخبگان منتقد است که
اینکار در شرکت های تولید و برق منطقه ای و توزیع هم انجام شد.
یک شیوه مدیریت این است که افراد ضعیف بیاوری و جای کاردان قالب کنی و براشون ژست بگیری
نیروگاه بعثت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
1
0
در نیروگاه بعثت سیستم جذب دی اکسید کربن نصب کردند که پسر آقای ... جزء پیمانکاران بودند. این آقا پسر دفتر معاون ... می رفت و پشت کامپیوتر توانیر تو اونجا هم می نشست. بالخره کلی پول میلیاردی دادند تا 5% تنها 5% دی اکسید کربن را جذب کنند. سیستم نصب شد و کعاون هماهنگی تولید و فلانی و فلانی کلی مصاحبه کردند و گفتند ال و بل.
بعد رفتن رئیس جمهور محترم سابق و آمدن رئیس جمهور عزیز فعلی و عوض شدن معاون پارلمانی رئیس جمهور دیگر نیازی به این سیستم و پسر عزیز نبود. لذا گفتند چون محیط زیست گیر داده این سیستم مشکل دارد و از پروسه خارج می شود.

آقای عزیز مگر دی اکسید کربن ما ربطی به فلان دارد ؟ استغفرالله
یکی بیاد در این مورد تحقیق کنه ببینیم چی بوده و مقصر شناسایی بشه آخه پول بیت المال که نباید هاپولی بشه.
دلسوز مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
آقایان نمی دانند که همه مردم سهامدار شرکت توانیر و نیروگاه های کشور هستند و این آقایان به عنوان نماینده آنها دارند مدیریت می کنند. نمی دانند که باید مسئولانه برخورد کنند.
ببینید مقام معظم رهبری چقدر تذکر می دهند اما ظاهرا برخی گوش شنوا ندارند.
برادر کردی، جناب مهندس فلاحتیان، آقای وزیر محترم لطفا شما ها به هوش و به گوش باشید و این معاونین توانیر و مدیران شرکت ها را با ارزیابی مجدد برکنار نموده و مدیران کاردان ، متخصص و متعهد استخدام نمایید.

شما را به خدا به خون شهدا و آرمان های نظام پایبند باشید.
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
1
خواستم در تایید عزیزان بگویم آیا می شود این معاونین توانیر را با امثال فضل اللهی و ... مقایسه کرد. آنها فارغ التحصیل دانشگاه هایی مثل شریف بودند و نخبه. حالا ببینید صنعت برق به چه روزی افتاد که مهندسین معادل شده اند همه کاره. کردی جان تو رو خدا بجنب که سوختیم از این درد.
علت گرانی برق زمان مدیر سابق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
1
چرا باید هزینه ضریب آمادگی به واحدهای تولید پراکنده ای که اصلا تولید ندارند داد آقای مهندس حائری؟ می دانید چرا برق در زمان شما گران تمام می شد؟ حتما می دانید چون پول زیادی به نیروگاه های مخصوصا خصوصی پرداخت می کردید. انواع ضرایب را به آنها می دادی: ضریب آمادگی ، شراکت در کنترل فرکانس، ...
کاهش تلفات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
بعد از کلی جلسات و بگیر و ببندها به این نتجه رسیدند که:
1. برق دزدی را از بین ببریم اما نیاز به پلیس دارد.
2. لامپ کم مصرف در روشنایی معابر استفاده کنیم و مغازه ها لامپ مدادی نصب نکنند!
3. کابل خودنگهدار نصب کنیم تا برق دزدی کم شود!
4. شعاع تغذیه فشار ضعیف را کم کنیم و از این به بعد در طراحی ها لحاظ کنیم!
5. این کنتورهای الکترومغاطیسی را جمع کنیم و کنتور دیجیتال بخریم نصب کنیم!
6. چند مورد اینجوری

آخه یکی نیست بگه عزیزان آیا با همه این کارهایی که راحتتر هستند تلفات می آد زیر 10%؟

آیا واقعا روشنایی معابر 2% برق کشور رو می بلعه یا این برا آمارسازی هست؟
....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
0
امیدواریم تغییر ساختار تنها محدود به جابجایی مدیر عامل توانیر نشود و مدیریت جدید توانیر معاونین خود را عوض نماید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
2
0
کارشناسان نیروگاه ها را این چند سال می آوردند دفترش تا به او مشق نیروگاه یاد دهند
نیروگاه نکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
0
همکاران می گویند با فشار مدیر عامل در نیروگاه نکا مسئولین از بهشهر انتخاب می شوند چون رئیس بهشهری است، بد برخورد می کند
تجمع های ناخواسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
0
تجمع کارگران برق در جلو مجلس و غیره بدلیل اشتباه مدیران است و این بوقی می شود در دست رسانه های بیگانه.
صادرات برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
0
تیتراژهایی که بر صادرات برق وارد شد عوام فریبانه بود. وقتی دنیا دارد برق را به ازای هر کیلووات ساعت حدود 6 سنت تولید می کند و ما این تولید را تا 25 سنت داریم، کدام مشتری می تواند این برق گران را از ما بخرد؟ مگر آنکه بیایم به خارجی ها هم سوبسید بدهیم و 10 سنت به ازای هر کیلووات ساعت بفروشیم.
... برادر به فکر بیت المال باش. کمی به فکر مردم و رهبری و نظام و بدبختی فقرا باش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
0
طرف خودش . .. مدیر عامل یا معاون شده و بدون داشتن تخصص کافی و تجربه و معیارهای لازم داره مدیریت می کنه و پرسنل بدبخت نیروگاه ها و شرکت های دارن با تلاش کار رو به پیش می برن، اون وقت فکر می کنه شق القمر کرده و خیلی آدم توپیه و اگه نباشه چی می شه؟؟؟!!
بعد می ره یکی مثل خودش رو می ذاره مدیر عامل یه نیروگاه یا برق منطقه ای و با هم دیگه حال می کنند که دارن مدیریت می کنند.

بنده خدا چرا با بیت المال و مردم اینکارا رو می کنید؟ چرا به حرف مقام معظم رهبری گوش نمی دهید؟ آخه شما می دونید مدیریت جهادی چیه؟ فکر کنم جهادی رو اون بخش جهاد با پرسنل می دانید که اگه اعتراض کردند سرجاشون بنشونیدشون...
وای بر شمای ...
لزوم تغیید در زیرمجموعه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
2
0
آقای مهندس کردی قلم را از دست این افراد بگیر تا کار دست خودشون و دیگران ندادند.
شما آمدید تا تغییری ایجاد کنید. بنابراین بسم الله. مطمئنا مشکل ... بسیار زیاد است.
چند شغله ها در صنعت برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
0
چرا علیرغم داشتن بیکاران زیاد که طبق گزارشی در تابناک امروز آمده که 5 میلیون خانوار بیکار داریم، مدیران صنعت برق یا دوشغله هستند یا چند شغله؟ چرا مدیران بازنشسته باز هم به کار فراخوانده می شوند؟ چرا فرصت های شغلی را می سوزانند؟
چرا مدیران در چندین کمیته عضو هستند و حق جلسات یا اضافه کاری یا پاداش یا ... می گیرند؟

چرا مدیران یا معاونین با بازنشستگی پاداش سنوات چند صد میلیون تومانی می گیرند؟

برادر کردی به داد این مسائل یرس. شکوه رهبری معظم انقلاب از اینهاست.
یک دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
2
3
به نظر بنده که مدتهای مدیدی است دکتر موسوی زا میشناسم ایشان دارای فضایلی است"
1- از نظر علمی بسیار فرهیخته و یکی از نخبگانی است که وزارت نیرو ایشان را جذب کردند
2- از نظر اجرایی در بخشهای اجرایی پست- خطوط و توزیع فعالیت داشته اند
به هر حال جای بسی تاسف است که از ایشان در پستهای مدیریتی تا کنون استفاده نشده بنده پیشنهاد میکنم حداقل پستی در توزیع برق نواحی یا توزیع تهران به ایشان داده شود تا ثمرات این انتصاب بر همگان مشخص گردد.
حقوق مدیران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
1
0
شنیدیم که حقوق مدیر عامل سابق توانیر متوسط ماهیانه ... میلیون تومان بود. در مورد حقوق افسانه ای برخی مدیران شرکت توزیع شنیده بودیم که در وب سایت ها درج شده بود و این ما را غافلگیر کرده بود.
عدم تغییرات گسترده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
1
0
اگر بنا بود فقط حائری عوض شود که این یعنی مشکل داخلی مدیران ارشد به جهت عدم تفاهم بود. اگر به فکر صنعت برق و کارشناسان آن هستیم باید معاونین ... توانیر و طیف گسترده ای از مدیران در بخش های توزیع، تولید و برق های منطقه ای و نیز مدیران توانیر عوض شوند.

اگر چنین نشود نه تنها کاری نشده است بلکه...
بورسیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
2
2
طرف رفته دکترای صنعتی گرفته ماهی 1500 دلار بی زبون بهش دادن. بعد اومده دوباره بهش پاداش 85 میلیون تومانی هم ... داده و مدیرش هم کردند.عزیزان من این جور دکترا ها رو تو آلمان و اروپا با پول می فروشن به جهان سومی ها.
چطور می شه طرف بلد نیست انگلیسی یا آلمانی حرف بزنه دکترا می گیره؟
جابجایی مدیران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
0
آقا دارن فقط مدیرا رو جابجا می کنند. ما می گیم اینا رو نمی خوایم اونا هم اینا را عوض بدل می کنند.
بابا آقای کردی جون آقای فلاحتیان عزیز ما اینا رو نمی خوایم.

جمعی از متخصصین برق
خوش خلق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
1
نمی دونیم چرا این روزها ...که باید زودتز از اینها می رفت پر تحرک شده و در مراسم تودیع و معارفه ها شرکت می کنه. نکنه فکر می کنه با اینکار ها می تونه جایی برای خودش باز کنه یا در سمتش بمونه.

جناب مهندس کردی ، آقای مهندس فلاحتیان: به هوش باشید و از این آقا و ... رکبی نخورید که اگر بمانند آن وقت شما و همه متخصصین را مجبور می کنند بروند.

گوش به زنگ باشید و به هوش باشید.
بعد از پیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
1
همه منتظریم تا بعد از پیک ...ها بروند بعد ...ها بروند دنبال کارشان و سپس مدیران عامل و معاونین و هیئت های مدیره در شرکت های ... و شرکت های وابسته.
انشاء الله جوانان لایق که پارتی هم ندارند و توانمند هستند سر کار بیایند/
ناشناس
|
Spain
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
2
0
خوب گفته هاي آقاي دكتر در كل قابل توجه است و اميدوارم بي غرض مطرح شده باشد ولي با تحقيقات من ايشان پس از فراغت از تحصيل به توانير وارد شد اليته مامور از برق تهران و در چند دفتر كه مشغول بودند از جمله دفتر توليد و كاهش تلفات و مديريت مصرف و ....... و در تمامي دفاتر كلا با ... به دفتر ديگري اعزام شدند. خدا ميداند...............
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of)
من از همکاران دکتر هستم. ایشان چه در دفتر فنی تولید، چه در دبیرخانه کاهش تلفات یا در مدیریت مصرف یک حرف را می زدند آن هم این بود که باید با استفاده از نیروهای متخصص در راس مدیریت دفاتر و غیره نسبت به ریفورم در مدیریت برای ایجاد بستر کافی جهت رسیدن به اهداف عالیه صنعت برق گام برداریم. ایشان به معاونین فنی توانیر تاخت و این موضوع را به اصلاع وزیر کنونی و قبلی و نیز مدیرعامل توانیر در چندین جلسه رساند اما لابی معاونین قوی تر بود و ایشان نتوانست کاری کند و طبق معمول اوبعلی سینا است که باید ترک دیار کند نه گماشته های شاهان و قاجارصفت ها
امير
|
Spain
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
2
0
خوب جالبه يكي پيدا شد بگه اين دكتر موسوي خودش در زمانيكه ميتوانست در دفاتر توانير منشا خير باشد نكرد و نتوانست .......انتقاد سازنده خوب است ولي انسان بايد در قضاوت عادل باشد. فكر كنم دكتر زياده روي كرد...
پاسخ ها
در جواب امیر
| Iran (Islamic Republic of)
من همکار نیروگاهی هستم و در نیروگاه قم دیدم که توان دکتر چه میزان بود و چقدر بر کارش مسلط بود. ایشان به نظم و دیپلماسی صنعتی پایبند هستند و چون خود ایشان تجارب بسیاری دارند می دانند که این دست مدیران نمی توانند کاری کنند چون با رانت به اینجا رسیده اند.
لذا ایشان دائم این مشکل را با معاونین حائری در تولید و توزیع داشتند و نهایتا آن معاونین بودند که گوش شنوا نداشتند و قلم به اشتباه بدستشان افتاد و سالوس و چاپلوس محور هستند.
بدا بحال ما که از مثال دکتر موسوی که در صنعت برق سرآمد هستند و تخصص کافی و تعهد لازم را دارند استفاده نمی کنیم.
بدا بحال ما که در راس مدیران ما افرادی هستند که با لابی و چاپلوسی به این سمت ها رسیده اند و امثال دکتر موسوی باید از ایران بروند.
بدا بحال ما که نخبگان ما نمی توانند به مردم ما خدمت کنند و آنها را دربدر می کنیم بعد می آییم می سراییم که آنها با مدیران بالا دست نمی سازند.
بدا بحال ما که ...
شبیهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
1
با حکم تعزیرات حکومتی استان مرکزی شرکت توزیع برق در این استان به دلیل اخذ وجوه اضافی از شهروندان به پرداخت ۴ میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و مشترکین محکوم شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
0
با اومدن کردی و تغییر و تحولات صورت گرفته شهرستانی امیدوار هستند که وضع بهتر بشه و این مدیران بی بازده و کم بازده تغییر کنند. کاری که خیلی از این مدیران می کنند تقریبا از عهده خیلی های دیگر هم بر می آید . ابنها چکار خاصی می کنند که بقیه نمی توانند انجام دهند؟
دکل برق و نیروگاه و سیم های خطوط و تجهیزات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
1
به خبر زیر از فارس توجه کنید:
رانت پنهان در اجاره دکل‌‌های نفتی؛ از گم شدن سالانه ۱۰ دکل در آب‌های ایران تا ورود دکل صهیونیست‌ها

حالا در صنعت برق چه خبر است که عنوان هم نمی شود؟!
ناشناس
|
Spain
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
1
0
آقا من اشتباه كردم.................. من در اين حد نبودم .
پاسخ ها
از دوستان دکتر موسوی تاکامی
| Iran (Islamic Republic of)
در جواب موسوی تاکامی می گویم که قای عزیز چرا از طرف آقای دکتر خودتان می نویسید؟ این کارها اخلاقی نیست و برق نیوز هم نباید این طور مطالب را منتشر کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
2
اين اقايان در پشگاه خدا بايد پاسخگو باشندوقتي بروي كار امدند افرادي چون اقاي دكتر احمديان و...امثالهم را كنار زدند وافراد بي لياقتي را روي كار اوردند كه اين حال روز صنعت برق است عدم سرمايه گذاري در صنعت برق -ضعف ولتاژ- عدم بهينه سازي شبكه - نبود يك استراتژي مشخص در اين صنعت - بكار گيري افراد بي سواد وغير مرتبط با صنعت برق (ليسانس ادبيات ومامايي وجغرافيا ..مي توانيد تحقيق كنيد -تلفات - برق دزدي -دستكاري كنتور-عدم نظارت -تصميم گيريهاي غلط ويك شبه -عدم گسترش شبكه -خاموشي - سوختن وسايل مردم -پليسي كردن كار -و...ومديريت
یک توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
1
متاسفانه فرهنگ سیستم اداری حاضر مملو از چاپلوسی و ظاهرنمایی است. به عنوان یک توانیری هر بار که در جلسات حاضر می شدم از تغییر ناگهانی رفتار همکارانی که تا قبل از شروع جلسه در حال انتقاد از عملکرد مدیر مربوطه بودند و پس از آغاز جلسه زبان به مدح ایشان می گشودند متحیر می شدم. متاسفانه بسیاری از آقایان از مسیر همین مداحی ها به پست هایی دست یافتند که باید جایگاه اشخاصی با صلاحیت می بود. نمونه چنین انتصاباتی در کامنت های فوق معرفی شده است.
جناب دکتر تاکامی همواره به جهت صراحت لهجه در توانیر معروف بوده است. امیدوارم در نهایت تلاش دوستانی چون ایشان منجر به اعمال اصلاحات و ترمیم بدنه کاری و اخلاقی صنعت برق گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
چرا سایه تلخ ... از سر نخبگان و صنعت برق نمی رود؟ اینها نه تنها موجبات بدهی های بالای صنعت برق شده اند بلکه موجب: حذف نخبگان، عدم پیشرفت تکنولوژیک صنعت برق و بهینه سازی صنعت، رشد لابی گری و ...، آمارسازی و ...، افزایش تلفات برق و کاهش راندمان واحدهای تولیدی، هزینه سازی، کاهش مشارکت بخش خصوص و عدم ایجاد بازار برق، عدم جذب سرمایه گذار، فروش غلط صنعت به بخش به اصطلاح خصوصی، عدم کارآفرینی، ... شده اند.
یکی بداد ... برق هم برسد که معاون... آنجا هم عضو هیئت مدیره و آنجا را نیز به هم ریخت.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
من نیز وظیفه شرعی و تخصصی خود می دانم که تایید کنم نکات دکتر تاکامی را. ایشان تلاش دارند تا صنعت برق پربارده و سالم باشد. می دانم که ایشان متخصصی مته است که توسط لابی ... بایکوت شد. اگر انصاف بود ایشان باید سمتی برازنده می داشت. با توجه به شناخت من از سوابق علمی، فنی و تعهدی ایشان مطمئن هستم اگر ایشان مدیر عامل شرکتی باشند نه تنها آن را سالم هدایت می کند بلکه شاخص های مورد نظر صنعت برق را در آن حوزه افزایش می دهد چون ایشان در صف کار کرده اند و به خوبی صنعت برق را در حوزه های توزیع، انتقال و تولید می شناسند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
اگر ... متعلق به پدر... بود ، خدا وکیلی آیا اون موقع هم می اومدند تو این پست بنشینه و اطرافیانشو پست بده؟ آیا اون موقع که نتیجه کار به خودش برمی گشت نمی اومد یک نخبه رو بذاره معاون تولید؟
آقازان این افراد فقط منافع خودشونو می بیند و به این فکر نیستند که جوانان غیور شهید شدند تا این میزها پابرجا باشند.
توافق خوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
اگر مدیران ارشد برق ... توانیر و نیز مدیران عامل شرکت های وابسته نظیر ... و ... تغییر دهند و نخبگان متخصصص و ایثارگر را ییاورند ، آونوقت ما متخصصین قول می دهیم شاخص های صنعت را بهبود دهیم.
وزارت نیرویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
اگه گفتین چرا وزیر محترم حائری رو همراه خودش می بره شاخ آفریقا؟ معلومه چون اینجا باشه زیزابشو می زنه. مگه نه؟
بعد از پیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
دیگه کمتر از یک ماه تا پایان پیک مونده و پیشنهاد می کنیم مهندس کردی عزیز ... خودش رو عوض کنه منتظر شروع به کار شرکت های مادر تخصصی تولید و تویع نشه تا باز نشاط و احترام متقابل به صنعت بررق برگرده. تو رو خدا باز نذارشون مدیرعامل شرکت های زیرمجموعه. ضمنا اگه زحمتی نیست مدیران ... رو هم از متخصصین بذار.
قربانت همکار بعد از پیک و قبل از پیک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
جابجایی مدیران در صنعت برق وقتی اثرگذار است که اون باند رو جابجا کنید. خیلی از آدم ها و مدیران هم اگر عضو شوند همچنان خدم و حشم
انها به کار خود می پردازند
پره تودبین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
0
0
گویند ... سابق و ...سابق پره توربین گازی از روسیه وارد فرمودند و لو رفتند. یقه ... گرفته شد. سوال اینجاست که اینها حتی در خرید تجهیزات هم؟ واقعا که!
آقا این مدیران را کی مانیتور می کند
سهم از شرکت های هلدینگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
0
0
کلاغه خبر آورد که یکی از ... نماینده ای دارد که می رود سهمش را از شرکت های هلدینگ صاحب نیروگاه ها وصول می کند.
زیراب زن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
0
0
شیخی اندر حکایت ... فرمود که وی زیراب پایین و بالادستی رو می زنه تا پست بگیره مراقب باشید.
پاسخ ها
رو آب زن
| Iran (Islamic Republic of)
وی منظور کیه؟
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
0
0
در زمان مدیریت سابق توانیر که 2 سال وآخرش با تحریم همراه بود قانون گریزی شدت یافت. به عنوان مثال رای واردات قطعات نیروگاهی نیاز به باز کردن ال سی بود چن تحریم بودیم نمی شد. لذا دنبال شرکت هایی می گشتند که از قبل ل سی برای مودی باز کرده بودند برای کالای مشابه . در این بین نمایندگان توانیر قاطی پول می شدند و برخی ها به نوای اساسی رسیدند که نامشان محفوظ است.
مشیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
1
طبق خبرهای واصله اخیر بعد از پیک تغییرات گسترده ای در توانیر هم انجام می شود. طبق شنیده ها کاندیداهای معاونت توزیع ک تولید و برنامه ریزی از بین افراد با تجربه و متخصص هستند که خیلی توانمندی دارند و می توانند رضایت همکاران متخصص و دلسوز صنعت برق را برآورده سازند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
و... تا می شنوه احتمالا می خواد عوض شه یا اگر کسی بر او بتازد، اونقدر ضعیف و وابسته به پست است که یا سکته می کند یا بالا می آورد آنچه که ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
آقای ...و همکارانش آنچه که در چند سال قبل دیگران کاشتند را درو کردند و چیزی به صنعت برق ندادند. چون داشته ای نداشتند.
هزینه صنعت برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
0
در سال های اخیر سالیانه حدود 65 میلیارد لیتر معادل سوخت در یک سال سوزاندند، بالغ بر 200 میلیارد دلار سرمایه کشور را بدست گرفتند، تولید 200 میلیون تن دی اکسید کربن داشتند، کارمند و متخصصی جذب نکردند و به عبارتی با مبنای پارسال سالی 65 کیلیارد دلار خرج سر دست دولت گذاشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
0
از مدیران فعلی توانیر و معاونین در چارت شرکت مادر تخصصی تولید استفاده نکنید. همین قدر که اینها نابود کردند بس است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار